Gjest Gjesten Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=282411 ?????? For noen år siden kom det en kommentar fra en lensmann om at jenter som kler og oppfører seg utfordrende må forvente å bli voldtatt. Liker ikke helt denne utviklingen "Det er galt å voldta, ja bortsett fra hvis jenta har korte skjørt, danset tett med deg, er prostituert......" Dette blir som å si at en politimann må forvente, til og med tåle, å bli skutt fordi det følger med jobben!!
monja Skrevet 30. juni 2005 #2 Skrevet 30. juni 2005 Synes det er helt sykt at noen i det hele tatt kan finne på å si noe sånt :o
Ann Forup Skrevet 30. juni 2005 #3 Skrevet 30. juni 2005 Det er jo faktisk det en politi mand/kvinde kan blive udsat for, høre under farlig yrke, det samme gælder jo for en brandmand han kan i sit arbejde blive brandihjel og mange brand/politi arbejder dør i arbejdet og de ved faren. at være prostitueret høre og til et farlig yrke, voltekt, vold og til og med drap er dagligdags med for de jenter, og de ved det at det følger med nok ikke en eneste prostitueret som ikke har prøvet det ene eller det andet. det er jo ikke dermed sagt at det er retfærdigt men det er der desværre ikke mye som er i dagens Verden.
Gjest ja ja Skrevet 30. juni 2005 #4 Skrevet 30. juni 2005 Det er altids noen som stikker ifra regninga på resturant eller som bryter seg inn i en butikk etter stengetid. Skal vi kalle dette for voldtekt også?
Kakemonster Skrevet 30. juni 2005 #5 Skrevet 30. juni 2005 Det er altids noen som stikker ifra regninga på resturant eller som bryter seg inn i en butikk etter stengetid. Skal vi kalle dette for voldtekt også? Men dette er ulovlig. Burde det ikke da være ulovlig når det gjelder prostituerte?
Gjest ja ja Skrevet 30. juni 2005 #6 Skrevet 30. juni 2005 Men dette er ulovlig. Burde det ikke da være ulovlig når det gjelder prostituerte? Selvfølgelig er dette ulovlig (har ikke nevt dette). Mener at prostituerte selger en vare (oftest sin vagina), på samme måte som en butikk. Når noen vil "stjele" en vare etter stengetid så får det være samme betegnelse og samme straff. Kall gjerne et innbrudd for voldtekt eller voldtekt av prostituerte for innbrudd.
waco Skrevet 30. juni 2005 #7 Skrevet 30. juni 2005 Alle vet jo at utfordrende klesstil har noe å si. Disse jentene her er vel sånne som går i bikini i midt inne blant angola-geriljaen i jungelen og roper på ottar når de geriljafolkene kikker litt? Jeg tør f eks ikke gå med dyre smykker hvis jeg er i Rio De Janeiro, det er fordi jeg tror jeg kan bli ranet. Hvis kvinner vil gå nakne i pakistan fordi de mener at det er deres menneskerett, - javel, - men da må damer også i sannhet lære seg konsekvenser.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2005 #8 Skrevet 30. juni 2005 Synes det er helt sykt at noen i det hele tatt kan finne på å si noe sånt :o Enig!
waco Skrevet 30. juni 2005 #9 Skrevet 30. juni 2005 Kall gjerne et innbrudd for voldtekt eller voldtekt av prostituerte for innbrudd. Men hva når det ikke gjelder prostituerte da? Som oftest avgjører kvinnen i ettertid om det var en voldtekt, -derav kommer mange anmeldelser i ettertid. Det er jo ikke helt greit da å være jente, - når man har sex så skal man jo ivareta ryktet sitt, - og når man må velge mellom å få dårlig rykte eller bli oppmuntret til å anmelde en voldtekt så sier det jo seg selv hva jenter gjør når det kommer til angrebasert sex?
waco Skrevet 30. juni 2005 #10 Skrevet 30. juni 2005 Enig! Hvorfor er det sykt? Er det virkelige bare imagiære fantasier fra en politimann, - det er overhodet ingen sammenheng mellom hvordan jenter er og hva som skjer etterpå?
Pleier Skrevet 30. juni 2005 #11 Skrevet 30. juni 2005 Dette blir som å si at en politimann må forvente' date=' til og med tåle, å bli skutt fordi det følger med jobben!![/quote'] Ja de skal forvente det (Hvis de ikke forventer det vil de som møter på skyteglade/farlige kriminelle, vil de fort kunne falle fra hvis man ikke tar forhåndsregler)
Gjest joppe Skrevet 30. juni 2005 #12 Skrevet 30. juni 2005 Hvis man skal leve, så må man forvente at der finnes jævler som kan finne på å gjøre livet surt for en - så da skal man altså bare finne seg i alt? Vi kan jo bare fjerne alle lover som forbyr mennesker å på den ene eller andre måten skade hverandre, og de som synes det blir for ille å leve i et anarki kan jo bare finne seg et høyt hus å hoppe fra. Nei, ærlig talt, de som mener at prostituerte må finne seg i å bli voldtatt må ha en tragisk mangel på inteligens og/eller evne til empati! At man har et yrke hvor man vet der er en risiko for å bli utsatt for overgrep (enten det nå er snakk om en politimann som risikerer å bli skutt, en butikkansatt som risikerer å bli slått ned og ranet, eller en prostituert som risikerer å bli voldtatt) så betyr jo ikke det at man dermed skal akseptere å bli utsatt for overgrep.
Gjest et kallenavn for dette in Skrevet 30. juni 2005 #13 Skrevet 30. juni 2005 Her synes jeg det var mye rot. Å forvente er ikke det samme som å akseptere. Velger man å være prostituert så må man forvente at en har større sjanse for å bli voldtatt enn andre. Men det betyr ikke at en skal akseptere det. På samme måte så må man hvis man velger å være politi regne med at en har større sjanse for å bli skutt på enn andre. Men det betyr selvfølgelig ikke at man skal akseptere det, ikke forsøke å forhindre det eller at vedkommende ikke skal straffes.
Ann Forup Skrevet 30. juni 2005 #14 Skrevet 30. juni 2005 Her synes jeg det var mye rot. Å forvente er ikke det samme som å akseptere. Velger man å være prostituert så må man forvente at en har større sjanse for å bli voldtatt enn andre. Men det betyr ikke at en skal akseptere det. På samme måte så må man hvis man velger å være politi regne med at en har større sjanse for å bli skutt på enn andre. Men det betyr selvfølgelig ikke at man skal akseptere det, ikke forsøke å forhindre det eller at vedkommende ikke skal straffes. akkurat det var jo lige det med forstå de ord der bliver udtalt.
amarq Skrevet 30. juni 2005 #15 Skrevet 30. juni 2005 Hvis denne advokaten virkelig har sagt det som vg skriver, syns jeg det er skremmende. Det er jo en del som ikke velger prostitusjon, men lures inn i det. De er vel få som velger prostitusjon fordi det er drømmeyrket deres. Det er greitt å voldta prostituerte. Det er sikkert greitt å slå dem, ingen av betydning oppdager det hvis de blir drept. Jeg syns det gir singnal om at prostituerte ikke har noen rettssikkerhet. På den annen side tror jeg mediene kan ha vrengt på uttalelsene hans. Jeg håper i alle fall det.
fiesta Skrevet 1. juli 2005 #16 Skrevet 1. juli 2005 Hvis han virkelig har sagt det. Så kan han ikke være helt god. Det er jo helt sykt.
Gjest Milah Skrevet 1. juli 2005 #17 Skrevet 1. juli 2005 Men hva når det ikke gjelder prostituerte da? Som oftest avgjører kvinnen i ettertid om det var en voldtekt, -derav kommer mange anmeldelser i ettertid. Det er jo ikke helt greit da å være jente, - når man har sex så skal man jo ivareta ryktet sitt, - og når man må velge mellom å få dårlig rykte eller bli oppmuntret til å anmelde en voldtekt så sier det jo seg selv hva jenter gjør når det kommer til angrebasert sex? Selvfølgelig blir voldtekter anmeldt i ettertid. Er litt vansklelig å anmelde noe som ikke har skjedd..
Pleier Skrevet 1. juli 2005 #18 Skrevet 1. juli 2005 Men hva når det ikke gjelder prostituerte da? Som oftest avgjører kvinnen i ettertid om det var en voldtekt, -derav kommer mange anmeldelser i ettertid. Det er jo ikke helt greit da å være jente, - når man har sex så skal man jo ivareta ryktet sitt, - og når man må velge mellom å få dårlig rykte eller bli oppmuntret til å anmelde en voldtekt så sier det jo seg selv hva jenter gjør når det kommer til angrebasert sex? Men nå var det vel ikke "vanlige" damer det er snakk om her heller. For de som ikke er prostituerte, selger da ikke vaginaen sin som vare, så da kan man jo ikke kalle det for et innbrudd.
Gjest Violetta Skrevet 1. juli 2005 #19 Skrevet 1. juli 2005 Jeg begriper ikke hvordan man kan snakke om innbrudd i denne sammenheng. Dette handler om menneskeverd! Er en jente som selger kroppen sin mindre verdt enn andre, og må derfor regne med at det er greit å bli voldtatt? For en voldtekt er vel ikke lettere for henne å leve med enn for andre, er det? Er det fritt frem for å voldta jenter fordi de er prostituerte?
Ann Forup Skrevet 1. juli 2005 #20 Skrevet 1. juli 2005 så vidt jeg ved så er der ingen her som har sagt at det er greit at blive voltaget når man er en prostueret men at chancen er større når man har det yrke at blive udsat for voldtægt, som på ligefod med en brandmand kan blive skadet eller dø i en brand forstår mig ikke på folk som ikke kan ord og begreber udsat er ikke det samme som greit selv jeg som er dansk kan da forstå de to ord er vidt forskellige og har en hel anden mening men dette er vel et andet tema jeg burde tage op for det er åbenlyst her på kg at mange ikke forstå hvad folk skriver og ikke kan fremmedord og begreber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå