AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Noen som har erfaring med dette? Er i følge bmi-en sykelig overvektig. 110 kg og 167 cm. Vil ned 40 kg, men er midt i en veldig depressiv episode, hvor overvekt er mye av grunnen, men ikke nok til å gi meg motivasjon. Skal til gynekologen og sjekke om det er andre grunner som gjør at jeg går opp i vekt (har pcos, har også gått ned 30 kg før), og snakke om en sprøyte diabetikere tar. Men har også lest om noen piller, og så og si den samme sprøyten gis ut på resept for å hjelpe overvektige. Noen her som får det? Anonymkode: e275f...c0d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, dessverre, men når man har PCOS er det viktig å få stabilisert hormonene ved å kutte ned på karbohydratene. Man er gjerne insulinresistent, og det kan derfor hjelpe mye å få stabilisert blodsukkeret, og dermed unngå for mye insulinutskillelse. Kjenner meg dog igjen dette med dårlig motivasjon pga overvekt, og skjønner det ekstra godt når du er i en depressiv periode. ❤️ Anonymkode: 89bd4...e03 1
isw Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Slankepiller på resept i Norge: Det finnes et par stykker. Dokumentasjonen er nokså tvilsom og effekten er typisk ganske lav. Du kan også risikere en del bivirkninger. Typisk er det antidepressiva med stimulerende effekt som får denne indikasjonen. I USA skrives tidvis amfetaminlignende stoffer ut på denne indikasjonen. Dette er jeg forsåvidt glad for at ikke gjøres i Norge. Alt av ikke reseptbelagte midler (fettbindere, karboblokkere, etc) er i det vesentlige fjas uten dokumentert effekt. Dessverre må man nok gjøre jobben selv 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå