AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Hei! Er i tvil på om jeg skal bestille noen ammeinnlegg i stoff, eller om jeg skal bare kjøpe engangs? Innbiller meg at stoff er mye billigere i lengden, og behagelig? Men har ikke satt meg fult så mye inn i det enda. Anonymkode: c668a...180
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Det kommer an på hvor mye du lekker tenker jeg. Hvis du lekker mye trenger du ganske mange og da blir det veldig dyrt når du skal kjøpe inn ammeinnlegg i stoff. På den andre siden er det mange som er villige til å kjøpe disse brukt så du kan få en del av pengene igjen om du selger de. Anbefaler å kjøpe litt av begge deler for se hva som fungerer for deg. Hvis du får baby på høst/vinter ville jeg absolutt investert i noen ammeinnlegg av ull. Anonymkode: fba04...3dd 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 Hadde i ull og likte det veldig godt. Brukte det både sommer og vinter. Når de var brukt skyldte jeg de bare opp i vasken. Tørket fort. Anonymkode: b5213...f23 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 Jeg hadde ikke klart meg med stoff innlegg, jeg lekker mye og bytter kanskje 10 ganger om dagen på den ene siden bare og klær 2-3 ganger, så det hadde nok blitt altfor mye vask for meg. Går jo an å begynne med en pakke og se det an litt, jeg begynte ikke å lekke mye før melken regulerte seg ordentlig, så kanskje etter 5-6 uker. Men jeg har også et par ullinnlegg som jeg bruker ytterst med engangs innerst på kalde dager. Det er mest for varmen og ikke lekkasjen sin del. Anonymkode: cf585...b97 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 Anbefaler å vaske innleggene skikkelig. Melkebakterier kan være veldig uheldig for baby. Anonymkode: fba04...3dd
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Ull om vinteren og bambus (for eksempel fra Lilleba) ellers . Kan ha med engangs i tillegg til å begynne med, til du får kontroll over produksjonen. Anonymkode: 081b8...373 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 Jeg lakk en del men først og fremst fra den andre puppen mens jeg ammet, og da brukte jeg bare melkeoppsamler i stedet. Bruker stoff ellers, det har fungert fint, men jeg trenger bare bytte en-to ganger om dagen. Ville uansett ha en boks engangs stående i tilfelle du plutselig er tom for de vaskbare. Anonymkode: e1210...f63
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 De engangs med klister krøllet seg hele tiden til meg. De i ull krøllet seg også, men de klistret seg ikke sammen til en klump i hvert fall. Anonymkode: 93d81...199
MollyJones Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 Jeg brukte i ull for å holde varmen, mens jeg brukte de engangs i starten for å faktisk hindre lekkasje til klær. Ulikt hvor lenge jeg brukte de for hvert barn. Første var mye lekkasje, andre var ikke fult så mye, og trengte sjeldent ammeninlegg. Når det gjelder alt av baby-barsel-utstyr: Kjøp ved behov - ikke kjøp inn alt tenkelig og ikke-tenkelig på forhånd! Du vet ikke hva du faktisk får behov for, og da slipper du å ha kjøpt noe du ikke trenger.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 De i stoff er helt ubrukelige for min del, de holder jo bare noen få dråper før alt er vått. Og når det først er vått føles det også vått (prøvd ull og bomull). Det gjør for så vidt billige engangs også. Så her måtte jeg teste flere ulike engangs før jeg fant noe som duger (chicco for min del). De har god oppsugingsevne, samt at de ikke hang så godt fast i sårene, slik som stoff og billige engangs gjorde. Auauau! Kommer veldig an på hvor mye du lekker da det er svært individuelt. For meg er det helt utrolig at noen kan lekke så lite at de ikke trenger innlegg mellom ammingene🙈 Anonymkode: 771a8...ddc 2
Enilorak93 Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 Engangs fra libero har jeg kommet frem til at fungerer best blant de man enkelt får tak i på matbutikker. De absorberer godt og man må ikke skifte de ut 7 ganger per dag som med mange andre. Jeg lekker som en foss, har gjort det av og på siden fødselen for 4 mnd siden. har prøvd blant annet rema sitt billig merke (du får med en pakke med de i baby pakken til rema). Hvis du lekker litt i de så blir de sten harde og omtrent gnisser på niplene. De fra libero blir bare tykkere og litt klumpete etter mye lekkasje men hvertfall ikke harde. jeg fødte 30 januar å har ikke hatt behov for innlegg i ull. Kjøpte dog ett par da alle mente at det må man ha men for meg ble det aldri nødvendig. 1
saltvann Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 Anbefaler i stoff. Bambus er mykt. Er også bedre for miljøet 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 Engangs tørker ut brystvorten min og klistrer seg fast. Jeg må dra den av veldig forsiktig og selv da er det ofte rester av papir igjen på tuppen😩 Anonymkode: cccc9...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Engangs tørker ut brystvorten min og klistrer seg fast. Jeg må dra den av veldig forsiktig og selv da er det ofte rester av papir igjen på tuppen😩 Anonymkode: cccc9...2ba Uff. Tips her er å smøre brystvorten med lanolin. Anonymkode: fba04...3dd
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #15 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff. Tips her er å smøre brystvorten med lanolin. Anonymkode: fba04...3dd Jeg smører med purelan, men må bruke enorme mengder om den ikke skal tørke ut med papirinnlegg. Anonymkode: cccc9...2ba
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #16 Skrevet 4. juni 2020 Engangs på innsiden av stoffinnlegg i ull på vinteren, og bare engangsinnlegg på sommeren 👍 stoffinnlegg blir våte og fuktighet går rett igjennom, da er jo hele poenget borte? Anonymkode: 0d667...807 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #17 Skrevet 4. juni 2020 Jeg tror det er lurt å bare kjøpe noen få i stoff først og se hvordan det fungerer for deg. Jeg lekker også mye på den puppen jeg ikke ammer fra, så stoffinnlegg blir gjennomvåte og det lekker videre ut på klærne mine. Ved noen anledninger i vinter har jeg brukt ullinnlegg utenpå engangsinnleggene, men jeg kom fram til at det ikke var nødvendig (men jeg har ikke vært plaget med brystbetennelser). Men det varierer veldig, jeg fikk tre bokser med engangsinnlegg fra ei i barselgruppa som ikke hadde noen lekkasjer og bare brukte innlegg av ull eller bambus for å holde puppene varme eller ingenting når været er varmt. Anonymkode: 1ec76...b31
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #18 Skrevet 4. juni 2020 2 timer siden, Enilorak93 skrev: Engangs fra libero har jeg kommet frem til at fungerer best blant de man enkelt får tak i på matbutikker. De absorberer godt og man må ikke skifte de ut 7 ganger per dag som med mange andre. Jeg lekker som en foss, har gjort det av og på siden fødselen for 4 mnd siden. har prøvd blant annet rema sitt billig merke (du får med en pakke med de i baby pakken til rema). Hvis du lekker litt i de så blir de sten harde og omtrent gnisser på niplene. De fra libero blir bare tykkere og litt klumpete etter mye lekkasje men hvertfall ikke harde. jeg fødte 30 januar å har ikke hatt behov for innlegg i ull. Kjøpte dog ett par da alle mente at det må man ha men for meg ble det aldri nødvendig. Jeg fødte en uke før deg, og har akkurat samme erfaring! Libero er best, ullinnleggene ble liggende i skuffen Men så er det jo ikke alle som lekker så mye, og mange har tydeligvis god nytte av ullinnlegg siden de anbefaler det. Anonymkode: 1ec76...b31
LilleMy1989 Skrevet 4. juni 2020 #19 Skrevet 4. juni 2020 Definitivt ammeinnlegg av stoff! Elsker mine med bambusvelour på innsiden 😍 De absorberer godt og har et sperrelag på utsiden slik at de er vanntett 😁 Det er disse: https://www.lillegullbleier.no/shop/product/bambus-ammeinnlegg?tm=&sm=ttps://www.lillegullbleier.no/til-mamma/ammeinnlegg-vaskbare 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #20 Skrevet 4. juni 2020 Jeg lakk såpass mye med både forrigemann og denne at jeg må ha engangs. Renner gjennom alt. Også syns jeg brystvortene klistrer seg mye fortere fast i stoff dessverre. Er nok mer økonomisk med stoff, og miljøvennlig. jeg måtte ha ull i tillegg de første ukene, fødte i april Anonymkode: 86f0f...8d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå