Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man kjøpt disse støttearmbåndene som "alle" har for tiden?

Skrevet

De gule selges på kreftforeninga i min by ihvertfall. Ellers er det lettere å få tak i de falske enn de ekte...

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg synes det er helt idiotisk. Se jeg er trendy og må vise alle at jeg har donert noen kroner. :roll:

Skrevet
Jeg synes det er helt idiotisk. Se jeg er trendy og må vise alle at jeg har donert noen kroner. :roll:

Ikke enig. :riste:

Jeg synes definitivt at armbåndene er av det gode!

Pengene man betaler for arbåndet går til den gode saken, og det synlige tegnet arbåndet er,- kan gjøre at det kommer i gang samtaler om et viktig emne, som igjen kan føre til at flere engasjerer seg,- og selv kjøper armbånd. o.s.v o.s.v

...men jeg er jo enig i at det er teit hvis man kjøper det kun fordi det er trendy,- uten tanke på saken ..., -

..likevell, det er jo bedre at folk kjøper de ekte armbåndene, som faktisk går til inntekt for en god sak, enn de falske, de synes jeg er bare tåpelige! (og ufattelig kynisk av de som tjener på salget av dem!! :evil: )

Skal selv kjøpe det hvite armbåndet. (Som støtter sletting av u -lands gjelden og mer rettferdig handel mellom vesten og u- landene).

Skrevet

Forresten,- jeg lurer også på hvor man får tak i armbåndene.

Skal sjekke i dag og si i fra hvis jeg finner ut av det.

Skrevet
Jeg synes det er helt idiotisk. Se jeg er trendy og må vise alle at jeg har donert noen kroner.  :roll:

Det er jeg enig i.

Skrevet

Det er jeg enig i.

Nå er jo dette langt i fra det trådstarter spør om da... :roll:

Skrevet

Ta gjerne en diskusjon på dette :wink:

Skrevet

Dersom det er det som skal få folk til å gi penger til en sak så hvorfor ikke? Dersom de synes det er veldig kult å gå rundt med plastikk på armen for å vise det er det jo ikke noe problem. Så lenge pengene kommer dit de skal er det vel bare positivt!

Skrevet

Det er så ufattelig mange farger, og jeg liker alle sakene jeg (inkluderer ikke de falske her, men alle fargene som ER for noe) at jeg ikke klarer å velge, og det blir for dumt å dekke hele hånda med alle da....

Også reagerer jeg på de som svarer på hvor man får tak i dem: "vet ikke, jeg fikk det på en konsert" "De delte dem ut på den fredskonserten" Da er jo poenget litt borte da, mildt sagt, når man bare har FÅTT dem...

Så jeg kommre neppe til å anskaffe ett, men sånn i teorien liker jeg dem, bare det at jeg ikke klarer velge EN sak...

Skrevet

Noen som vet hvordan man får tak i sånne, hvor man får kjøpt dem?

Skrevet

Jeg er delvis enig med Valhalla, hvertfall hvis armbåndene fungerer som en premie for donasjoner, men det kan jo hende at intensjonen med båndene var en annen, en mistanke jeg fikk av Malamas informasjon om at...

"De delte dem ut på den fredskonserten"

Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til disse båndene, og det er vel ikke usannsynlig at jeg er alene om det. Hva hvis tanken bak båndene rett og slett er å få folk til å stille spørsmålet: "Hva er dette, og hvorfor går du med det?" Dermed kan vedkommende svare, "Jeg går med dette for å signalisere at kampen mot kreft er en viktig sak for meg. Er du ikke enig i at det er en viktig sak?

Så istedet for at det er et mote-plagg, er det en måte å øke bevisstheten rundt en god sak. Og en måte å få folk til å snakke om det.

Skrevet

jeg skjønner ikke helt den greia, selv om det er flott at folk som ikke støtter til vanlig kanskje støtter for å få ett bånd...

støtter gjerne jeg, men trenger ikke vise hele verden at jeg gjør det.

dessuten leste jeg idag at man kan kjøpe de fleste av disse for en tier? (vet ikke om det stemmer, det sto i Her og Nå, vet ikke helt troverdigheten..) :wink:

hadde de kostet en hundrelapp eller to så hadde det kanskje vært litt mer forståelig, men en tier? :o

ja da har man virkelig gravd dypt?

Gjest Violetta
Skrevet
jeg skjønner ikke helt den greia, selv om det er flott at folk som ikke støtter til vanlig kanskje støtter for å få ett bånd...  

støtter gjerne jeg, men trenger ikke vise hele verden at jeg gjør det.  

dessuten leste jeg idag at man kan kjøpe de fleste av disse for en tier? (vet ikke om det stemmer, det sto i Her og Nå, vet ikke helt troverdigheten..)  :wink:  

hadde de kostet en hundrelapp eller to så hadde det kanskje vært litt mer forståelig, men en tier?  :o  

ja da har man virkelig gravd dypt?

Er vel egentlig dette gule Livestrong-armbåndet som startet da. Og det kostet ti kroner. Så har de andre kommet etter.

Men nå selges det jo falske også, uten at en krone går til noen andre enn dem som selger dem, og attpåtil koster de mer. :roll: :-?

Skrevet

Det gule Livestrong båndet som støtter kreftsaken koster 50 kroner her. Aldri hørt at de kosta en tier.

Gjest Valhalla
Skrevet

De kostet en dollar for 8-10 måneder siden når det var populært i Usa vel. Hadde ikke gått med de om jeg fikk betalt.

Skrevet

Bestilte nettopp det hvite fra www.makepovertyhistory.org. (tror det var den linken)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...