Gå til innhold

Hvordan oppfører deres barn seg på kollektivtransport?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter de rolig og forstår de må ta hensyn til medpassasjerer? 
Eller lar du barnet rase rundt uten å si fra? 

inspirert av ett barn som roper og brøler uten at mor gjør noe for å unngå det. 3 timer igjen med dette 🤯

Anonymkode: a4553...36c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår er 2 år og vi har Max 20 min med buss. Sitter som et tent lyst og babler om alt hun ser. Hadde ikke orket en lang busstur med en så liten

Anonymkode: bd071...f94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt var barnet? Spør kun av nysgjerrighet. 2-åring vs 10-åringer. Oppfører seg veldig ulikt. 
Jeg har en sønn på 10 år som har kjørt kollektivt siden ung alder og pleier å kjøre mye alene. Her har det alltid vært beskjed om å sitte ned, ikke bråke og ta hensyn til de rundt. Men selvfølgelig f.eks når han var 2 år så var det en del stressende perioder, men da stresset jeg like mye og prøvde å gjøre alt for at man ikke skulle forstyrre de andre. Jeg tenker veldig mye handler om det for meg i hvert fall. Greit at ungen skriker, men hvis foreldrene står der og ikke bryr seg så blir jeg grinete. Om ungen skriker og det står en stressa forelder der som prøver å roe barnet så går det greit. :) 

Anonymkode: 343b9...1c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lengste turen vi har vært på var halvannen time, men det gikk helt fint. Tittet ut av vinduet, pratet og når han ble lei på slutten fikk han spille litt på telefonen min. 

Anonymkode: 644ec...c2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet ser ut til å være rundt 5 års alderen. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på alderen på barnet. Å forklare en 1-2 år gammel tass at nå skal han plutselig sitte stille i 3+ timer er som å lære katten algebra...

Anonymkode: 86d0c...ced

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mine er 8 og 11 og oppfører seg fint. Det har de gjort det aller meste av tiden, men jeg innrømmer villig vekk at det har vært turer der jeg har vært mindre stolt både av dem og meg selv...

Anonymkode: 59855...388

• Liker 2
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter de rolig og forstår de må ta hensyn til medpassasjerer? 
Eller lar du barnet rase rundt uten å si fra? 

inspirert av ett barn som roper og brøler uten at mor gjør noe for å unngå det. 3 timer igjen med dette 🤯

Seksåring og åtteåring som får streng beskjed om at de aldri får kjøre buss, tog eller bane igjen dersom de oppfører seg som apekatter.
Et par ganger har vi bare snudd og dratt, det har nok svidd såpass at de har lært leksen sin.

Endret av duplexx
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Barnet ser ut til å være rundt 5 års alderen. 

Mulig han har en diagnose..

Jeg har bekjente med et barn med autisme. Flyplass er det verste stedet han kan være (og de prøver virkelig å unngå flyturer). Masse folk, støy, stress...han blir helt fra seg. Foreldrene har fortalt at de får så mange stygge blikk og noen ganger kommentarer at moren gikk på do for å gråte en gang

Jævlig irriterende med bråk, men du vet ikke hva som ligger bak

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bekjente med et barn med autisme. Flyplass er det verste stedet han kan være (og de prøver virkelig å unngå flyturer). Masse folk, støy, stress...han blir helt fra seg. Foreldrene har fortalt at de får så mange stygge blikk og noen ganger kommentarer at moren gikk på do for å gråte en gang

Jeg skjønner det. Men folk utenfor vet jo heller ikke om barnet er autist eller bare har sløve foreldre.
De kan ikke styre barnet kanskje, men det er fortsatt slitsomt å bli slått i huet eller få en finger i øret av ungen bak på fly.
Og er det virkelig så ille får man revurdere om man MÅ ta den flyturen mens ungen er såpass ustyrlig, selv med autisme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og sønnen min har kjørt mange tog og bussturer på ett par timer helt fra han var bitteliten. Aldri vært noe problem. Jeg har alltid hatt med noe for å underholde han 😊

Anonymkode: ec9fc...fc2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, duplexx skrev:

Seksåring og åtteåring som får streng beskjed om at de aldri får kjøre buss, tog eller bane igjen dersom de oppfører seg som apekatter.
Et par ganger har vi bare snudd og dratt, det har nok svidd såpass at de har lært leksen sin.

Hehe den trusselen kan vel bare dras frem om man ikke er avhengig av kollektivtransport

Anonymkode: b175d...ae1

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe den trusselen kan vel bare dras frem om man ikke er avhengig av kollektivtransport

Nja, ungene mine kjøpte den :P de vet ikke helt hvor langt trusselen rekker. Med mindre de er store nok til å parere med det.
Har ellers sagt at de får bli hjemme mens vi andre gjør noe gøy. Det funker som regel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke sitter stille nå, så reiser vi hjem og dropper skole i dag! Hehe, jau..

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte er det som ligger bak at foreldrene er døv for egne unger sitt bråk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å dra diagnosekortet for hvert ett ustyrlig barn blir for dumt! 
nok av foreldre som heller ser en annen vei enn å irettesette barna sine! 

• Liker 12
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Han sitter fint på setet. Uansett hva transport. Han elsker å kjøre alt av transport midler 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått fint 😊 men på bastøfergen vil hun selvsagt opp å gå litt, men tror det er lov for treåringer også og ikke bare eldre fruer :)

Anonymkode: 21eb7...6dd

Skrevet (endret)

Selv min viltre urokråke av en gutt satt alltid pent og rolig på tog og buss da han var liten. Årsaken til det var at han elsket alt som hadde hjul, og transportmidler fascinerte ham sånn at han satt helt rolig og fulgte med på alt og rett og slett stortrivdes på turene. Buss og tog var favoritter over bil, for de var større og sikkert "tøffere" for en liten krabat.

Kan ikke huske at han noengang lagde rabalder på disse transportmidlene, for han var vel redd for å gå glipp av noe av turen da. Og dette var en gutt som ellers kunne være temmelig hyperaktiv.

Faktisk, som ettåring var min sønns aller første ord her i verden ordet "Buss!" :) Det kom før mamma og pappa.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, The Kitten skrev:

Ofte er det som ligger bak at foreldrene er døv for egne unger sitt bråk. 

Riktig !  Det er helt utrolig så mange foreldre som gir blanke F

Hilsen ex-bussjåfør.

Anonymkode: 539ed...d95

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...