AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Trenger hjelp til loven om tilsyn / undersøkelse av barnevernet . Det ble meldt inn en bekymringsmelding på oss . Det ble ikke avdekket noe i undersøkelsen på akkurat selve bekymringen men barnevernet mente vi trengte veiledning for å forstå barnets behov da saksbehandler hadde observert en situasjon utenom undersøkelsen ( liten plass der vi bor) der barnet hadde utagert da det oppstod en situasjon , dvs han hoppet opp og ned og snakket høyt ( mitt barn reagerer slikt når han blir usikker) jeg hadde brukt tid på å hente barnet for å roe det ned ( det var en årsak til at jeg ikke gjorde det med en gang ) . Jeg reagerer på denne begrunnelsen og har takket nei til veiledning da dette ikke er noe daglig / ukentlig fast mønster og ellers i undersøkelsen kom det ikke fram noe. Da sa barnevernet at de ville fatte vedtak om tilsyn / undersøkelse ( har glemt hvilke ord de brukte ) om 6 mnd for å vurdere på nytt om vi trenge veiledning . Hvilken lov vises det til da ? Evt har noen vært borte noe lignende? Dette er svært stressende å ha over oss. Anonymkode: bebcd...d1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 De vil antakeligvis "henlegge med bekymring". Da vil de se på saken på nytt om 6 mnd. Det du kan gjøre er å be om veiledning fra helsesøster, familieteam eller annet lavterskeltilbud. Det viser at du tar dette på alvor, og den instansen kan gi tilbakemelding til barnevernet om ståa. Hvis helsesøster etc ikke er noe bekymret så er det viktig informasjon i den nye undersøkelsen Anonymkode: bb12c...c4f 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De vil antakeligvis "henlegge med bekymring". Da vil de se på saken på nytt om 6 mnd. Det du kan gjøre er å be om veiledning fra helsesøster, familieteam eller annet lavterskeltilbud. Det viser at du tar dette på alvor, og den instansen kan gi tilbakemelding til barnevernet om ståa. Hvis helsesøster etc ikke er noe bekymret så er det viktig informasjon i den nye undersøkelsen Anonymkode: bb12c...c4f Takk Anonymkode: bebcd...d1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger hjelp til loven om tilsyn / undersøkelse av barnevernet . Det ble meldt inn en bekymringsmelding på oss . Det ble ikke avdekket noe i undersøkelsen på akkurat selve bekymringen men barnevernet mente vi trengte veiledning for å forstå barnets behov da saksbehandler hadde observert en situasjon utenom undersøkelsen ( liten plass der vi bor) der barnet hadde utagert da det oppstod en situasjon , dvs han hoppet opp og ned og snakket høyt ( mitt barn reagerer slikt når han blir usikker) jeg hadde brukt tid på å hente barnet for å roe det ned ( det var en årsak til at jeg ikke gjorde det med en gang ) . Jeg reagerer på denne begrunnelsen og har takket nei til veiledning da dette ikke er noe daglig / ukentlig fast mønster og ellers i undersøkelsen kom det ikke fram noe. Da sa barnevernet at de ville fatte vedtak om tilsyn / undersøkelse ( har glemt hvilke ord de brukte ) om 6 mnd for å vurdere på nytt om vi trenge veiledning . Hvilken lov vises det til da ? Evt har noen vært borte noe lignende? Dette er svært stressende å ha over oss. Anonymkode: bebcd...d1d Hoppet opp og ned og snakket høyt? Det var så alvorlig at de «henlegger med bekymring?»Jøssenavn. Ikke rart instansen har dårlig rykte. Føler med deg, har stått i en veldig lik situasjon. Her løste saken seg ved at vi takket ja til ene «hjelpetiltaket» som var en slags møtevirksomhet (som bv ikke fulgte opp fordi de enten var sykemeldt eller glemte det). Foreldrekurs nekta vi, det føltes feil å ta imot noe vi ikke trengte bare for å tilfredsstille bv. Nedverdigende! Anonymkode: 59530...709 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hoppet opp og ned og snakket høyt? Det var så alvorlig at de «henlegger med bekymring?»Jøssenavn. Ikke rart instansen har dårlig rykte. Føler med deg, har stått i en veldig lik situasjon. Her løste saken seg ved at vi takket ja til ene «hjelpetiltaket» som var en slags møtevirksomhet (som bv ikke fulgte opp fordi de enten var sykemeldt eller glemte det). Foreldrekurs nekta vi, det føltes feil å ta imot noe vi ikke trengte bare for å tilfredsstille bv. Nedverdigende! Anonymkode: 59530...709 Ja, føler oss veldig presset til å ta tilbudet. Evt så tenker jeg at profesjonelle skal ha den veiledningen og ikke barnevernet. Anonymkode: bebcd...d1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, føler oss veldig presset til å ta tilbudet. Evt så tenker jeg at profesjonelle skal ha den veiledningen og ikke barnevernet. Anonymkode: bebcd...d1d Tror nok barnet ditt gjorde mer enn å hoppe opp og ned. Da måtte bv arrestert flere titalls barn i godtehyllene hver lørdag. Anonymkode: 97f06...087 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror nok barnet ditt gjorde mer enn å hoppe opp og ned. Da måtte bv arrestert flere titalls barn i godtehyllene hver lørdag. Anonymkode: 97f06...087 Dette tror jeg også. Klassisk av foreldre å underdrive hva bekymringene går ut på. Som den saken med moren som ble fratatt barnet fordi hun skar for tykke brødskiver. Setter man seg virkelig inn i saken blir det fort klart at for tykke brødskiver er det minste problemet i det hjemmet. Anonymkode: 9e2e6...d64 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg også. Klassisk av foreldre å underdrive hva bekymringene går ut på. Som den saken med moren som ble fratatt barnet fordi hun skar for tykke brødskiver. Setter man seg virkelig inn i saken blir det fort klart at for tykke brødskiver er det minste problemet i det hjemmet. Anonymkode: 9e2e6...d64 Dere får tro akkurat hva dere vil. Ikke Ts her, men vi som har hatt bv på nakken vet akkurat hvor lite som skal til før de blir «bekymret.» Anonymkode: 59530...709 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror nok barnet ditt gjorde mer enn å hoppe opp og ned. Da måtte bv arrestert flere titalls barn i godtehyllene hver lørdag. Anonymkode: 97f06...087 Ja jeg tenkte det samme at da skulle flere ha vært meldt inn, det var det som skjedde og tro meg jeg har spekulert i selv hvorfor . jeg har ikke fått endelig vedtak på dette , denne episoden ble tatt opp og barnevernet mente da at mitt barn ikke greide regulere følelsene sine Anonymkode: bebcd...d1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg tenkte det samme at da skulle flere ha vært meldt inn, det var det som skjedde og tro meg jeg har spekulert i selv hvorfor . jeg har ikke fått endelig vedtak på dette , denne episoden ble tatt opp og barnevernet mente da at mitt barn ikke greide regulere følelsene sine Anonymkode: bebcd...d1d Da er det mulig at du tar feil, og at bv har rett. Kjærlighet gjør blind. Anonymkode: 97f06...087 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da er det mulig at du tar feil, og at bv har rett. Kjærlighet gjør blind. Anonymkode: 97f06...087 Ja det kan godt hende , jeg tenkte å vente på det skriftlige vedtaket for det kan stå mer der en det som ble sagt til meg men det var kun den episoden som ble tatt opp i samtalen. Anonymkode: bebcd...d1d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det mulig at du tar feil, og at bv har rett. Kjærlighet gjør blind. Anonymkode: 97f06...087 Det er også mulig at bv tar feil, men det blir vel for vanskelig å ta inn over seg? Vi opplevde noe likt Ts; bekymringen gjaldt noe helt annet og ble raskt avklart. Likevel startet bv opp med sin såkalte undersøkelse; det mange ikje forstår er at de da lyser med lys og lykte. ALLE barna og hele familien granskes, og de har ofte en bias. Alle gjør feil i oppdragelsen, og disse er de veldig flinke å finne. Og om de ikke finner noe kritikkverdig med oppdragelsen, ja da er de veldig ivrige på å sette diagnoser på barnet, hvis det ikke oppfører seg helt A4. Anonymkode: 59530...709 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er også mulig at bv tar feil, men det blir vel for vanskelig å ta inn over seg? Vi opplevde noe likt Ts; bekymringen gjaldt noe helt annet og ble raskt avklart. Likevel startet bv opp med sin såkalte undersøkelse; det mange ikje forstår er at de da lyser med lys og lykte. ALLE barna og hele familien granskes, og de har ofte en bias. Alle gjør feil i oppdragelsen, og disse er de veldig flinke å finne. Og om de ikke finner noe kritikkverdig med oppdragelsen, ja da er de veldig ivrige på å sette diagnoser på barnet, hvis det ikke oppfører seg helt A4. Anonymkode: 59530...709 På den annen side er det også ganske mange foreldre fullstendig blottet for selvinnsikt som "aldri" gjør feil. Selvsagt kan barnevernet gjøre feil, men jeg tror dette er mye vanligere. Anonymkode: 9e2e6...d64 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er også mulig at bv tar feil, men det blir vel for vanskelig å ta inn over seg? Vi opplevde noe likt Ts; bekymringen gjaldt noe helt annet og ble raskt avklart. Likevel startet bv opp med sin såkalte undersøkelse; det mange ikje forstår er at de da lyser med lys og lykte. ALLE barna og hele familien granskes, og de har ofte en bias. Alle gjør feil i oppdragelsen, og disse er de veldig flinke å finne. Og om de ikke finner noe kritikkverdig med oppdragelsen, ja da er de veldig ivrige på å sette diagnoser på barnet, hvis det ikke oppfører seg helt A4. Anonymkode: 59530...709 Fikk dessverre den følelsen også . Jeg hadde tillit til barnevernet men må si jeg ble mer og mer forundret over saksbehandler . Jeg tror nok mange saker er avhengig av dyktig saksutredning. Får dessverre følelsen at de fikk endelig en knagg å henge på ut fra den observasjonen med barnet men det var kun denne episoden som ble tatt opp så jeg vetikke om det er noe annet i tillegg. Anonymkode: bebcd...d1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå