AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Kastrert. Noen som har funnet en løsning? Her er nabokatter og krangling, så jeg mistenker det er stress. Skal flytte i neste uke, kan det være det gir seg da, eller vil han markere i sitt nye hjem? Er det noe jeg kan gjøre for at han skal slutte? Har feliway på rommet hans. Har piss off, men han tisser bare på nye steder. Begynner bli lei av å tørke tiss.. Anonymkode: 46760...176
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Har du sjekket hos dyrlegen at han faktisk ikke er syk? om han ikke er syk er det godt mulig at han vil slutte å markere på et nytt sted om han får tid til å bli trygg. Anonymkode: 02cc3...fab
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 De skal vel ikke markere når de er kastrert ? Anonymkode: 22628...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De skal vel ikke markere når de er kastrert ? Anonymkode: 22628...7b2 De kan markere for å få sin egen lukt rundt seg, det er en måte å gjøre «sitt» område tryggere på. Så det blir en form for markering selv om de er kastrert. en annen grunn til tissing inne kan være sykdom. Anonymkode: 02cc3...fab 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kastrert. Noen som har funnet en løsning? Her er nabokatter og krangling, så jeg mistenker det er stress. Skal flytte i neste uke, kan det være det gir seg da, eller vil han markere i sitt nye hjem? Er det noe jeg kan gjøre for at han skal slutte? Har feliway på rommet hans. Har piss off, men han tisser bare på nye steder. Begynner bli lei av å tørke tiss.. Anonymkode: 46760...176 Får han lov til å gå ut? Det vil kunne bli bedre med å flytte. Katter kan finne på å markere inne, når de ikke får gjort det ute. Om katten ser andre katter ute om natta, som er på «hans» territorie, så vil hans eneste måte å si «dette er mitt sted» på er å markere inne, der han står å ser på inntrengerne. Men om du flytter, da vil ikke disse kattene være der lengre, men andre katter kan bo der, og du kan få samme problem igjen. Er mange episoder om dette i «my cat from hell». Der de ofte løser det med vannspreder type ting ute, som skremmer bort og får utekattene vekk fra synes til katten inne. Anonymkode: be8f0...012
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De skal vel ikke markere når de er kastrert ? Anonymkode: 22628...7b2 Haha, ja om bare det var sant 😂 Det er mange kastrerte katter som markerer. Jeg har en hannkatt selv, har aldri gjort det inne, men så han spraye når han var ute en gang. Hadde jeg bodd på bakkeplan, er det godt mulig jeg hadde hatt samme problem som ts, da han i hovedsak er en innekatt. Anonymkode: be8f0...012
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj 🤮 Anonymkode: 76ffa...6ac For et fantastisk innspill da du! Anonymkode: 02cc3...fab 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: De skal vel ikke markere når de er kastrert ? Anonymkode: 22628...7b2 Kanskje det har med alder å gjøre? Min var allerede litt gammel da jeg overtok og kastrerte. Mine tidligere katter som har blitt kastrert tidligere har aldri gjort det. 3 hours ago, AnonymBruker said: Får han lov til å gå ut? Det vil kunne bli bedre med å flytte. Katter kan finne på å markere inne, når de ikke får gjort det ute. Om katten ser andre katter ute om natta, som er på «hans» territorie, så vil hans eneste måte å si «dette er mitt sted» på er å markere inne, der han står å ser på inntrengerne. Men om du flytter, da vil ikke disse kattene være der lengre, men andre katter kan bo der, og du kan få samme problem igjen. Er mange episoder om dette i «my cat from hell». Der de ofte løser det med vannspreder type ting ute, som skremmer bort og får utekattene vekk fra synes til katten inne. Anonymkode: be8f0...012 Ja, han går ute og jeg har sett han markere ute. Han er veldig sint på andre katter, virker det som. Da vi flyttet hit var den ene nabokatten veldig aggressiv, og han kom fra et litt trøblete hjem, så jeg tror han er mer enn vanlig sint på andre katter.... Håper det fikser seg når vi flytter. 3 hours ago, AnonymBruker said: For et fantastisk innspill da du! Anonymkode: 02cc3...fab Bare noen som vil triggerposte, er ikke noe bry seg med Anonymkode: 46760...176 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det har med alder å gjøre? Min var allerede litt gammel da jeg overtok og kastrerte. Mine tidligere katter som har blitt kastrert tidligere har aldri gjort det. Ja, han går ute og jeg har sett han markere ute. Han er veldig sint på andre katter, virker det som. Da vi flyttet hit var den ene nabokatten veldig aggressiv, og han kom fra et litt trøblete hjem, så jeg tror han er mer enn vanlig sint på andre katter.... Håper det fikser seg når vi flytter. Bare noen som vil triggerposte, er ikke noe bry seg med Anonymkode: 46760...176 Litt eldre når han var kastrert, ha han ene min som har sprayet ute, han kastrerte jeg ved 5mnd alder. Både han og broren. Men gjorde det da, pga. han begynte å jokke på broren, så tydelig han allerede hadde begynt å utvikle seg. Hos noen, i alle aldre, hjelper kastrering. Hos noen, uavhengig av hvor unge de er, så hjelper det ikke. Håper og tror det vil løse seg med å flytte. Ellers kan du søke litt på youtube. Jackson Galaxy har mange gode råd om katt og markering. Det er et evig problem, men har ofte en grunnårsak, som nabokatter tett på på yttersiden av veggen der de markerer. Men en ting, et tips om du skulle bruke det, ikke vask med «ammoniak». Det lukter som kattetiss, og vil bare oppfordre til enda mer markering. Ser du skriver hva du bruker. Men bare et tips Et annet tips du kan gjøre frem til dere flytter, er å sette en sandkasse der han markerer, evt. flere. Det kan få katten til å bruke sanden isteden for på uønskede steder. De sier at man alltid skal ha 1 kasse pr katt + 1. Jeg har kun 2 kasser til mine to, men jeg bor også på 55kvm. Så er grenser for hva jeg har plass til 😅 Anonymkode: be8f0...012
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #11 Skrevet 5. juni 2020 Vår katt markerte inne helt til veterinæren skrev ut «lykkepiller» (fluoxetine). Anonymkode: 94760...ae5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #12 Skrevet 5. juni 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kastrert. Noen som har funnet en løsning? Her er nabokatter og krangling, så jeg mistenker det er stress. Skal flytte i neste uke, kan det være det gir seg da, eller vil han markere i sitt nye hjem? Er det noe jeg kan gjøre for at han skal slutte? Har feliway på rommet hans. Har piss off, men han tisser bare på nye steder. Begynner bli lei av å tørke tiss.. Anonymkode: 46760...176 Det kan være stressrelatert, men du må også utelukke at det ikke er noe fysisk så ta ham til veterinær for en sjekk. Om det er stressrelatert så anbefaler jeg kosttilskuddet, Zylkene. Du får kjøpt det på dyrenettbutikker. Katter kan pådra seg urinveisproblemer pga. stress, og Zylkene og Cystophan hjalp min å bli helt kvitt både stress og urinveisproblemer. ❤️ Ellers mange gode råd og forklaringer her: https://www.potesporihjertet.no/tisseatferd Anonymkode: 373ea...c81
AnonymBruker Skrevet 2. juni #13 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 5.6.2020 den 2.14): Vår katt markerte inne helt til veterinæren skrev ut «lykkepiller» (fluoxetine). Anonymkode: 94760...ae5 Og da ble det helt slutt på pissing inne? Anonymkode: 0f6a7...bef
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Mulig han har pådratt seg stress uvi å trenger noen medisiner som er smertestillende og betennelsesdempende. Ring dyrlege. Anonymkode: 48da6...925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå