AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Hei. Jeg skal snar flytte til oslo for å begynne i en ny jobbsom nyutdannet. Jeg har bodd på vestlandet hele livet så jeg er ikke godt på østlandet. arbeidsplassen er midt i oslo sentrum, men det er skyhøye leiepriser der. Hvor anbefaler dere å bo for noen som jobber i byen? Jeg kan tenke meg alle steder der det tar 45 min eller midre med tog, som har rimelige leiepriser (helst under 9k for 2-roms) og har bra kollektivtilbud. hvilke områder kan dette være? Anonymkode: 44161...010
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Lørenskog, Strømmen, Lillestrøm, Ski (derfra går det tog hele tiden som stopper kun en eller to steder og så rett til Oslo S, så det går fort). Anbefaler Ski. Men det er i ferd med å bli populært, da de bygger ny sporstrekning som snart er ferdig, og da går det enda fortere til Oslo. Husker ikke hvor lang tid det sto at det skulle ta da, men et kvarter maks. https://www.finn.no/realestate/lettings/search.html?filters=&location=0.22030&location=1.22030.22104 Anonymkode: 1d627...a39
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 Det er faktisk rimeligere å leie i Oslo vest, f.eks. opp i Holmenkollen og Frognerseteren. Det er litt usentralt ved at det tar tid med T-banen til sentrum, men ellers er det ok (bor der selv). Anonymkode: fe62f...d7e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 Kan anbefale Eidsvoll verk. 30 min til Oslo S med tog, men mye rimeligere. Er dessuten godt å komme ut på landet for å koble av. Anonymkode: 550a3...e69
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 Spiller det noe rolle om det er mange innvandrere i området? Isåfall har mange områder hvor du kan bo billigere enn 9k. Anonymkode: ae7e4...30b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Ts. takk for svar alle sammen. skal sjekke ut alle tips Anonymkode: 44161...010
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Spiller det noe rolle om det er mange innvandrere i området? Isåfall har mange områder hvor du kan bo billigere enn 9k. Anonymkode: ae7e4...30b Så lenge det er et fint og ryddig bo-område med lite kriminalitet har det absolutt ingenting å si. Anonymkode: 44161...010
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge det er et fint og ryddig bo-område med lite kriminalitet har det absolutt ingenting å si. Anonymkode: 44161...010 Ok. Om du ønsker å bo rett utenfor Oslo eller i østkanten i Oslo. Da bør du ikke bo i nærheten av senteret, det er her det mesteparten av "kriminaliteten" foregår. Det finnes ingen no-go sone i Oslo, og det er ingen "svenske" tilstander i Oslo. Det finnes derimot parallell samfunn i Oslo, der innvandrere omgås med bare sine egne. Anonymkode: ae7e4...30b 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 Hvis du er ny i byen er det bra å bo i sentrum. Har du overveid kollektiv? Da blir du kjent med nye folk og slipper å sitte alene 😊 Det er veldig fint og mange bra kollektiv på Frogner, Majorstua, St. Hanshaugen og i Vika til eksempel, og områder innimellom der. Ville ikke som nyansatt og ny i byen flyttet 45 minutter unna og langt utenfor bygrensen. Det kan du gjøre når du skal kjøpe deg et hus om maaaange år 😊 Det blir veldig langt når du skal hjem etter lønningspils eller middag ute med venner som alle bor i byen! Da er det praktisk og moro med gåavstand. Er det én gang du har mulighet til å bo sentralt er det nå, så utnytt det for alt det er verdt 👍 Hvis du ønsker å bo stille og rolig og nær t-banen får du tak en ettroms sokkelleilighet mange steder til rundt budsjettet ditt, anbefaler i så fall Oslo vest eller eneboligområder mellom Hellerud og Ulsrud. Anonymkode: afc37...e92 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Om du ønsker å bo rett utenfor Oslo eller i østkanten i Oslo. Da bør du ikke bo i nærheten av senteret, det er her det mesteparten av "kriminaliteten" foregår. Det finnes ingen no-go sone i Oslo, og det er ingen "svenske" tilstander i Oslo. Det finnes derimot parallell samfunn i Oslo, der innvandrere omgås med bare sine egne. Anonymkode: ae7e4...30b Med nærhet mener jeg typisk innenfor 3 minutters (750 meter) avstand fra senteret. Anonymkode: ae7e4...30b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå