AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Jeg begynner å dra opp i årene graviditetsmessig sett, og sambo ønsker seg så gjerne et barn selv om han er veldig glad i de to jeg har fra før. Jeg kunne også godt tenke meg en attpåklatt, men så tenker jeg på alt det praktiske. Jeg har allerede to fedre til mine to barn, og det er et voldsomt stress med henting/bringing, uenigheter, svelge kameler, ferier, familieselskaper ++.. Hva hvis jeg og sambo går fra hverandre og jeg da går fra to til tre fedre. Jeg vet man ikke kan tenke sånn, og jeg håper og tror at vi blir å holde sammen. Ønsket om et tredje barn er stort, og tanken på at sambo kanskje aldri vil få sitt eget barn gjør vondt. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 26ba4...ba0
Mymlen Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Har dere planer om giftemål? Om dere har det så kan jo det komme først, som et sikkerhetsnett. Er klar over at mange blir skilt, men vil man uansett gifte seg er det best før enda et barn tenker jeg 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 Hvis du klarer å stå i det alene med 3 fedre, så ja kanskje. Hvis ikke, nei. Det er ingen garantier og man bør ikke få flere barn eller logisikkutfordringer enn man kan håndtere alene. For min del tror jeg at det hadde holdt med de 2 barna, når du allerede opplever utfordringer med fedrene til de andre. Har selv en venninne med 2 barn med 2 fedre, og hun sier det er helt uaktuelt med flere barn. Forstår henne godt. Anonymkode: ed18b...876 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynner å dra opp i årene graviditetsmessig sett, og sambo ønsker seg så gjerne et barn selv om han er veldig glad i de to jeg har fra før. Jeg kunne også godt tenke meg en attpåklatt, men så tenker jeg på alt det praktiske. Jeg har allerede to fedre til mine to barn, og det er et voldsomt stress med henting/bringing, uenigheter, svelge kameler, ferier, familieselskaper ++.. Hva hvis jeg og sambo går fra hverandre og jeg da går fra to til tre fedre. Jeg vet man ikke kan tenke sånn, og jeg håper og tror at vi blir å holde sammen. Ønsket om et tredje barn er stort, og tanken på at sambo kanskje aldri vil få sitt eget barn gjør vondt. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 26ba4...ba0 Ikke tenk på all stigmaen i samfunnet om denne problemstillingen. Synes ærlig talt at du skal prøve å få så mange barn med så mange fedre som mulig frem til du ikke har mulighet lenger. Tenk stort, tenk utenfor boksen. Tenk så spennende det blir for barna å ha så mange halvsøsken. Det kommer de helt sikkert til å få stort utbytte av både når de er unge og når de blir eldre. Dessuten, det er jo så koselig å ha barn med alle man blir forelsket i, og hvem kan si nei til en slik forpliktelse mellom to personer som elsker hverandre så dypt som dere gjør. Håper med dette at du virkelig gjør din plikt i samfunnet, for kvinner er skapt for å få barn. Lykke til. Anonymkode: 2713a...3c5 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet man ikke kan tenke sånn, og jeg håper og tror at vi blir å holde sammen. Jo, det er nettopp det man kan. Å ikke tenke sånn er å snu hodet mot realitetene og late som de ikke eksisterer. Hva sier man, 50% av gifte går fra hverandre, tviler på at tallet for samboere er noe lavere. Nei, er det jeg selv har kommet frem til, etter to barn med to mødre - det var de to "familieforsøkene" jeg gir meg, videre får jeg heller pleie det jeg har. For en kabal med henting/levering og whatnot er jo en soleklar grunn, men det er også noe grunnleggende feil ved det etter mitt syn. Anonymkode: 50262...901 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 Stopp med de to du har ☺️👍🏼 Anonymkode: a605a...298 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 Jeg ville nok også stoppet med de to du har. Slik du beskriver hente- og bringesituasjoner antar jeg at de ikke er så store at de kan komme seg til fra foreldre og aktiviteter på egenhånd. Dette burde du og samboer snakket om på forhånd, før dere ble sammen, og iallefall før dere flyttet sammen. Mulig det har vært en løselig avtale om ‘vi får se’, men .. høres veldig stress ut. Har du kapasitet og overskudd til å evnt være alene med alle 3 er det jo bare å kjøre på, men igjen, det er ikke optimalt. Anonymkode: 7c07d...c1b 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 Nei, det ville jeg ikke ha gjort Anonymkode: a6e55...75b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 Jeg kjenner en som er barn av en slik mor. Mora har barn med tre ulike fedre. Den siste av fedrene har dessverre ikke brydd seg om verken barna som mora hadde fra før av, ei heller barnebarn som kom senere fra den fronten. Den faren drar også mora der med seg, slik at det blir omtrent ingen kontakt. Spesielt et av disse barna da følte tidlig i tenårene at det måtte ut av huset raskt, og at det ikke fikk nok emosjonell støtte hjemmefra. Anbefales ikke. Anonymkode: f6eb1...e97 2
Krutegodt Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 om jeg var 3. mann så hadde jeg sprunget - langt. 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 Nå vet jeg ikke hvor godt de to andre fedrene følger opp barna, Men tenk over at det kan bli veldig sårt at sistemann blir boende 100% på et sted, mens deres tilværelse vil være mye mer ustabilt. Dette ses særlig godt ved ferier og høytider Anonymkode: 57e0e...0d1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 Man trenger ikke få barn med alle man er sammen med. Anonymkode: c17ec...106 14
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #15 Skrevet 4. juni 2020 De to du har da, skal du ikke tenke på dem som blir skjøvet ut på siden av det nye trekløveret som dannes? Den nye ungen får mor og far sammen, de to andre er bare til overs overalt ...fedrene har vel også nye unger? Anonymkode: d788b...746 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #16 Skrevet 4. juni 2020 Jeg tenker på en måte at tre barn med tre forskjellige er veldig mye. Samtidig syns jeg synd på han du er med nå, om han aldri skal få oppleve å bli far, fordi det kan bli slitsomt for deg om dere går fra hverandre. Tror det er en bittet situasjon for han å stå i, å måtte velge mellom kjærligheten, eller farsønsket. Anonymkode: 808c6...56d 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #17 Skrevet 4. juni 2020 Hvis jeg skulle hatt barn med alle kjærestene mine så hadde jeg hatt 8 barn nå. Anonymkode: 3dff3...1e2 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #18 Skrevet 4. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De to du har da, skal du ikke tenke på dem som blir skjøvet ut på siden av det nye trekløveret som dannes? Den nye ungen får mor og far sammen, de to andre er bare til overs overalt ...fedrene har vel også nye unger? Anonymkode: d788b...746 Det gjelder vel allerede fra barn nr to, som har en annen far? Første barnet var da ikke en del av denne trekløveren heller, så skjønner ikke hvorfor det plutselig sksl bli så problematisk nå, med barn nr 3. Anonymkode: 808c6...56d 1
Nuith Skrevet 4. juni 2020 #19 Skrevet 4. juni 2020 Du har allerede vist 2 ganger at du er dårlig til å velge hvem du skal få barn med. På tide å innse at dette er ikke din styrke. 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #20 Skrevet 4. juni 2020 Nei! Du trenger ikke få barn med hver mann du treffer. Bare nei,nei og nei. Det virker så.... desperat og lite gjennomtenkt. Anonymkode: 2e23e...f6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå