AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Er det nok med 90cm seng til 13 åringen som er her annenhver helg? Lager separate soverom til alle 3 ungene å plassen blir nok så begrenset hvis større seng sksl inn men er det ikke bedre med eget rom å litt mindre seng enn å måtte dele rom? Anonymkode: 668bb...37d
skruf Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 (endret) 17-åringen vår har 90cm seng, mer enn stort nok. De gangene hun har venninneovernatting så har vi laget flatseng med en madrass på gulvet. Hun har et ganske lite rom, men det er bredt nok til den madrassen på gulvet i noen dager. Hun kunne fått plass til ei 120-seng, men da hadde det blitt trangt. Nå så har hun plass til et lite nattbord ved sengen, klesskap skrivepult, bokhyller langs ene veggen, en kommode og en stol til å sitte å lese i. Vil tro at enhver tenåring foretrekker 90cm seng og eget rom enn større seng og måtte dele rom. Veldig viktig med privatliv når man er 13 og årene fremover edit; hvis det er plass til det så er Hemnes daybed fra IKEA fin; den har 90cm bredde, men ved overnattingsbesøk så går det an å dra ut fremsiden på sengen og få en ekstra soveplass. Skulle jeg kjøpt ny seng til jenta vår nå så hadde jeg vurdert den. Endret 4. juni 2020 av skruf 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 Her har vi 90 seng til barna. Men er skuff i senga vi drar ut om dei skal ha overnattingsbesøk ☺️ Kjøpt på ikea ☺️ Anonymkode: 554bd...b03
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 Ja jeg tenker å at eget rom er viktigere enn stor seng. Vi kunne lagd større rom til 13 åringen å latt småsøsknene dele rom men de blir ju å større. Har sett på seng med utrekkbar seng under ja. Takk for svar! Anonymkode: 668bb...37d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 120 seng blir det på min 13 åring nå som rommet pusses opp. Regner med at det blir den siste senga her hjemme og da får han plass som stor tenåring også. De vokser jo fremdeles. Anonymkode: 704af...449
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 90 cm er vel vanlig sengebredde det? Ingen av våre har hatt noe bredere så lenge de bodde hjemme. Men hvis det er lite golvplass, kan loftsseng være et alternativ? https://www.ikea.com/no/no/cat/loftsenger-19049/ Anonymkode: 0a3ca...04b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 Vi har også dagseng fra Ikea som kan dras ut og gjøres om til to sengeplasser ved overnatting. Jenta vår på 12 gikk fra 120 cm seng ned til 90 cm, bare for å få den dagsenga slik at det blir lettere med overnattingsgjester. Hun er veldig fornøyd med det. Anonymkode: c4a19...ea2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: 120 seng blir det på min 13 åring nå som rommet pusses opp. Regner med at det blir den siste senga her hjemme og da får han plass som stor tenåring også. De vokser jo fremdeles. Anonymkode: 704af...449 Fortrinnsvis mer i lengden, dog. Eller tenker du på "stor"? Stakkars unger i dag. Anonymkode: efb3f...412 1
skruf Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 Det er vel et fåtall tenåringer som vokser så mye i bredden at det er behov for ei 120cm-seng.. 17-åringen vår er 175cm lang og 90cm-seng er mere enn stort nok til hun
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 Begge mine tenåringer har 140 seng, men nå bor de her fulltid og vi har god plass. Da de er hos far, som de ikke er så ofte, så har de en 75 cm seng de sover i. Så 90 cm seng er mer enn bra nok. Anonymkode: d90f2...29e 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 Lillebroren min på 11 har nettopp fått ny innredning på rommet sitt, som er veldig lite. På det rommet har han noen små hyller med pokaler på veggen, et skap som er bygd i veggen(fra før de flyttet dit), en stol, et nattbord, og en 120seng. Skrivepult gadd han ikke ha, når han han likevel ikke får bruk for det mtp at han sitter i stua med lekser - og har ps’en sin nede i kjelleren. jeg tenker som så at, hvis det var meg og mitt/mine barn. Så ville jeg ha invistert i en 120-seng med en gang, for det er ikke så fryktelig lenge til det blir kult med damebesøk og overnattinger? 2-3år? Enkelte vet jeg begynner med det allerede som 13’åringer også. Så jeg ville nok ha sett på løsningen om en større seng - og evt løsninger på andre ting som for eksempel spilleplasser, arbeidsplasser(lekser) osv hvis det lar seg gjøre Anonymkode: 24fc3...b66 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 Min 13 åring har en 120 seng, men han hadde helt fint klart seg med en 90 seng. Men da vi pusset opp tenkte vi litt fremover i tid mtp kjærestebesøk el.l Anonymkode: 35bf6...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 Med mindre de er veldig overvektig, så trenger de ikke 120-seng før de er gamle nok til å ha kjæreste på overnatting. Nå er det viktigere med plass til skrivepult og stol el.l. Anonymkode: 31ab9...eaa
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre de er veldig overvektig, så trenger de ikke 120-seng før de er gamle nok til å ha kjæreste på overnatting. Nå er det viktigere med plass til skrivepult og stol el.l. Anonymkode: 31ab9...eaa Nå er hen kun hos oss annenhver helg og i ferier så tils det er aktuelt med kjærestebesøk får det bli 90seng så blir det ihvertfall eget rom. Anonymkode: 668bb...37d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå