lady90 Skrevet 3. juni 2020 #1 Skrevet 3. juni 2020 Kjøpte nye sketchers joggesko til sønnen vår vi mars/april. Nå virker ikke lenger borrelåsen på den ene siden og på den andre begynner den å bli dårlig. Kjøper alltid sko med borrelås men har aldri opplevd dette tidligere, ikke på sketchers heller. Er det reklamasjonsgrunn?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #2 Skrevet 3. juni 2020 Nei det vil jeg ikke tro det er, mye kan ha skjedd ved bruk på 3 mnd Anonymkode: a42d7...99b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #3 Skrevet 3. juni 2020 Borrelåsen på skoene er ikke hva de en gang var. Kvaliteten har blitt utrolig dårlig i nyere tid.. Skoene jeg hadde fra jeg var lita har fremdeles bra borrelås. Skoene i dag er laget slik at du er nødt til å skifte dem ut ofte, for at butikken skal tjene MER penger. Anonymkode: 2407b...243 2
Vhgj Skrevet 3. juni 2020 #4 Skrevet 3. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skoene i dag er laget slik at du er nødt til å skifte dem ut ofte, for at butikken skal tjene MER penger. Ikke nødvendigvis. Det kan jo også ha motsatt effekt. Hvis folk opplever at er produkt er dårlig vil de slutte å kjøpe det.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #5 Skrevet 3. juni 2020 Jeg ville gått til butikken og prøvd meg på en klage, det må da være meningen at en sko skal holde lengre enn 3 måneder. Anonymkode: 7aee2...2a3 1
lady90 Skrevet 4. juni 2020 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2020 Vi har kjøpt sketchers til barna de siste årene og jeg har ikke opplevd at borrelåsen har blitt dårlig på noen av dem. De andre har vært helt fine til de har vokst ut av skoene. Bør vel forvente at se skal vare lenger enn 3 måneder mener jeg da
Sokkar Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 Ja, det er reklamasjon. Det er meininga at barnesko skal vare lenger. Hadde klaget. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 Helt klart reklamasjonsgrunn, ja. Sko skal vare langt mer enn tre måneder med vanlig bruk. Og "vanlig bruk" av barnesko kan være krevende. Ikke gi deg, her er retten på din side. Anonymkode: 43602...53a
Jdz Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det vil jeg ikke tro det er, mye kan ha skjedd ved bruk på 3 mnd Anonymkode: a42d7...99b Selvfølgelig er det reklamasjonsgrunn. Reklamasjonsfristen er to år i henhold til forbrukerkjøpsloven. Når gjenstanden er såpass ny vil det i praksis også være butikken som må bevise at skaden skyldes utilsiktet bruk og ikke vanlig slitasje. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå