Gå til innhold

Hvordan tilbereder du kylling på beste måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hva er din beste rett med kylling? 

Jeg har aldri vært så glad i kylling, men spiser det jo iblant, men da ganske kjedelig i salater og som grillet. Med salat til 🙄 

Imorgen skal jeg lage noe med kylling til daten da han er veldig glad i det. Han spiser ganske sunt, løper og trener, så kylling er det kjøttet han spiser mest. Trenger ikke imponere så veldig, men greit med litt mer avansert enn jeg normalt lager... 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo alt etter hvilke smaker du er ute etter 😅

Jeg er sykt glad i kyllingbryst, helt enkelt med salt og pepper, servert med ris og bretang saus (toro). Det fristet fakrisk å ha i kveld 🤔😅😂

Men jeg er også super glad i sitronmarinert kylling sammen med alfredopasta eller i et foccacia brød med mozzarella 🤤🤤

Har også fått super dilla på satay marinert kylling i det siste 😄 Jeg er ikke fult like glad i det typiske tilbehøret, men traidsjonelt serveres det med peanøttsaus og ris.

Anonymkode: 57afe...3b4

• Liker 1
Skrevet

Denne formen fra matprat.no er veldig god. De har også en haug andre oppskrifter med kylling, og det meste derfra pleier å være godt. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut kyllingsuppe med chili og eple på Trines matblogg. Knallgod! 

Anonymkode: 48fbf...481

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingkjøtt er ikke veldig smakfullt fra naturens side, så marinering gjør ofte susen. Marinert i litt sojasaus, for eksempel.

Det er mulig skikkelig bra kyllingkjøtt er et unntak, men nå snakker jeg om vanlig hyllevare i butikkene.

Anonymkode: 2eee5...23e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sushi

Anonymkode: dec27...ec0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

sushi

Anonymkode: dec27...ec0

Det blir kanskje litt mye jobb? Hehe.. Men kanskje ikke om man har erfaring med å lage sushi fra før

Anonymkode: 44ba8...e07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kyllingen blir helt magisk når man bruker maggi juicy chicken. Jeg er vel litt enkel 😅

Anonymkode: b1887...008

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du får tak i hel kylling er jo helgrilla kylling veldig godt. Med noe godt urtesmør mellom skinnet og kjøttet og kanskje noe godt fyll inne i skroget.
Fylt kyllingbryst er også godt, gjerne med noe ost og urter... Og kanskje noe god skinke eller bacon surret rundt for å holde alt inne. Panert kylling er også godt. Kylling er jo veldig anvendelig siden det ikke har så mye smak fra før, så man kan nesten smaksette det slik man ønsker selv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kylling i currysaus 
- Ca 400 gram kyllingfilet i biter, stek og ha i en skål til senere 

- rød, grønn og gul paprika i strimler (så mye du vil fra hver, jeg pleier å bruke halve)

- En halv løk i strimler 

- Stek paprika og løk til løken er myk 

- bland en god te-skje red curry paste i en boks med kokosmelk (evt mer om du er glad i sterkere mat) 

- Ha kylling tilbake i pannen med paprika og løk, tøm kokosmelk over og la putre på middels varme i 5-10 min

- server med ris ☺️ 
alle klarer denne retten 😋 

Anonymkode: 34d87...2f3

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes kyllingen blir helt magisk når man bruker maggi juicy chicken. Jeg er vel litt enkel 😅

Den syns jeg er god å 😍 pleier å bruke restene til wrap dagen etter 😋

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

kylling i currysaus 

- rød, grønn og gul paprika i strimler (så mye du vil fra hver, jeg pleier å bruke halve)

- En halv løk i strimler 

- bland en god te-skje red curry paste i en boks med kokosmelk (evt mer om du er glad i sterkere mat) 

- Ha kylling tilbake i pannen med paprika og løk, tøm kokosmelk over og la putre på middels varme i 5-10 min

- server med ris ☺️ 

Wopsi skulle ikke være anonym 😂

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maggi'en er overraskende god, den!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ramen med kylling er også gull! Da bør man helst marinere kyllingen først

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kyllingkjøtt er ikke veldig smakfullt fra naturens side, så marinering gjør ofte susen. Marinert i litt sojasaus, for eksempel.

Det er mulig skikkelig bra kyllingkjøtt er et unntak, men nå snakker jeg om vanlig hyllevare i butikkene.

Anonymkode: 2eee5...23e

Enig. Det er veldig nøytralt

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

kylling i currysaus 

- En halv løk i strimler 

- server med ris ☺️ 

Takk 🙂

Skrevet

Kylling i kremet mangosaus,  etter oppskriften fra godt.no . Veldig god,  jeg bruker hot mangochutny for å få den litt mer spicy 😃 Beste kyllingretten jeg vet! 

• Liker 2
Skrevet

Her er noen av mine favoritter:

https://www.koket.se/mitt-kok/jennie-wallden/kyckling-med-grillad-citron-och-timjansas/ En av de beste kyllingretter jeg har smakt

https://frutimian.no/2015/12/05/tante-torhilds-kyllingform/ Vurder om du skal doble mengden saus

https://matpaabordet.no/2017/05/27/pastasalat-kylling-bacon-avokado/ Friskt og godt! Laget det med kyllingfilet første gang, men er sikkert enda bedre med grillet kylling. Kan nok også lages som tilbehør uten kjøtt

https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/kyllingfilet-med-eplesaus/ Brukte Hollandaise i stedet for Bearnaise, men tror ikke det gjorde noe

https://frutimian.no/2015/01/09/supergod-kylling-tikka-masala/

Kommentarene er fra kalenderen jeg har lagret oppskriftene i. Dette er de som har fått 5 "stjerner" (M-er på denne nettsiden)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...