Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet til hjembygda til kjæresten min, har fått jobb og trives i den, men kjenner jeg mangler litt av det sosiale i hverdagen. Jeg er mann, tidlig 30 årene. Kjæresten har ikke så mange nære venner selv, hun sier hun får oppfylt det sosiale gjennom jobb og frivillig arbeid. 

Alle jeg treffer på, enten via kjæresten eller jobb har allerede sine venner og gjenger, og det virker ikke som at andre er velkomne. Tror ikke det er med vilje, men nokså ubevisst. Et eksempel på dette var da jeg og en kollega skulle gjøre en greie etter jobb. Kollegaen inviterte med seg en kamerat, fordi kameraten interesserte seg for det vi skulle gjøre. Helt greit, bare kjekt å bli kjent med flere. Men det ender jo med at kollegaen og kamerater snakker stort sett om ting dem i mellom. Og kameraten spør om ikke kollegaen skulle være med opp på mat og hjelpe til med å rive kledning. Og der står jeg som en idiot. 

Hvordan får jeg nye venner? 

Anonymkode: 93f66...0b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig i norge, nordmenn er ekstremt inneslutta som mennesker. Har de fått en flokk å høre til så er det kun den som gjelder, vanskelig.  Nordmenn er tilbakestående sosialt generelt dessverre.

Det beste er nok å se utenfor arbeidslivet, men problemet for deg er jo at du har flyttet til et mindre sted(?). Siden du skriver bygda, da kan det være ekstremt vanskelig å få noen nye "venner". Så prøv på bekjentskap, ikke legg for mye i det. At det skal være en nær venn.

Forstår at din samboer får det hun trenger via jobb.

Anonymkode: ab83e...c92

AnonymBruker
Skrevet

Bekjentskap er langt enklere å finne.

Nye varige tette vennskap er svært vanskelig å etablere etter den generelle studie-alderen dessverre..

Anonymkode: bf745...7a2

AnonymBruker
Skrevet

I situasjonen du beskriver over burde du invitert deg selv med. Veldig unorsk, men samtidig er nordmenn generelt dårlige på å invitere fremmede med. Jeg tror det kan være lettere for menn å få en omgangskrets enn for kvinner, da menn gjør ting sammen, mens kvinner "snakker". Å høre med noen på jobb om de blir med på fotball en kveld gjør gutter lett, mens damer sjelden gjør slikt som jeg kjenner til. Ta initiativ, og inviter gjerne deg selv med hvis du ser en mulighet til det. Å tilby å hjelpe noen med noe (som i eksempelet ditt) viser at du er en hyggelig fyr, noe de fleste setter pris på.

Anonymkode: f87c6...2c2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...