Gå til innhold

Hjelp til jobbsøknad? Barnehageassistent, men aldri jobbet i barnehage før

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal søke jobb som barnehageassistent, men har aldri jobbet i barnehage før. Har egentlig ingen relevant erfaring med barn, men er åpen for å lære. Tips til hva som kan være lurt å skrive? Kvinne, 24 år. 

Anonymkode: 799a2...7ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du barnevakterfaring som ungdom så kan du jo skrive om det. Er 9 år siden jeg søkte jobb som barnehageassistent, men husker at jeg skrev noen ord om at jeg syntes det var viktig at barnehagen ikke bare er til for å "oppbevare" ungene mens foreldrene er opptatt, men at det faktisk skal være et kjekt sted for barna å være :)  Kanskje skrive noe om at barnehagebarn er i en spennende alder der de utvikler seg og stadig lærer noe nytt om seg selv og verden, blabla.

Anonymkode: 82644...aa5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker jeg skrev mye om hva en jobb som barnehageassistent krever, herunder verdier en bør ha osv. Deretter skrev jeg at dette er noe som appellerer til meg  og noe jeg håper jeg får muligheten til å lære mer om. Utenom dette bør du legge stor vekt på at du er fleksibel (hvis det er ekstravikar stilling) og gjerne trekke det frem i søknaden hvis du er musikalsk, har tegnekunnskaper/ kreativ o.l 

Anonymkode: 92e3c...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke får jobben bør du forhøre deg med vikarbyrå. Tror barnehagejobber er veldig lett å få, det var det i alle fall i min tid. Eller du kan høre med kommunen om å få være ringevikar for barnehager. (Men de ringer kl 6:30 for å få deg på jobb samme dag...)

Du kan jo også skrive i søknaden at du vurderer å studere til jobb som har med barn å gjøre, hvis det stemmer for deg. Ord som "fleksibel" og "kan stille på kort varsel" er musikk i ørene for de som ansetter. 

Og, et tips, uansett hva du søker på: ikke fokuser på det du ikke kan. Skriv hva du kan, hva du har av erfaring og hva du som person kan bidra med. Det aller meste kan gjøres om til noe relevant hvis du tenker etter. "God på å bygge relasjoner" f.eks, kan være fint i en barnehagesøknad.

Anonymkode: 08e5e...5f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...