Gjest Gitte Skrevet 5. juli 2005 #41 Skrevet 5. juli 2005 syntes ikke det er noe galt med de båndene jeg. jeg og kjæresten min kjøpte et til hverandre som det sto i love you på. litt søtt. søtt ja, men en fake kopi av de faktiske "støttearmbåndene"
Gjest Melk Skrevet 5. juli 2005 #42 Skrevet 5. juli 2005 syntes ikke det er noe galt med de båndene jeg. jeg og kjæresten min kjøpte et til hverandre som det sto i love you på. litt søtt. Sikkert søte de, men de går ikke akkurat til noen god sak....
Gaupen Skrevet 5. juli 2005 #44 Skrevet 5. juli 2005 Har vært der en del, det er jobben for å si det sånn... Har selv kjøpt mine fra laf.org (og eg mente å skrive mot kreft og ikke for...skrivefeil )
Gjest Nyskjerrigpetra. Skrevet 5. juli 2005 #45 Skrevet 5. juli 2005 Noen som vet hvordan man får tak i sånne' date=' hvor man får kjøpt dem?[/quote'] De er å få kjøpt hos Glitter...
Gjest 01 Skrevet 6. juli 2005 #46 Skrevet 6. juli 2005 Jeg er veldig enig med aline og Valhalla her. Forstår heller ikke helt poenget, og er redd for at tanken er mer rettet mot "jeg vil ha et armbånd og vil passe inn i mangfoldet" enn tanken om at pengene går til en god sak. I dag fortalte en venninne av meg om en ung gutt som kom inn på Bik Bok (kleskjede) og spurte om de solgte slike bånd. Det forteller jo litt.... Selv om jeg ikke har et armbånd, kan jeg gjerne støtte, og jeg er "imot" brystkreft, rasisme, nazisme osv. som alle andre, men trenger da ikke å lage det til en TREND!
Rosenrød Skrevet 6. juli 2005 #47 Skrevet 6. juli 2005 Jeg er veldig enig med aline og Valhalla her. Forstår heller ikke helt poenget, og er redd for at tanken er mer rettet mot "jeg vil ha et armbånd og vil passe inn i mangfoldet" enn tanken om at pengene går til en god sak. I dag fortalte en venninne av meg om en ung gutt som kom inn på Bik Bok (kleskjede) og spurte om de solgte slike bånd. Det forteller jo litt.... Selv om jeg ikke har et armbånd, kan jeg gjerne støtte, og jeg er "imot" brystkreft, rasisme, nazisme osv. som alle andre, men trenger da ikke å lage det til en TREND! Jeg kan fremdeles ikke forstå at ikke folk kan se at det er positivt at dette er blitt en trend, for da kommer det jo inn mer penger til gode formål! Dere kan si så mye dere vil at "Selv om jeg ikke har armbånd, så kan jeg jo støtte den og den saken", og selvfølgelig kan dere det, men det er jo et faktum at mange personer som ikke hadde gitt penger til en god sak til vanlig, nå gjør det fordi de kjøper disse armbåndene. Når det gjelder armbåndene og klesbutikker, så hadde vi på B-Young tidligere i år armbånd der inntektene gikk til tsunamiofrene, så denne gutten var kanskje ikke helt på jordet.
aline Skrevet 6. juli 2005 #48 Skrevet 6. juli 2005 jeg kan se de positive konsekvensene av det jeg, selv om jeg ikke forstår greia. og så lenge det faktisk gir den positive konsekvensen, så stå på, på en måte. men jeg forstår likevel ikke greia rundt det, men det er meg.
Totalya Skrevet 6. juli 2005 #49 Skrevet 6. juli 2005 Ser ikke helt hva som er problemet med at det blir en trend at man støtter en god sak :o På live 8 konserten brukte flere av artistene slike armbånd, og det gir jo en signaleffekt ut til fansen; helten min støtter en slik sak, da skal jeg jammen gjøre det også. Det eneste det fører med seg er mere penger til de gode formålene, og det kan ikke være noe galt i det vel? Det at folk ikke bare gir pengene, men også bruker båndene, gir jo en påminner til de som ikke har støttet saken om at de kanskje burde tenke over det iallefall. Det åpner for samtaler om sakene, og er med på å sette det mer på dagsorden. Forstår ikke hva som er galt jeg... Kunne godt tenkt meg en skikkelig forklaring av dette fra Valhalla eller noen av de andre som er så mot dette. Synes det er idiotisk med disse fake båndene, men Narvesen sa de skulle trekke de tilbake. Bambi, hvorfor kunne dere ikke like godt kjøpt et ekte når dere skulle kjøpe uansett? (hvis ikke det var at dere kjøpte feil da)
Gjest Valhalla Skrevet 6. juli 2005 #50 Skrevet 6. juli 2005 På live 8 konserten brukte flere av artistene slike armbånd, og det gir jo en signaleffekt ut til fansen; helten min støtter en slik sak, da skal jeg jammen gjøre det også. Huff, tyder virkelig på smarte mennesker hvis de lytter til artister i politiske saker. Live8 er et kapittel for seg selv.... Det eneste det fører med seg er mere penger til de gode formålene' date=' og det kan ikke være noe galt i det vel?[/quote'] Det er jo ikke poenget, poenget er at det er trendy som gjør det helt rart. Snart vil det være utrendy og teit å gå med disse armbåndene og saken vil bli glemt. Hvor mye folk støtter saken de går med varierer nok rimelig sterkt, de fleste har det nok bare på fordi det er trendy og vise for verden at man har de riktige meningene og støtter de riktige sakene. Teit.
Totalya Skrevet 6. juli 2005 #51 Skrevet 6. juli 2005 Det eneste det fører med seg er mere penger til de gode formålene' date=' og det kan ikke være noe galt i det vel?[/quote'] Hvordan kan det bli teit å støtte en god sak? Så la folk vise at de har de riktige meningene da! Hva har det å si så lenge det går til et godt formål? Hvorfor må alt slikt være så negativt? Beklager men jeg skjønner ikke holdningene.
Gjest Valhalla Skrevet 6. juli 2005 #52 Skrevet 6. juli 2005 Liker ikke en utvikling med saueflokk som følger sine idolführere i politiske saker. Er det virkelig best å slette all gjeld etc. etc. slikt trenger man å tenke over selv og finne ut av. Når det gjelder kamp mot brystkreft og sånt er det jo ikke noe å si på, men uansett synes jeg det er merkelig å gå med disse båndene.
Totalya Skrevet 6. juli 2005 #53 Skrevet 6. juli 2005 Nå har det seg sånn at jeg er av disse enkle personene som er for å slette u-landsgjelda, og det er ikke en mening jeg har tillagt med pga kjente personers meninger, men det er min egen personlige mening. Men det at kjendiser er for dette, fører ikke bare til at enkelte følger i flokker, men det kan også føre til at de som før ikke har gitt saken en tanke, setter seg inn i situasjonen, og deretter gjør seg opp sin egen mening. De som følger i flokk, som du kaller det, gjør i allefall ikke noe galt, for dersom dette kan være med på å få sletta gjelda, ja hva kan være galt i det? Hvorfor er det merkelig å gå med disse båndene som er for kampet mot brystkreft da, hvis det kan føre til at flere blir med og støtter? Hva er galt i en trend som støtter gode formål? Mener ikke at man skal brife med at man gir, men det å gå med båndene er med på å holde oppmerksomheten på sakene over lengere perioder enn dersom det var én enkelt innsamlingsaksjon.
Rosenrød Skrevet 6. juli 2005 #54 Skrevet 6. juli 2005 Er helt enig med deg, Ayla2!!! Skjønner ikke at folk skal være negative til en sånn positiv trend!!!! Endelig en trend som fører noe godt med seg, og så blir den rakket ned på? Dere som er i mot dette, er dere i mot trender generelt eller er det bare disse armbåndene dere ikke takler at folk går med "i flokk"?
aline Skrevet 7. juli 2005 #55 Skrevet 7. juli 2005 jeg oppfattet ikke egentlig at folk var sterkt imot dette eller har problemer med at det er en trend, ei heller oppfattet jeg det som at Valhalla er imot at dette skjer, eller har problemer med det. at man stiller spørsmål ved ting man ikke forstår er da slettes ikke det samme som å ha problemer med eller være imot. og ja, det er jo flott at disse båndene får folk som ikke ville støttet ellers til å grave dypt og støtte en god sak, derfor hadde jeg i større grad forstått det dersom båndene faktisk kostet litt (ti kroner gir masse til saken når mange kaster seg på bølgen, men hadde man virkelig ønsket å støtte, så hadde man i mitt hode gjort noe annet en å kjøpe ett bånd som koster mindre en en sjokolade). jeg er da likevel ikke imot det, jeg skjønner bare ikke greia, og skjønner heller ikke den "se her, jeg støtter det og det." siden det ikke er støtte i form av pengesummer, så er det jo generell støtte i tanken, og er det noen som ikke i tanken støtter f.eks kreftsaken da? som sagt, jeg tror dere overdriver våre kritiske blikk på saken, man KAN faktisk være kritisk og ikke forstå ting uten å være imot at andre kaster seg over det.
Gjest Engasjement Skrevet 7. juli 2005 #56 Skrevet 7. juli 2005 Ja, det er mange som nok kjøper disse bare for å være trendy. Tross alt er det jo vanskelig å få tak i dem, og folk er villig til å betale mer for dem enn hva utsalgsprisen er hos ogranisasjonene. Du støtter ikke akkurat saken ved å kjøpe båndet brukt av en annen. Men en ting oppnår de med dette: Engasjement. Tror ikke dette er det eneste forumet hvor disse båndene diskuteres.
Gjest Melk Skrevet 7. juli 2005 #57 Skrevet 7. juli 2005 som sagt, jeg tror dere overdriver våre kritiske blikk på saken, man KAN faktisk være kritisk og ikke forstå ting uten å være imot at andre kaster seg over det. Enig. Det er da ikke slik at har man ikke armbånd av en eller annen grunn, så er man imot? Blir litt for Bush-aktig for min del å tenke på det viset.
Totalya Skrevet 7. juli 2005 #58 Skrevet 7. juli 2005 Enig. Det er da ikke slik at har man ikke armbånd av en eller annen grunn, så er man imot? Blir litt for Bush-aktig for min del å tenke på det viset. Nå er det vel ikke det som har blitt sagt heller, ikke trekk de som er for helt ut på den andre siden heller nå da. Selv har jeg ikke bånd, men kommer til å skaffe meg ett eller flere. Om jeg kommer til å bruke de vet jeg ikke, men ser ikke noe galt i å gjøre det. Bush-aktig? Hvordan da?
Totalya Skrevet 7. juli 2005 #59 Skrevet 7. juli 2005 Det er så ufattelig mange farger, og jeg liker alle sakene jeg (inkluderer ikke de falske her, men alle fargene som ER for noe) at jeg ikke klarer å velge, og det blir for dumt å dekke hele hånda med alle da.... Også reagerer jeg på de som svarer på hvor man får tak i dem: "vet ikke, jeg fikk det på en konsert" "De delte dem ut på den fredskonserten" Da er jo poenget litt borte da, mildt sagt, når man bare har FÅTT dem... Så jeg kommre neppe til å anskaffe ett, men sånn i teorien liker jeg dem, bare det at jeg ikke klarer velge EN sak... Hva er poenget ditt her egentlig? Siden du ikke klarer å bestemme deg for hvem du skal støtte, velger du å ikke støtte noen? Og om du støtter alle, trenger du ikke gå med alle på hånda fordi... :o Måtte bare spørre... (Er helt enig med deg i andre avsnitt forresten
BAMBI<3 Skrevet 7. juli 2005 #60 Skrevet 7. juli 2005 Trodde det var sånt armbånd jeg. hadde ikke hørt om de armbåndene før etter jeg kjøpte det, så jeg antar at det vi har nå bare får være en søt liten gave oss imellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå