AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Hei. Jeg er høygravid og har overnatting besøk av barndoms venninnen min, hun skal vare her fram til helgen. Denne venninnen har 0 forståelse på at jeg er sliten og barer et barn. Hun reiser ofte inn til Oslo og møter nye folk plutselig kan hun bli med hjem hos en helt ukjent person. 😅 noe hun har gjort! Og det med flere..nå nylig Idag har hun møtt mange noe jeg blir peranoid over pga smitte av korona som gravid. Har ikke bedt hun på besøk og sa at jeg ikke orker noenting allikevel tok hun med seg kofferten og slå seg ned bokstaveligtalt! Etter en lang og slitsom dag sammen med Hu! Så skulle jeg ligge litt å slappe av på sofaen før jeg fikk sjansen lå hun der og søvna 🙊 da ble ikke jeg og samboeren så blid. Vi må rydde etter henne hele tiden, hun ligger bare på sofaen og forventer gjestfrihet 🤦♀️ jeg blir så irittert. Og det samme blir samboeren, vi har så lyst til å be hun resie. Samboeren er sliten etter jobb og hjelper meg med diverse husarbeid men nå som vi har besøk så finner han ikke roen og det gjør ikke jeg heler 🤧 Hun snakket også på at hun vil komme på besøk etter fødelsel men da sa jeg klart og tydelig Nei! vår nyfødte skal ikke ha noe kontakt med andre i en periode og ihvertfall ikke med deg 😅 haha. Jeg har egentlig bare lyst til å avslutte hele vennskapet. Vi er ikke så gode venner lenger hun lever singel livet med fest, drikking gutter osv. Mens jeg er en rolig stille familie menneske. Blir alltid slitsomt og dårlig stemming når hun er her og jeg kan bare ikke si nei når hun står utenfor døren. Hvordan skal jeg fortelle henne at hun ikke lengere kan ligge over her? PS. Vi er i 25 års alderen. Anonymkode: abec4...df5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Herregud dette er 100% ditt ansvar. Er bare å si nei Kommer hun på døra, er det bare å si: "det passer ikke, vi er opptatt/har planer. Må gå nå, hadebra" også lukker du døra. Og om hun spør om å komme på besøk er det bare å si det ikke passer, Si det til hun slutter å ta kontakt Anonymkode: 82f52...db6 18
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud dette er 100% ditt ansvar. Er bare å si nei Kommer hun på døra, er det bare å si: "det passer ikke, vi er opptatt/har planer. Må gå nå, hadebra" også lukker du døra. Og om hun spør om å komme på besøk er det bare å si det ikke passer, Si det til hun slutter å ta kontakt Anonymkode: 82f52...db6 Ja det er mitt ansvar! Ser synd på samboeren 😣 Hun er veldig innpå slitten og massete men jeg klarer ikke å bare lukke døren i ansiktet hennes vi har jo kjent hverandre i mange år. 🤦♀️ Og jeg er nesten den eneste vennen hun har igjen. Anonymkode: abec4...df5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det er mitt ansvar! Ser synd på samboeren 😣 Hun er veldig innpå slitten og massete men jeg klarer ikke å bare lukke døren i ansiktet hennes vi har jo kjent hverandre i mange år. 🤦♀️ Og jeg er nesten den eneste vennen hun har igjen. Anonymkode: abec4...df5 Glemte å skrive at hun reiser 4/5 timer med tog for å komme hos oss. 🤦♀️Kan da ikke ignorere det. Anonymkode: abec4...df5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 Det skjer ikke noe før du setter ned foten. Ubehagelig, men nødvendig. Anonymkode: d7e16...964 6
Trine bb Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Du bestemmer selv hvordan andre mennesker skal få behandle deg, be hun reise hjem. 9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemte å skrive at hun reiser 4/5 timer med tog for å komme hos oss. 🤦♀️Kan da ikke ignorere det. Anonymkode: abec4...df5 Jo om besøker ikke er avklart på forhånd kan du det. Hva om dere var bortreist når hun kommer uanmeldt? Pakker dere å reiser tilbake for å ha henne på besøk da? Anonymkode: d275b...046 10
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 Jeg synes du skal si til henne, idag, at dette besøket fungerer ikke for dere. Dere er i en unntakstilstand som høygravide, du behøver hvile, og dere må beskytte dere mot korona så godt dere kan. Derfor må hun finne seg annen løsning for overnatting fra idag. Din samboer tilbyr seg å kjøre henne til nærmeste hotell om hun ønsker. Da vil det løse problemet for nå, og også på lengre sikt ettersom dere setter ned foten. Anonymkode: b61ae...c9f 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 kommer hun uanmeldt? hjelpes😏ser mine problematiske relasjoner krympe ift dette😬neste gang: lås døra og skru av tlf! dette går ikke an å ha i livet sitt Anonymkode: defab...c22 2
Sykkelkongen Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 Det høres ut som mine foreldre, da jeg var samboer med dabærende kjæreste-ble det bråket, Skikkelig skyllbøtte på henne
Sykkelkongen Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Glemte å skrive at hun reiser 4/5 timer med tog for å komme hos oss. 🤦♀️Kan da ikke ignorere det. Anonymkode: abec4...df5 JO det kan du. 3
Sykkelkongen Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: kommer hun uanmeldt? hjelpes😏ser mine problematiske relasjoner krympe ift dette😬neste gang: lås døra og skru av tlf! dette går ikke an å ha i livet sitt Anonymkode: defab...c22 MIne foreldre gjorde det, vi klarte fint å slå foten ned, og fortsette med det-selvom det ble det bråket.
Gjest YtreYtterst Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Glemte å skrive at hun reiser 4/5 timer med tog for å komme hos oss. 🤦♀️Kan da ikke ignorere det. Anonymkode: abec4...df5 Det er strengt tatt hennes eget problem. Man kan ikke komme uanmeldt på den måten og forvente at folk slipper alt de har i hendene og legger til rette for overnatting, graviditet eller ei, det er ikke innafor. Det må hun tydeligvis lære på den harde måten.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: vi har så lyst til å be hun resie. 🤷♂️ Anonymkode: 09103...ed4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #15 Skrevet 4. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er mitt ansvar! Ser synd på samboeren 😣 Hun er veldig innpå slitten og massete men jeg klarer ikke å bare lukke døren i ansiktet hennes vi har jo kjent hverandre i mange år. 🤦♀️ Og jeg er nesten den eneste vennen hun har igjen. Anonymkode: abec4...df5 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Glemte å skrive at hun reiser 4/5 timer med tog for å komme hos oss. 🤦♀️Kan da ikke ignorere det. Anonymkode: abec4...df5 TS, skjerp deg. Hadde samboeren min vært så konfliktsky som det du er så hadde jeg tatt saken i egne hender, og det ville muligens resultert i at venninna aldri hadde kommet på besøk igjen. Altså, jeg blir helt matt av alle disse damene som ikke tør å stå oppreist og si imot sine venninner fordi... Forklaring (x), forklaring (y), forklaring (z)... Anonymkode: de50c...f4e 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #16 Skrevet 4. juni 2020 Stå opp for dere selv. Jeg har vært i ganske nøyaktig samme situasjon. Men da var det jeg som hadde lite venner, og ikke denne venninna mi. På grunn av at hun var den eneste jeg egentlig hadde så fant jeg meg i det meste. Hun reiste 7 timer fra andre siden av landet for å besøke meg - ofte. Og jeg godtok det selv om det ofte ikke passet. Jeg stokket om eller avlyste andre planer sånn at hun skulle få komme. Så begynte hun å komme selv om jeg hadde sagt at det ABSOLUTT ikke passet, typ at jeg skulle jobbe eller hadde tenkt å reise bort. Likevel kom hun, og jeg ga etter for hun begynte å gråte eller truet med at hun skulle sove ute (vinter) hvis hu ikke fikk komme. Så kom dagen jeg ikke orket mer av henne. Jeg skulle på en forestilling på kvelden, og jeg gikk rundt med hårkur klæsset i håret og gjorde meg i stand for kvelden. Det ringte på døra, og der stod hun. Jeg sa at hun fikk si fra før hun kom for jeg hadde ikke tid til besøk nå. Joo, jeg måtte slippe henne inn, hvor skulle hun ellers gjøre av seg? Jeg svarte at det var ikke mitt problem. Da SKULLE hun inn. "Slipp meg inn nå". Da forstod jeg at jeg bare ble brukt. Jeg var et redskap for henne og en hun trodde hun kunne herje med meg som hun ville. Det ble det et salig styr med henne, og jeg måtte involvere andre for at hun skulle slutte å plage meg. Hun var virkelig ikke frisk, og jeg har dårlig samvittighet ovenfor meg selv for at jeg lot det gå så langt. Etter dette bestemte jeg meg for å bli mer bestemt og ikke gi og gi og gi hele tiden til alle rundt meg. Og guess what, i dag har jeg mange venner! Hvordan det gikk med eksvenninna mi aner jeg ikke og jeg bryr meg heller ikke. Anonymkode: 841b7...1dc 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #17 Skrevet 4. juni 2020 Jeg er en veldig konflinksky person, så jeg må ty til andre midler: Løgn. Jeg ville sagt (hvis hun sto der med kofferten) at det var synd, mannen min venter besøk av familie, så du kan ikke være her mer enn en natt. Og så ville jeg prøvd å ha gjort det så hyggelig som mulig akkurat den ene kvelden, sett film eller noe, gått en liten tur. Ikke si at dere skal dra bort, for da kan hun finne på å be om å låne leiligheten. Det KAN jo hende at hormonene dine gjør at du skyver fra deg folk som du egentlig vil ha i livet ditt. Etter at barnet kommer, blir det ikke mye tid til perifere singelliv-venninner. Men når barnet er blitt et år, og du savner kafélivet eller spontane turer ut på byen... DA kan det være fint å ha en venninne som er lett å be. Anonymkode: daa59...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #18 Skrevet 4. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det KAN jo hende at hormonene dine gjør at du skyver fra deg folk som du egentlig vil ha i livet ditt. Etter at barnet kommer, blir det ikke mye tid til perifere singelliv-venninner. Men når barnet er blitt et år, og du savner kafélivet eller spontane turer ut på byen... DA kan det være fint å ha en venninne som er lett å be. Anonymkode: daa59...7e5 🙄 😂 Anonymkode: 3d0cc...133 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #19 Skrevet 4. juni 2020 Ser du ikke at hun besøker dere for å date/ligge med menn hun treffer på Tinder? Tro meg, hun der har du ikke tid til når den lille kommer. Når reiser hun igjen da? Anonymkode: 85cda...012
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #20 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ser du ikke at hun besøker dere for å date/ligge med menn hun treffer på Tinder? Tro meg, hun der har du ikke tid til når den lille kommer. Når reiser hun igjen da? Anonymkode: 85cda...012 Når ungen kommer vil jeg tippe "venninnen" plutselig ikke kommer på besøk lengre.. Anonymkode: 3d0cc...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå