Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen venner av meg og samboer kommer til byen om noen uker. Det er strengt tatt samboers venner, fra en felles gjeng fra tidligere. To av dem mangler soveplass. De er typen som er festet ved hofta og insisterer på å sove samme sted. Jeg og samboer har god plass til begge, men her er problemet: Det blir alltid så jævlig mye drama med dem, og jeg orker bare ikke å ha dem her en hel helg. 

Vi snakker grining, krangling, sjalusi (første gangen jeg møtte dem havnet jeg i klinsj med hun ene fordi hun andre snakket med meg!). Utfrysing, manipulasjon og baksnakking. Neida, de er ikke sånn HELE tiden, men når de drikker... Det blir drama HVER jævla gang. 

Jeg er ikke gravid eller kronisk syk. Har ingen god grunn til å nekte dem å sove her, annet enn at jeg overhodet ikke vil ha dem på besøk. Samboer vil også helst unngå det, men er mer konfliktsky enn meg. Jeg blir da den kjipe kjerringa. 

Hadde en liten diskusjon med ene kompisen, som for så vidt også har plass, men mye mindre sted enn oss. Han mente jeg var urimelig og til slutt sa jeg greit, de kan sove her, men hvis det blir antydning til drama hiver jeg dem rett ut. Klokka fire på natten uten taxi, jeg gir blanke, da skal de på huet og ræva ut. Da var jeg om mulig enda mer grusom som i det hele tatt kunne si noe sånt, at jeg selvfølgelig ikke kan kaste dem ut bare fordi de kan være litt vanskelige. Jeg stod på mitt.

Er jeg seriøst så kjip her? Det er ikke mine venner. Hun ene liker jeg sånn halvveis, selv om hun kan være litt slitsom. Henne alene hadde gått fint. Men når hun har med seg venninna si blir det alltid så jævlig mye drama. Skulle faen ikke trodd at disse er godt over 30 år. 

Kan jo også nevnes at de andre vennene kun er menn, og nok er litt "blinde" for dramaet ettersom det aldri råker dem direkte. Meg derimot... Jeg styrer unna dramaet hvis jeg kan, men jeg holder ikke kjeft, og jeg blir svarteper hver gang vi er med dem. Jeg kan godt være med dem en kveld, men ikke faen om de får bo hos oss. 

Så, Kvinneguiden. Er jeg kjip? Kommer sikkert ikke til å forandre mening uansett hva dere sier, men jeg blir litt nysgjerrig ettersom gutta i vennegjengen tydeligvis er enige i at jeg er urettferdig her. 

Anonymkode: c00c5...098

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke kjip. Jeg lar ingen sove hos oss :ler: 

Anonymkode: 94052...754

• Liker 9
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, du er ikke kjip.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen venner av meg og samboer kommer til byen om noen uker. Det er strengt tatt samboers venner, fra en felles gjeng fra tidligere. To av dem mangler soveplass. De er typen som er festet ved hofta og insisterer på å sove samme sted. Jeg og samboer har god plass til begge, men her er problemet: Det blir alltid så jævlig mye drama med dem, og jeg orker bare ikke å ha dem her en hel helg. 

Vi snakker grining, krangling, sjalusi (første gangen jeg møtte dem havnet jeg i klinsj med hun ene fordi hun andre snakket med meg!). Utfrysing, manipulasjon og baksnakking. Neida, de er ikke sånn HELE tiden, men når de drikker... Det blir drama HVER jævla gang. 

Jeg er ikke gravid eller kronisk syk. Har ingen god grunn til å nekte dem å sove her, annet enn at jeg overhodet ikke vil ha dem på besøk. Samboer vil også helst unngå det, men er mer konfliktsky enn meg. Jeg blir da den kjipe kjerringa. 

Hadde en liten diskusjon med ene kompisen, som for så vidt også har plass, men mye mindre sted enn oss. Han mente jeg var urimelig og til slutt sa jeg greit, de kan sove her, men hvis det blir antydning til drama hiver jeg dem rett ut. Klokka fire på natten uten taxi, jeg gir blanke, da skal de på huet og ræva ut. Da var jeg om mulig enda mer grusom som i det hele tatt kunne si noe sånt, at jeg selvfølgelig ikke kan kaste dem ut bare fordi de kan være litt vanskelige. Jeg stod på mitt.

Er jeg seriøst så kjip her? Det er ikke mine venner. Hun ene liker jeg sånn halvveis, selv om hun kan være litt slitsom. Henne alene hadde gått fint. Men når hun har med seg venninna si blir det alltid så jævlig mye drama. Skulle faen ikke trodd at disse er godt over 30 år. 

Kan jo også nevnes at de andre vennene kun er menn, og nok er litt "blinde" for dramaet ettersom det aldri råker dem direkte. Meg derimot... Jeg styrer unna dramaet hvis jeg kan, men jeg holder ikke kjeft, og jeg blir svarteper hver gang vi er med dem. Jeg kan godt være med dem en kveld, men ikke faen om de får bo hos oss. 

Så, Kvinneguiden. Er jeg kjip? Kommer sikkert ikke til å forandre mening uansett hva dere sier, men jeg blir litt nysgjerrig ettersom gutta i vennegjengen tydeligvis er enige i at jeg er urettferdig her. 

Ditt hjem ditt valg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer i ditt eget hjem. Du kan fint si at du har nulltoleranse for berusede venner som krangler. De er voksne mennesker som må evne å ta ansvar for egne handlinger, uavhengig av om de har alkohol i blodet eller ei.

Anonymkode: 1a941...cf5

• Liker 8
Skrevet

Nei du er slett ikke kjip. Bra du setter grenser for deg selv. Når de lager drama så gjør du det rett i å si nei

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere. Da står jeg på mitt med god samvittighet. 😁

Er vanligvis ganske så overbærende, men har ikke spesielt høy toleranse for voksne mennesker som oppfører seg som fjortiser.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nja... Er det viktig burde du jo kunne bite tenna sammen og holde ut èn helg. De er vel mest slitsomme, ikke direkte slemme mot deg.
Men - hvis dette er etablerte folk i 30 åra, så har de vel råd til to nrtter på et hotell? Bedre for alle! Merkelig for voksne å absolutt skulle sove hjemme hos norn

Anonymkode: 2cb72...7fb

• Liker 5
Gjest Villfisker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer enn god nok grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke kjip. Selv hater jeg overnattingsbesøk, orker bare ikke, så sier aldri ja til at andre enn helt nære familie kan sove her. 

Anonymkode: 435ca...b39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja... Er det viktig burde du jo kunne bite tenna sammen og holde ut èn helg. De er vel mest slitsomme, ikke direkte slemme mot deg.
Men - hvis dette er etablerte folk i 30 åra, så har de vel råd til to nrtter på et hotell? Bedre for alle! Merkelig for voksne å absolutt skulle sove hjemme hos norn

Anonymkode: 2cb72...7fb

Bor litt unna byen. Hvis de skal bo på hotell blir det 40 minutter i taxi. Og så sløser de pengene sine på alkohol og fest, vettu, så det har ikke råd til. 

Det er heller ikke noe særs viktig. Bare et lite besøk av gamle venner. Hun mest slitsomme er heller ikke en "gammel venn" (riktignok har ikke jeg så mye å si til det, da jeg er enda nyere). Hun andre kunne jeg fint hatt boende her, selv om jeg nok ville foretrukket at hun var et annet sted. 

Har også sagt ja til at han ene kan bo her. Han er grei og det er helt i orden. Men vi har stort hus med flere soverom, og da forventes det visst at vi skal la alle som vil overnatte. 

Kan også nevnes at hun ene knuste ene øyenskygge paletten min sist hun var her. En billig en, heldigvis, men likevel. Ved et "uhell."

-TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du har en god grunn til å ikke la de sove hos deg. Selv om du ikke hadde hatt en god grunn, så er det i din fulle rett å si nei. Det er forskjell på hvor ok folk er med å la andre ligge over. Jeg kan godt ha søsken liggende over hos meg, for da slipper jeg presset om å må underholde. Men venner? Neitakk. Venner av samboer som lager drama og styr? Nei nei nei. De kan ordne med hotell eller Airbnb 

Anonymkode: 7a47b...ea3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det de gjør som er så fælt da? Hva slags drama er det de driver med? Er de et par siden de vil sove sammen men likevel krangler? 

Anonymkode: ac239...88a

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet

Kvinnfolk og drama altså😂 Må da gå an å drikke uten alt dramaet!

Skjønner godt dere ikke vil ha de hos dere. Nei du er ikke kjip.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det de gjør som er så fælt da? Hva slags drama er det de driver med? Er de et par siden de vil sove sammen men likevel krangler? 

Anonymkode: ac239...88a

Mest sjalusi-greier. De er ikke et par, men BFFs... ;) Jeg skjønner helt ærlig ikke 90% av kranglinga, en fjær blir til ti høns og jeg tror egentlig ikke de alltid vet hva de selv er så sinte for. Husker det ble grining første gang jeg møtte dem, fordi hun ene snakket med meg og vi kom godt overens. Da ble hun andre furten og jeg spurte om det gikk bra (uten å vite om dramagreiene) og da fikk jeg et grettent blikk og en avfeiende kommentar tilbake. Lot henne være i fred og humøret hennes eskalerte mer og mer, før hun andre til slutt konfronterte henne på en litt ufin måte ("Er du seriøst sur fordi jeg er med Anna?!") og da brøt helvete løs. 

Etterpå var hun sint på kjæresten min, fordi han hadde tatt meg med dit uten å gi klar nok beskjed først. Han hadde sagt det til kompisen sin som vi var hos, så klart, og ingen av de andre hadde noe problem med at jeg var der. Likevel skulle hun prøve å lage dårlig stemning og gikk til slutt nærmest til angrep på kjæresten min. Kjæresten min er verdens snilleste og hadde hele veien prøvd å forstå hennes synspunkt, så da hun begynte å bli ufin så jeg litt rødt, kan man si. Tror ikke jeg var direkte slem, men jeg ble nok litt krass og sa at det ikke var greit at hun snakket slik til ham. Da frøs hun meg ut hele kvelden og har siden kommet med små "stikk" mot meg. Det går stort sett upåaktet hen hos gutta, men de har jo plukket opp at vi ikke akkurat er bestevenner. Bare irriterende at de mener jeg er med på det, siden jeg ikke bare overser henne. 

Jeg kan så klart holde meg i skinnet en kveld og heller holde litt avstand, men jeg gidder ikke å ha det mennesket der i mitt eget hus en hel kveld.

• Liker 6
Gjest Villfisker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor litt unna byen. Hvis de skal bo på hotell blir det 40 minutter i taxi. Og så sløser de pengene sine på alkohol og fest, vettu, så det har ikke råd til. 

Det er heller ikke noe særs viktig. Bare et lite besøk av gamle venner. Hun mest slitsomme er heller ikke en "gammel venn" (riktignok har ikke jeg så mye å si til det, da jeg er enda nyere). Hun andre kunne jeg fint hatt boende her, selv om jeg nok ville foretrukket at hun var et annet sted. 

Har også sagt ja til at han ene kan bo her. Han er grei og det er helt i orden. Men vi har stort hus med flere soverom, og da forventes det visst at vi skal la alle som vil overnatte. 

Kan også nevnes at hun ene knuste ene øyenskygge paletten min sist hun var her. En billig en, heldigvis, men likevel. Ved et "uhell."

-TS

Det er virkelig ikke ditt problem. De får ta inn på hotell, eller la være. Du er ikke gratis hotell.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etterpå var hun sint på kjæresten min, fordi han hadde tatt meg med dit uten å gi klar nok beskjed først. Han hadde sagt det til kompisen sin som vi var hos, så klart, og ingen av de andre hadde noe problem med at jeg var der. Likevel skulle hun prøve å lage dårlig stemning og gikk til slutt nærmest til angrep på kjæresten min. Kjæresten min er verdens snilleste og hadde hele veien prøvd å forstå hennes synspunkt, så da hun begynte å bli ufin så jeg litt rødt, kan man si. Tror ikke jeg var direkte slem, men jeg ble nok litt krass og sa at det ikke var greit at hun snakket slik til ham. Da frøs hun meg ut hele kvelden og har siden kommet med små "stikk" mot meg. Det går stort sett upåaktet hen hos gutta, men de har jo plukket opp at vi ikke akkurat er bestevenner. Bare irriterende at de mener jeg er med på det, siden jeg ikke bare overser henne. 

Akkurat DER er grunnen til at de ikke ville fått sovet hos meg i allefall! The door is closed!

• Liker 5
Skrevet

Herregud, de der hadde jeg aldri i verden latt bo hos meg! Trenger du noen annen unnskyldning enn at det blir drama? Nei!!! Du har ramset opp ting som gjør at jeg til og med hadde unngått å møte dem, så å ta dem inn i huset hadde ikke kommet på tale! Hadde ledd bare noen hadde kommet med forslaget! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke kjip som ikke lar de sove der. Men i innlegget ditt sier du først at de ikke skal, så har du sagt til en kompis at de kan, så avslutter du innlegget med at de ikke kan. Så klager du på en knust øyenskygge, noe alle kan være uheldig å gjøre, så begynner du historien med at det er disse to damene som krangler, så avslutter du historien med at det er du og hun ene som krangler...

du er nok en liten dramaqueen selv. 

En smule negativ kanskje? 

Anonymkode: 13aa2...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...