AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #1 Skrevet 3. juni 2020 Jeg er ikke i noe forhold nå, Har vært i ett seriøst og langt forhold etter bruddet med barnets far for lenge siden. Nå har jeg en gammel flamme i kikkerten. Han hadde passet godt å etablere seg med. Men er jeg for gammel til barn nå? Vil jo være over 38 år hvis det blir noe. Sist var jeg helt i begynnelsen av 20-årene. Har hatt to spontanaborter med forrige kjæreste, i 2009 og 2016. Anonymkode: ecb82...f5c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #2 Skrevet 3. juni 2020 Har du energi til å følge opp er nytt barn med nattevåk, eventuell kolikk +++? Har du tenkt på den store aldersforskjellen barna kommer til å ha? Anonymkode: b7f05...35f 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #3 Skrevet 3. juni 2020 Nei, du gjør jo som du vil! Alle må ikke være like vel. Jeg fikk barn da jeg var 38. Helt nydelig det. Ingen veldig mye større, men du må jo få de barna du vil ha. Anonymkode: 3f38d...9db 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du energi til å følge opp er nytt barn med nattevåk, eventuell kolikk +++? Har du tenkt på den store aldersforskjellen barna kommer til å ha? Anonymkode: b7f05...35f Ja, Jeg har energi. Og blir det med han jeg har i kikkerten, så er jeg 100% trygg på at han stiller opp. Vet ingen har noen garantier. Dersom jeg og denne fyren ikke får det til å klaffe mellom oss, feks. Vet det er stor aldersforskjell. Men dersom jeg ikke gjør dette innen maks 2,5 år, blir jeg ikke tobarnsmor. Elsker min tenåring over alt annet, men min biologiske klokke tikket ikke den gangen. Forrige kjæreste og jeg mistet motet og fremtidstroen på oss som familie etter abortene. Selv om jeg var yngre da, var det allerede tre barn fra våre tidligere forhold involvert osv, osv. Velger jeg å få en til, ønsker jeg en veldig rolig tilværelse med dette barnet (og resten av familien) de første fire årene. Anonymkode: ecb82...f5c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du gjør jo som du vil! Alle må ikke være like vel. Jeg fikk barn da jeg var 38. Helt nydelig det. Ingen veldig mye større, men du må jo få de barna du vil ha. Anonymkode: 3f38d...9db Takk for svar. Ja, enig med deg, egentlig. Men voldsom stor avgjørelse å lande på. Nå gjelder det å få det til å fungere godt mellom meg og flammen først, da. Men allikevel. Anonymkode: ecb82...f5c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Klart du ikke er for gammel. Anonymkode: 78cde...56c 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 Vet om ei i samme situasjon som for noen år siden da fikk et barn til. Skiller vel 18 år mellom første og andre. Anonymkode: 9a8b7...23c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 Det er 11 år mellom mine. Har aldri angret! Anonymkode: c57f4...466 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 Selvfølgelig skal du få flere barn om du har lyst på! Norge trenger flere barn 😀 Anonymkode: ecf68...a1c 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 Hvor gammel er tenåringen? Anonymkode: e2920...184
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, Jeg har energi. Og blir det med han jeg har i kikkerten, så er jeg 100% trygg på at han stiller opp. Vet ingen har noen garantier. Dersom jeg og denne fyren ikke får det til å klaffe mellom oss, feks. Vet det er stor aldersforskjell. Men dersom jeg ikke gjør dette innen maks 2,5 år, blir jeg ikke tobarnsmor. Elsker min tenåring over alt annet, men min biologiske klokke tikket ikke den gangen. Forrige kjæreste og jeg mistet motet og fremtidstroen på oss som familie etter abortene. Selv om jeg var yngre da, var det allerede tre barn fra våre tidligere forhold involvert osv, osv. Velger jeg å få en til, ønsker jeg en veldig rolig tilværelse med dette barnet (og resten av familien) de første fire årene. Anonymkode: ecb82...f5c Du er ikke sammen med fyren, men vurderer barn med han? Er det grunnen til at du vil bli sammen med han i det hele tatt? Du tenker tilogmed på at det skal bli slutt etterpå. Føles litt som utnyttelse syns jeg.. Hva mener du med veldig rolig tilværelse? Skal du leve på denne mannen også? Eller nav? Ingen problem å få barn som 38! Selv om man har et stort barn fra før, dersom man klarer å også følge opp tenåringen også. Det er rammene rundt som skurrer.. Sikker på at ikke Danmarkstur er bedre? Anonymkode: ab05a...98f 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 Samboeren min har en eldre bror som er 17 år eldre. Moren hans fikk han da hun var passert 40 og søsteren hans 2 år etter. De har alle tre et godt forhold, og har hatt mye glede av hverandre. Og broren har 3 barn som min samboer var stolt onkel for da de begynte å komme da han var 11. Stolt onkel enda altså. Eneste litt triste er at hun nå blir 70 og de to yngste nærmer seg jo 30 og har ikke fått sine barn enda. Det blir nok ikke så tett forhold til de neste barnebarna. Men det er man jo ikke garantert uansett alder! Anonymkode: 12a15...825 2
Perelandra Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 Tråden er ryddet for krenkende innhold og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 Jeg har 15 år mellom eldste og yngste. Har vært kjempefint hele veien. De er veldig glade i hverandre fortsatt. Anonymkode: 3217a...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #15 Skrevet 4. juni 2020 Jeg har en 15 åring og to små på 1 og 3 år. Positive og negative sider ved den avgjørelsen. Aldri angret men kunne nok vært like lykkelig med kun ett barn. Men her handlet det om at min samboer ønsket egne barn. Jeg er 34 nå. Du er absolutt ikke for gammel men tenk deg godt om. Det å starte på nytt er tøft. Å ha små barn i hus som ikke sover godt på natta og står opp tidlig,samtidig som du må passe på å være tilgjengelig for tenåringen er ikke lett. Hun liker å prate sent på kvelden før hun legger seg(hvis hun er i pratehumør) må hentes og kjøres sent på kveldene, legge til rett for å ha vennebesøk med flere til middag osv. To forskjellige verdener som man skal leve i. For min del er det mye med to små, en stor, full jobb og en master på si. Snakk med kjæresten din og vær enige om arbeidsfordeling og forventninger. Hadde ikke min samboer vært en engasjerende far hadde jeg aldri i livet begynt på nytt med to små. Anonymkode: b841f...561
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #16 Skrevet 4. juni 2020 Min søster var 19 år med første og 38 med andre. Alt fint. Kjør på! Anonymkode: b81ba...24c 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #17 Skrevet 4. juni 2020 Ikke for gammel,men for stor alder forskjell på barna hilsen en med søsken på 6 og 11 år eldre Anonymkode: aff89...fe1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #18 Skrevet 4. juni 2020 Søstra mi er 15 år eldre enn meg. Vi har et godt forhold og jeg ble tante ganske ung og fikk et veldig nært forhold til mine tantebarn så aldersforskjell på barna trenger iallefall ikke vere et problem Anonymkode: e3cf8...123 1
IkkeAnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #19 Skrevet 4. juni 2020 (endret) Bare pass på at barnet/tenåringen du allerede har nå ikke føler at du "prøver igjen", at det liksom skal bli en mer suksessrik type A4-familie med nytt barn. Tror det kan være lett for tenåringen du har å føle seg utenfor. Så vil bare råde deg til å gjøre ditt ytterste for at det ikke blir tilfelle. Kan jo hende tenåringen begynner å føle på at det er veldig rart, at hen selv kunne vært forelder til barnet, osv... Snakker bare fra egen erfaring! Endret 4. juni 2020 av IkkeAnonymBruker
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #20 Skrevet 4. juni 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for gammel,men for stor alder forskjell på barna hilsen en med søsken på 6 og 11 år eldre Anonymkode: aff89...fe1 Hvorfor for stor forskjell på barna? Anonymkode: 490b5...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå