Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Forrige uke på fredag var jeg på mitt aller første intervju hos en hurtigmat kjede. På mandag 1 juni, fikk jeg telefon fra dem og fikk jobben! Jeg fikk beskjed om at jeg skulle på opplæring denne uka, og at arbeidsgiver skal ta kontakt med meg når jeg skal komme. Nå er det torsdag og det er min 3 dag med å vente på beskjed. Det er 8 stk som har fått jobb, tar det virkelig så lang tid å gi beskjed/finne ut når de ulike nye skal få opplæring. Jeg er så stresset.. vil kontakte arbeidsgiver men er kanskje best å vente.. Skulle få beskjed men tar så lang tid 3 dager nå?

Hva tenker dere?

Anonymkode: 69ec2...3b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare ventet :) de har nok mye å gjøre dersom de har ansatt 8 nye.

Anonymkode: ad27c...2bb

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bare ventet :) de har nok mye å gjøre dersom de har ansatt 8 nye.

Anonymkode: ad27c...2bb

ja, tenker det er best å vente. Men blir så utålmodig siden det er min aller første jobb og jeg ønsker å komme i gang. Håper de tar kontakt snart hvertfall.. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke vente. Du skal forhøre deg om avtalen som ble gjort, og spørre etter arbeidskontrakten. Ikke start å jobbe før arbeidskontrakten er underskrevet. 

Det du forteller om vitner om dårlig ledelse, så følg med på at arbeidsmiljøloven blir fulgt. Følg med på at du får lønnen du er lovet, den datoen den er lovet osv. Det kan se ut som at hele opplegget er et "i hurten og sturten," og at det ikke er plan for noen ting. Ikke godta at ting er på halv sju når det gjelder arbeidsforholdet ditt. Lar du deg utnytte fra start kommer det til å fortsette. Gjør det du skal, vær hyggelig og smil. Men ikke la det tråkke på tærne. 

Anonymkode: 47dbb...83e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med dem, det er helt ok. Det er naturlig å ha dialog med arbeidsgiver om når man skal jobbe osv, det er ikke rart å ringe og spørre om å få dato for når man skal starte i jobben.

Pass på at du skriver under arbeidskontrakt før opplæring starter! 

Anonymkode: 58e34...415

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke vente. Du skal forhøre deg om avtalen som ble gjort, og spørre etter arbeidskontrakten. Ikke start å jobbe før arbeidskontrakten er underskrevet. 

Det du forteller om vitner om dårlig ledelse, så følg med på at arbeidsmiljøloven blir fulgt. Følg med på at du får lønnen du er lovet, den datoen den er lovet osv. Det kan se ut som at hele opplegget er et "i hurten og sturten," og at det ikke er plan for noen ting. Ikke godta at ting er på halv sju når det gjelder arbeidsforholdet ditt. Lar du deg utnytte fra start kommer det til å fortsette. Gjør det du skal, vær hyggelig og smil. Men ikke la det tråkke på tærne. 

Anonymkode: 47dbb...83e

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med dem, det er helt ok. Det er naturlig å ha dialog med arbeidsgiver om når man skal jobbe osv, det er ikke rart å ringe og spørre om å få dato for når man skal starte i jobben.

Pass på at du skriver under arbeidskontrakt før opplæring starter! 

Anonymkode: 58e34...415

Hei! Jeg sendte en mld til arbeidsgiver i går og spurte på en vennlig måte når jeg kan starte. Senere fikk jeg en telefon av dem og lagde en kontrakt som jeg skal signere når jeg kommer første gang. Fikk også informasjon om når jeg starter, så bra at jeg tok kontakt. Hilsen ts :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...