AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Hei. Jeg ønsker veldig gjerne og videreutdanne meg til barnehagelærer, og begynne og studere neste år. Jeg er utdannet barne- og ungdomsarbeider. Har hatt fagbrevet i snart 5 år og jobbet i barnehage i snart 10 år. Alltid i 100% stilling. Jeg er 27 år gammel. Jeg har fullført videregående skole, vg1 helse og sosialfag, og vg2 barn og ungdom(BUA). Jeg kunne godt tenkt meg å gå videre via 23/5 regelen, men dette krever at jeg tar opp fag. Noe jeg ikke har råd til akkurat nå. Har også hørt om at man kan gå via realkompetanse. så for dere som har erfaring rundt denne metoden. Kan dere gi meg litt tips, og hva som er viktig å tenke over/få med når man skal søke. Hvilke krav? alt mulig igrunn som kan hjelpe meg. Tar også med at jeg vil gjerne gå deltid studie (4 år). Jobb har jeg utenom. Anonymkode: d8631...1bb
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Du må søke innen 1.mars. Hva som er godkjent realkompetanse er opp til lærestedet. Du må dokumentere utdanning og erfaring, men realkompetanse er et trangt nåløye. Du kan ta fagene som privatist. Da tilkommer kun eksamensgebyrene. Du må ha norsk, matte, historie og naturfag. 6 eksamener a ca 1100 pr eksamen. Bøker kan du finne brukt på finn eller låne av skolen eller på biblioteket. Til matematikken må du ha en pc med regneark og graftegner, f.eks geogebra som er gratis å laste ned. Kan være lurt å ta 2 fag pr semester, f.eks historie og naturfag på høsten og matte og norsk på våren. Husk at det er 3 eksamener i norsk. Anonymkode: 7b613...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå