Sienna Skrevet 3. juli 2005 #21 Skrevet 3. juli 2005 Jeg synes det er helt idiotisk. Se jeg er trendy og må vise alle at jeg har donert noen kroner. Jeg er helt enig. Og signaleffekten av disse båndene stiller jeg meg tvilende om. Så og si alle støtter kampen mot brystkreft. Så og si alle synes at AIDS er fælt, og at det er synd at barna i Afrika sulter. Tviler på at disse båndene minner noen på at "woaww, det er en viktig sak, jeg må gi 500 kr". Og inntektene fra de båndene er minimale. Om ikke så lenge vil båndene bli forkastet til fordel for en ny motedille, og barna i Afrika er glemt. Nok en gang.
Rosenrød Skrevet 4. juli 2005 #22 Skrevet 4. juli 2005 Jeg er helt enig. Og signaleffekten av disse båndene stiller jeg meg tvilende om. Så og si alle støtter kampen mot brystkreft. Så og si alle synes at AIDS er fælt, og at det er synd at barna i Afrika sulter. Tviler på at disse båndene minner noen på at "woaww, det er en viktig sak, jeg må gi 500 kr". Og inntektene fra de båndene er minimale. Om ikke så lenge vil båndene bli forkastet til fordel for en ny motedille, og barna i Afrika er glemt. Nok en gang. Jeg er enig med deg i at alle sikkert støtter disse sakene i teorien, men det er langt i fra alle som gjør det i praksis.... Dersom disse armbåndene gjør at brystkreftsaken og andre lignende saker får inn mer penger, så skjønner jeg ikke at noen skal surmule om dette, la de som ønsker det gå med armbånd som viser at de støtter en god sak. Skjønner ærlig talt ikke problemet. Selv om dette er en motesak, så kan det ikke skyves under en stol at penger kommer inn til folk som trenger det!
Gjest Valhalla Skrevet 4. juli 2005 #23 Skrevet 4. juli 2005 Nei armbåndene er jo genialt det for å skaffe penger. Her gir man folk mulighet til å vise at de er god for en billig penge. Jeg bare skjønner ikke de som går med det, det blir litt rart når det blir en trend. Men genialt av de forskjellige organisasjonene.
Rosenrød Skrevet 4. juli 2005 #24 Skrevet 4. juli 2005 Det er vel ikke egentlig en rarere/dummere trend enn alle andre trender?OG denne trenden støtter gode formål.
Gjest Valhalla Skrevet 4. juli 2005 #25 Skrevet 4. juli 2005 Du har jo rett i det, trendy og wannabetrendy mennesker er rare.
Gjest 74553143 Skrevet 4. juli 2005 #26 Skrevet 4. juli 2005 hadde de kostet en hundrelapp eller to så hadde det kanskje vært litt mer forståelig, men en tier? :o ja da har man virkelig gravd dypt? Tja, man har da iallefall bidratt mer enn de som bare sitter på ræva og kritiserer.
Rosenrød Skrevet 4. juli 2005 #27 Skrevet 4. juli 2005 Tja, man har da iallefall bidratt mer enn de som bare sitter på ræva og kritiserer. My point excactly!
monja Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #28 Skrevet 4. juli 2005 Tja, man har da iallefall bidratt mer enn de som bare sitter på ræva og kritiserer. Enig!
Gjest Gitte Skrevet 4. juli 2005 #29 Skrevet 4. juli 2005 www.wearyellow.com eller http://www.nike.com/wearyellow/main.html om du vil.. selv har jeg brukt livestrong-armbåndet i 8 mnd allerede, og så vidt jeg vet var de ikke i salg i Norge da.. kun over internett. bruker det fortsatt jeg, uansett hvor harry dere på kvinneguiden syns jeg er.
aline Skrevet 4. juli 2005 #30 Skrevet 4. juli 2005 Tja, man har da iallefall bidratt mer enn de som bare sitter på ræva og kritiserer. så de av oss som ikke skjønner dette med armbåndene er altså noen klagende vesener som sitter på ræva og kritiserer? det er faktisk mulig å bidra uten å måtte vise det til hele verden, men om det er vanskelig å forstå og ikke fullt så kult, så er det helt greit.
Rosenrød Skrevet 4. juli 2005 #31 Skrevet 4. juli 2005 så de av oss som ikke skjønner dette med armbåndene er altså noen klagende vesener som sitter på ræva og kritiserer? det er faktisk mulig å bidra uten å måtte vise det til hele verden, men om det er vanskelig å forstå og ikke fullt så kult, så er det helt greit. Poenget er vel at det er bedre å gi en tier enn å ikke gi noe? Og om noen har lyst til å gå med et armbånd som viser at de støtter en sak (eller evnt. fordi de synes armbåndene er fine/trendy) så må vel det være greit? Hvorfor skal egentlig folk legge seg opp i hva andre vil gå med? Det er ingen som sier at folk som IKKE går med armbånd er teite eller lign.
aline Skrevet 4. juli 2005 #32 Skrevet 4. juli 2005 men selv om jeg og noen til ikke forstår greia og synes det er litt snålt, så har vi da ikke noe imot at andre går med det eller synes det er kult. man trenger ikke være sterkt imot noe selv om man ikke forstår det. om noen synes det er kult, eller har lyst til å vise verden at de støtter det ene eller det andre så er da det helt greit for meg, men jeg forstår ikke behovet likevel, og forstår derfor ikke behovet ved dette armbåndstyret. jeg for min del "la meg oppi det" fordi det er en diskusjon her inne rundt disse båndene og da kommer det altså noen av oss som faktisk IKKE skjønner denne trenden. det må jo også være lov?
Gaupen Skrevet 4. juli 2005 #33 Skrevet 4. juli 2005 www.wearyellow.com eller http://www.nike.com/wearyellow/main.html om du vil.. selv har jeg brukt livestrong-armbåndet i 8 mnd allerede, og så vidt jeg vet var de ikke i salg i Norge da.. kun over internett. bruker det fortsatt jeg, uansett hvor harry dere på kvinneguiden syns jeg er. Helt enig, bruker selv de gule, og svart/hvit som er mot rasisme på fotballkamp.. Men du får dem ikke hos Nike lengre, de er utsolgt på lageret, og tror ikke det kommer flere, i Norge allefall.. Og eg tror nok ikke Nike har noe med de gule å gjøre, de er for kreft.. Eg betalte 100,- nor kr for 10 armbånd fra wearyeallow (tror eg) Da blir det jo bare 10èr n på hver hehe
Sienna Skrevet 4. juli 2005 #34 Skrevet 4. juli 2005 Kan noen legge frem et overslag for meg om hvor mye av inntektene fra de 10 kr båndene koster, som faktisk går til formålet? Apropos: I Afrikas første nettavis, sørafrikanske «Mail&Guardian online», velter spaltisten Tom Eaton grønn galle over den hvite middelklassen som klarer å lage butikk av å selge hvite armbånd for å støtte de svarte og fattige. Og ennå er det et halvt år igjen til jul. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/02/436269.html
Gjest Melk Skrevet 4. juli 2005 #35 Skrevet 4. juli 2005 Kan noen legge frem et overslag for meg om hvor mye av inntektene fra de 10 kr båndene koster, som faktisk går til formålet? På de sorte/hvite armbåndene mot rasisme går 75 % til tiltak mot rasisme. De resterende 25 % brukes til å lage dem, evt overskudd etter dette går igjen til godt formål. Ingen tjener penger på dem. Gule armbånd: http://www.livestrong.org/site/apps/nl/con...43289&ct=901095 Q: Where can I buy a yellow wristband? A: Wristbands can be purchased for $1 in quantities of 10, 100 or 1200 at the LAF On-line Store. All proceeds benefit LAF. Jeg vil mao tippe at 7-8 kr går til det gode formålet, resten til produksjon.
liv Skrevet 4. juli 2005 #36 Skrevet 4. juli 2005 http://www.gm.tv/index.cfm?articleid=14173 Her finner dere linker til de forskjellige armbåndene. Selv har jeg rosa, hvit og grønt. Bruker ikke alle på en gang da..
Gjest Melk Skrevet 4. juli 2005 #37 Skrevet 4. juli 2005 Forøvrig vil jeg oppfordre alle som går med fattigdsomsarmbånd til også å kjøpe Max Havelaar-produkter. Hverdagshandlinger teller nok mer enn engangshandlinger. Man kommer ingen vei ut av fattigdomen om man ikke en gang får selge varene sine til en skikkelig pris.
Gjest Gitte Skrevet 4. juli 2005 #38 Skrevet 4. juli 2005 Helt enig, bruker selv de gule, og svart/hvit som er mot rasisme på fotballkamp.. Men du får dem ikke hos Nike lengre, de er utsolgt på lageret, og tror ikke det kommer flere, i Norge allefall.. Og eg tror nok ikke Nike har noe med de gule å gjøre, de er for kreft.. Eg betalte 100,- nor kr for 10 armbånd fra wearyeallow (tror eg) Da blir det jo bare 10èr n på hver hehe sjekk linken til nike.com da... der har du en "redirect" til Lance Armstrong foundation, og hvis ikke det har noe med de gule å gjøre, så veit ikke jeg Livestrong-armbåndene er jo nettopp fra LAF, i kampen mot kreft
Gjest *gjest* Skrevet 4. juli 2005 #39 Skrevet 4. juli 2005 Jeg har kjøpt det rosa som støtter brystkreft. Dette kostet kr 30,- , men jeg donerte også noen kroner samtidig fordi jeg synes det går til en god sak. På sidene til kreftforeningen står det at alle pengene går til forskning.
BAMBI<3 Skrevet 5. juli 2005 #40 Skrevet 5. juli 2005 syntes ikke det er noe galt med de båndene jeg. jeg og kjæresten min kjøpte et til hverandre som det sto i love you på. litt søtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå