AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hvordan dere gjør det eller har gjort det. Mor er hjemme i permisjon med baby, far er i arbeid. Hvor sover far? Bidrar han noe på natten? Om han ikke bidrar på natten, hva regnes som natt (etter kl 22, etter kl 00 og frem til kl 04, 06 osv)? Anonymkode: 6ab6f...a12
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Han sover i senga. Han hjelper til med baby på natt, så lenge det ikke er snakk om amming. Noen kvelder legger jeg meg tidlig, så sitter han oppe med baby i stua fram til puppen må ut igjen. Da får jeg noen timer uforstyrret søvn alene Anonymkode: f5fc9...be2 9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 Han sover i senga ved siden av meg. Trengs ikke at han bidrar noe særlig på natt. Jeg ammer, så ikke stort han kan bidra med der. Utenom det har vi ikke hatt særlig med urolige netter. Litt nå i forbindelse med tannfrembrudd, men er bare uro og litt sutring hos baby, så vi forsøker å beholde roen på soverommet, ikke begynne å stå opp og slikt. Anonymkode: 6f7c3...e37 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 Far sover i sengen med meg. Baby våkner for mat en gang, og da varierer det hvem av oss som gir flaske. Anonymkode: f6d82...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 Jeg, far og baby har sovet sammen. Han hjalp til på natten da hun var nyfødt, men etter hvert ble det ikke noe behov, siden hun bare skal ha pupp. Hun er 9 mnd og nå er det jeg som jobber og fortsatt tar henne på natten, men hun sover for det meste gjennom. Anonymkode: 04581...40f
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Eget rom. Bidrar ikke på natt Anonymkode: d1e18...666
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 Han jobber turnus og legger seg og står opp til såpass rare tider at han sover på gjesterommet akkurat nå. Så er han flink å stå opp med storesøsken når han har fri slik at jeg og minste kan bli liggende å sove uten å bli forstyrret ❤️ Skal bli litt godt å få fellessoverommet tilbake når minsten flytter ut etterhvert! Anonymkode: 4305d...20f 3
Nuith Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 Vi samsov alle tre i samme seng. Jeg ammet, men han tok bleieskift, byssing og sånt frem til midnatt og etter 6 om morgenen. Jeg tok "nattskiftet". 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 Sovet i samme seng. Ikke bidratt så mye om natten. Litt helt i starten når jeg hadde problemer mer å reise meg og han fremdeles var i permisjon rett etter fødsel. Men etterhvert så tok jeg nettene selv, med mindre det var noe helt spesielt. Men han har gjerne stått opp med barnet i 6-tiden. Jeg er sterkest om natten men helt udugelig tidlig på morningen, han er omvendt- så det har passet for oss. Anonymkode: 66e0a...820
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 Mannen og jeg i samme seng. Baby i egen seng ved siden av meg. Jeg tar meg av alt som skjer på natta. Anonymkode: 522ad...f85 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hvordan dere gjør det eller har gjort det. Mor er hjemme i permisjon med baby, far er i arbeid. Hvor sover far? Bidrar han noe på natten? Om han ikke bidrar på natten, hva regnes som natt (etter kl 22, etter kl 00 og frem til kl 04, 06 osv)? Anonymkode: 6ab6f...a12 Livet er ikke statisk, en dag så kan mannen din hatt en skikkelig drittdag på jobb, andre ganger så kan du ha en drittdag hjemme med barnet, eller kanskje barnet blir syk og har en drittdag og natt.. Hva om mannen må på jobbreise, må han da ta igjen det tapte slik at du får fri? Synes de av dere som regner på hvem som gjør hva, hvor lite eller hvor mye, som sitter med stoppeklokka på hvem som har gjort mest eller minst, de av dere som holder på slik, de kommer ikke til å få et balansert og godt samliv med sin partner. Å få barn er en enorm prøvelse, de første årene kan være et mareritt, eller det kan gå helt fint. Forbered dere heller på det - for livet vil aldri bli det samme igjen. Anonymkode: 389ff...f36 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Livet er ikke statisk, en dag så kan mannen din hatt en skikkelig drittdag på jobb, andre ganger så kan du ha en drittdag hjemme med barnet, eller kanskje barnet blir syk og har en drittdag og natt.. Hva om mannen må på jobbreise, må han da ta igjen det tapte slik at du får fri? Synes de av dere som regner på hvem som gjør hva, hvor lite eller hvor mye, som sitter med stoppeklokka på hvem som har gjort mest eller minst, de av dere som holder på slik, de kommer ikke til å få et balansert og godt samliv med sin partner. Å få barn er en enorm prøvelse, de første årene kan være et mareritt, eller det kan gå helt fint. Forbered dere heller på det - for livet vil aldri bli det samme igjen. Anonymkode: 389ff...f36 Så flott at du sitter med fasiten da 👍 Anonymkode: f6d82...c4c 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eget rom. Bidrar ikke på natt Anonymkode: d1e18...666 Samme her. Anonymkode: 5d5e2...2c7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 Sov op storebror sitt rom de første 14 dagene til alle var litt mer vant med at vi var fire. Sover i samme seng som meg. Jeg tar natten; men mini har hele tiden sovnet greit ved puppen. Har så vidt skiftet en bleie etter leggetid og kan telle hvor mange ganger jeg har måttet gå ut av sengen. Hun er seks mnd og det er natt fra 19-7 (med varierende oppvåkninger for smokk eller pupp) Anonymkode: e019d...176
Skogkløver Skrevet 4. juni 2020 #15 Skrevet 4. juni 2020 Vi sovisamme seng, jeg måtte amme hver 3 time minst 40 minutter hver gang. Når vi var ferdig vekket jeg mannen, så fikk han rape ungen eller få den til å sove 😅 selv om han var i full jobb.
Tesss Skrevet 4. juni 2020 #16 Skrevet 4. juni 2020 Far jobber dagstidsjobb, vi sover alle 3 på samme soverom. Far hjelper ikke til på natten, med mindre jeg spør, og da er da aldri noe klaging på det altså. Vi har flaskebarn. Han er sliten pga jobb, og er nok litt overveldet enda av baby styret 😅 Jeg syns det er helt ok slik. Jeg har mye lettere for å våkne, og tåler lite søvn bra fremfor han som trenger mer søvn pga dårlig søvnkvalitet
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #17 Skrevet 4. juni 2020 Vi sov i samme seng, baby i egen seng på samme rom. Byttet på å gi flaske, han våknet lettere enn meg så han tok kanskje flere enn meg. Varte ikke så lenge hos oss da begge begynte å sove hele natta fra de var seks uker. Anonymkode: a20a8...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #18 Skrevet 4. juni 2020 Sov stort sett i samme seng, de første ukene hendte det han sov på gjesterommet fordi da kunne jeg breie meg i dobbeltsenga med en liten en til vi fikk mer dreis på ammingen. Har ikke bidratt på natt mens de var små babyer, men det var fordi det ikke var noe å bidra med. Her var det kun amming på natt, ikke noe annet, så det tok jeg meg av. Hadde vi hatt en urolig baby som måtte bysses eller en som leverte flere bæsjebleier på natt hadde far bidratt med byssing eller skift, men våre babyer sovnet igjen etter amming. Anonymkode: c7128...932 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #19 Skrevet 4. juni 2020 Er gravid, men her har vi tenkt at jeg skal sove på eget rom i 1. etasje og mannen og andre barnet i 2. Etasje så de får sovet ut. Jeg blir nok å ta ungen hver natt så langt det går da far jobber langt unna, så blir lange dager for han. Så kan han heller avlaste meg når han kommer hjem og i helger. Anonymkode: e0b15...d04
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #20 Skrevet 4. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Livet er ikke statisk, en dag så kan mannen din hatt en skikkelig drittdag på jobb, andre ganger så kan du ha en drittdag hjemme med barnet, eller kanskje barnet blir syk og har en drittdag og natt.. Hva om mannen må på jobbreise, må han da ta igjen det tapte slik at du får fri? Synes de av dere som regner på hvem som gjør hva, hvor lite eller hvor mye, som sitter med stoppeklokka på hvem som har gjort mest eller minst, de av dere som holder på slik, de kommer ikke til å få et balansert og godt samliv med sin partner. Å få barn er en enorm prøvelse, de første årene kan være et mareritt, eller det kan gå helt fint. Forbered dere heller på det - for livet vil aldri bli det samme igjen. Anonymkode: 389ff...f36 Ts her. Hvor får du denne informasjonen fra? Jeg har ikke sagt noe om hvordan vi har det eller hva jeg tenker. Spør bare hvordan andre har det. Anonymkode: 6ab6f...a12 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå