Gå til innhold

Et hav av produkter og merker - hvordan finne de beste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så vanskelig å finne hudprodukter, det finnes så mye produkter som lover forskjellige ting, men det jo nesten umulig å finne ut hva en skal bruke penger på. Har en dag/nattkrem og solkrem som jeg er trofast mot, men øyekrem og serum er det vanskelig å finne - det er så mye som visstnok skal være bra, men man kan ikke bruke alt samtidig. Noen som kan hjelpe litt, dele tips og anbefale gode produkter?

Har lest en del bra om koffeinserumet til The Ordinary som skal være bra (øyeserum) og har tenkt å kjøpe dette, er det noen som har erfaringer med dette serumet?

Mange snakker også varmt om denne ansiktsoljen fra Kora Organics, som jeg har tenkt å prøve ut. Miranda Kerr anbefaler alltid dette produktet. https://www.kicks.no/kora-organics/natural-choice/okologisk/okologisk-ansiktspleie/noni-glow-face-oil-30-ml?gclid=EAIaIQobChMIm9qm5oTj6QIVy0MYCh3UrQgDEAQYASABEgIyVfD_BwE

Anonymkode: a3d28...70d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare til å google "Best in test xxxx 2020" så leser du de seriøse artiklene med de seriøse testene, så har du svaret. 

Anonymkode: 2ed66...439

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker koffeinserumet til The Ordinary. Jeg bruker til sammen én dråpe til begge øynene og klapper det lett rundt på beinet under øyenhulen, og har ikke vært plaget med poser under øynene etter at jeg begynte.

Du kan jo lese tilbakemeldingene på sidene til Deciem og gjøre deg opp en mening. Uansett er det skikkelig drøyt og dessuten superrimelig, så du blakker deg ikke akkurat hvis du ender opp med å kjøpe det.

Anonymkode: ded20...2ae

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare til å google "Best in test xxxx 2020" så leser du de seriøse artiklene med de seriøse testene, så har du svaret. 

Anonymkode: 2ed66...439

Jeg har gjort det flere ganger men blir ikke klokkere av det. 

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker koffeinserumet til The Ordinary. Jeg bruker til sammen én dråpe til begge øynene og klapper det lett rundt på beinet under øyenhulen, og har ikke vært plaget med poser under øynene etter at jeg begynte.

Du kan jo lese tilbakemeldingene på sidene til Deciem og gjøre deg opp en mening. Uansett er det skikkelig drøyt og dessuten superrimelig, så du blakker deg ikke akkurat hvis du ender opp med å kjøpe det.

Takk, har lest mye bra om dette serumet og nå er jeg overbevist om at jeg må ha det. Bruker en øyekrem fra Khiels (creamy eye treatment) og intensive eye repair fra Dermalogica, men syns ikke at det hjelper egentlig. Har begynt å få små linjer under øynene, men det blir ikke bedre av disse kremene. 

Det er en stor fordel at det er rimelig, også virker det som at mange er fornøyd. Syns du at det hjelper mot linjer? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det flere ganger men blir ikke klokkere av det. 

Klokere, mente jeg 😆

AnonymBruker
Skrevet

Lær deg hvilke ingredienser som er bra og ikke, les ingredienselister, paulas choice har en egen oversikt over dette. Youtubere som bla. Hyram, Susan Yara, James Welsh er gode på ingredienser og merker. 

Anonymkode: 17dee...5cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, har lest mye bra om dette serumet og nå er jeg overbevist om at jeg må ha det. Bruker en øyekrem fra Khiels (creamy eye treatment) og intensive eye repair fra Dermalogica, men syns ikke at det hjelper egentlig. Har begynt å få små linjer under øynene, men det blir ikke bedre av disse kremene. 

Det er en stor fordel at det er rimelig, også virker det som at mange er fornøyd. Syns du at det hjelper mot linjer? 

Nei, det hjelper nok ikke mot linjer. Snarere tvert imot, vil jeg tro, ettersom mange sier at de synes det virker uttørrende.

Uttørring har ikke vært noe problem for meg, sannsynligvis fordi jeg bruker øyekrem fra CeraVe i tillegg.

Det Deciem sier at koffeinserumet skal virke mot, er poser som kommer av opphovning (noe som har vært mitt problem), og mørke ringer fordi selve huden er mørk akkurat rundt der (som også har vært/er mitt problem, men der er jeg litt mer usikker på om jeg har hatt effekt).

Det er ikke ment å virke mot rynker/linjer, poser pga. fettansamlinger eller mørke ringer forårsaket av skyggevirkninger. Og man bør definitivt bruke en fuktgivende øyekrem i tillegg. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den oljen fra Kora Organics er veldig god. Gir glød og masse fukt til min hud.

Anonymkode: 43239...0b4

AnonymBruker
Skrevet

Sånn ellers: "hvordan finne de beste", sier du. Og da kommer det jo helt an på hvordan huden din er og hva du vil oppnå.

Så hva synes du er problematisk med huden din? Er det fet/blank hud, store porer, rødhet, arr, poser under øynene, kviser, slapphet, rynker/linjer, tørrhet, ujevnheter - eller noe helt annet?

Finn ut av det først, og så kan du prøve å sette deg inn i hvilke ingredienser eller produkter som er ment å skulle hjelpe mot akkurat det som er viktig for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hjelper nok ikke mot linjer. Snarere tvert imot, vil jeg tro, ettersom mange sier at de synes det virker uttørrende.

Uttørring har ikke vært noe problem for meg, sannsynligvis fordi jeg bruker øyekrem fra CeraVe i tillegg.

Det Deciem sier at koffeinserumet skal virke mot, er poser som kommer av opphovning (noe som har vært mitt problem), og mørke ringer fordi selve huden er mørk akkurat rundt der (som også har vært/er mitt problem, men der er jeg litt mer usikker på om jeg har hatt effekt).

Det er ikke ment å virke mot rynker/linjer, poser pga. fettansamlinger eller mørke ringer forårsaket av skyggevirkninger. Og man bør definitivt bruke en fuktgivende øyekrem i tillegg. :)

Tusen takk for hjelpsomt svar :) Jeg leste om en som sa at den hadde en oppstrammende effekt, men da ble jeg litt usikker igjen. Jeg har bittelitte poser, men har begynt å få linjer under øynene og da ser jeg etter en øyekrem som har "fjerne" linjene. Har to øyekremer som "mange" skryter av, men jeg syns ikke de hjelper mot linjene (og heller ikke mot mørke ringer). Har påført litt fuktserum på linjene men da ser det ut som det blir verre 😔Lurer på om jeg skal kombinere koffeinserumet med en øyekrem med oppstrammende effekt, bare jeg finner en øyekrem som virker.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn ellers: "hvordan finne de beste", sier du. Og da kommer det jo helt an på hvordan huden din er og hva du vil oppnå.

Så hva synes du er problematisk med huden din? Er det fet/blank hud, store porer, rødhet, arr, poser under øynene, kviser, slapphet, rynker/linjer, tørrhet, ujevnheter - eller noe helt annet?

Finn ut av det først, og så kan du prøve å sette deg inn i hvilke ingredienser eller produkter som er ment å skulle hjelpe mot akkurat det som er viktig for deg.

Jeg har en såkalt "porselenshud", det skal veldig lite til før til ting blir veldig synlig når huden er så lys. Har mørke ringer under øynene og har fått flere linjer under øynene og i panna. Sliter med hormonelle kviser, har ellers lite nupper, så jeg antar at jeg har en kombinert hudtype? Jeg er helt håpløs når det gjelder hudpleie 🤦🏻

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den oljen fra Kora Organics er veldig god. Gir glød og masse fukt til min hud.

Anonymkode: 43239...0b4

Har veldig lyst til å kjøpe den og vurderer om jeg skal gå til anskaffelse av den når fuktserumet mitt går tomt. Så på en av sminkevideoene på youtubekanalen til Vogue og der var Mindra Kerr med og hun anbefalt den flere ganger. Gjør den noe mer enn å gi glød og fukt? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en såkalt "porselenshud", det skal veldig lite til før til ting blir veldig synlig når huden er så lys. Har mørke ringer under øynene og har fått flere linjer under øynene og i panna. Sliter med hormonelle kviser, har ellers lite nupper, så jeg antar at jeg har en kombinert hudtype? Jeg er helt håpløs når det gjelder hudpleie 🤦🏻

Du kan jo forsøke en online hudanalyse. Det blir jo ikke det samme som å gå til en profesjonell hudpleier, men det kan i alle fall gi deg en pekepinn. Og du er slett ikke nødt til å følge produktforslagene som gis ;)

https://www.nordicfeel.no/skincare-advisor

https://www.eirscandinavia.com/hudanalyse?gclid=EAIaIQobChMIusPigtLq6QIVisqyCh2PUwBOEAAYASAAEgI3zvD_BwE

https://skincity.no/no/hudtest-2

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Roci skrev:

Du kan jo forsøke en online hudanalyse. Det blir jo ikke det samme som å gå til en profesjonell hudpleier, men det kan i alle fall gi deg en pekepinn. Og du er slett ikke nødt til å følge produktforslagene som gis ;)

https://www.nordicfeel.no/skincare-advisor

https://www.eirscandinavia.com/hudanalyse?gclid=EAIaIQobChMIusPigtLq6QIVisqyCh2PUwBOEAAYASAAEgI3zvD_BwE

https://skincity.no/no/hudtest-2

I tillegg kan du skrive til Deciem (selskapet som har bl.a. The Ordinary) og beskrive hudtype/-problemer, legge ved bilder av ansiktet ditt, og så får du mail fra dem om hvilke produkter de mener passer deg. :)

https://deciem.com/contact

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler å følge Caroline Hirons på instagram/youtube. Hun er en britisk "beauty blogger" som er utrolig dyktig. Hun er "no fuss", anbefaler produkter basert på de de gjør, og ikke hvem hun har samarbeid med. Jeg har lært mye av henne! Hun har også diverse cheat sheets der man kan lese seg opp på diverse hudproblemer/typer. 

Jeg har en del The Ordinary, REN og La Roche Posay in min hudpleierutine.

Jeg har aldri prøvd Kora Organics, men såklart anbefaler Miranda Kerr det når det er hennes eget merke ;) 

Anonymkode: 5e00a...43c

Skrevet

Koffeinserumet fra TO er rævva.  Blir knusktørr og flassete etter en gangs bruk og det er ikke mulig å bruke på dagtid fordi det ikke går an å legge sminke over.  Denne skal i søpla hos meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Apocalypte skrev:

Koffeinserumet fra TO er rævva.  Blir knusktørr og flassete etter en gangs bruk og det er ikke mulig å bruke på dagtid fordi det ikke går an å legge sminke over.  Denne skal i søpla hos meg. 

Takk for advarsel.

Anonymkode: a4ec8...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Mye er svindel, rett og slett. Men folk er overbevist om at de må ha 10 kremer på badet, så pengene man tjener i denne industrien er enorme. Mange som tjener penger på å anmelde produkter også, de tjener på at folk leser og tror på det de skriver. 

Ta bilder av deg før og etter du har brukt hudkremrutinen, er min anbefalning (altså før du begynner og for eks 2 mnd etter du har brukt den hver dag). Sannsynligvis ser du ikke forskjell....

Kanskje noe sånt er bedre, men jeg har ikke selv satt meg in i det, da jeg ikke gidder lese side opp og side ned for å finne et prdoukt som kanskje har effekt på huden https://simpleskincarescience.com/

Så lenge jeg ikke får sopp, kviser eller lignende, så bruker jeg kun vann når jeg våkner. 

Anonymkode: 82cd4...fe8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...