Gå til innhold

Fastmonterte ting ved flytting


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Stephanie

Nå skal vi flytte ut av huset vårt. Alle vet jo at bad og kjøkken og sånn er fastmontert og skal selvfølgelig stå der, men hva annet regnes som fastmontert. Taklampene feks, man kan vel ta med seg dette??? Vi har persienner i vinduene, hva med dette? Kan vi ta de med oss?

Kan dere gi meg noen eksempler på hva som regnes for fastmontert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Megleren din har en liste over ting som skal stå igjen, bl.a. klesskap, taklamper og panelovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi flyttet tok vi ikke med oss taklamper (som er skrudd fast i taket) og persienner. Ei heller hyller fastmontert på veggen. Men vi tok med oss vegglamper. Det var vel stort sett det som var fastmontert bortsett fra innredninger da. Om det er lamper hektet på en krok i taket tror jeg ikke de regnes som fastmontert, så dem kan du ta med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamper kan du ta med. Persienner også.

Brannvarsler kan du ikke ta med, ei heller slukkingsutstyret.

Det som er fastmontert, det er det som er normalt å ha i et rom. Eks.baderomsinnredning,kjøkkenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stephanie

Ja, veldig mange steder står garderobeskapene igjen. Vi har sagt både til megler at vi kommer til å ta med oss skapene når vi flytter. Det står ingenting om skapene hverken i taksten eller i prospektet. Alle skapene er løse for å si det sånn, og ingen av de har fulgt med leiligheten, men vi har kjøpt dem for ikke så lenge siden. Da er det vel greit om vi tar disse med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det vel greit om vi tar disse med oss?
Strengt tatt så kan du ta med deg hva du vil så lenge du opplyser om det.

Når det gjelder nevnte skap...så ville jeg gitt beskjed til de på visning om at disse vil bli fjernet. Slik slipper man diskusjon om det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig mange steder står garderobeskapene igjen. Vi har sagt både til megler at vi kommer til å ta med oss skapene når vi flytter. Det står ingenting om skapene hverken i taksten eller i prospektet. Alle skapene er løse for å si det sånn, og ingen av de har fulgt med leiligheten, men vi har kjøpt dem for ikke så lenge siden. Da er det vel greit om vi tar disse med oss?

ja garderobeskap som du har kjøpt som ikke er fastmontert, kan du ta med deg. Likeså panelovner som en annen skrev!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten
Om det er lamper hektet på en krok i taket tror jeg ikke de regnes som fastmontert' date=' så dem kan du ta med deg.[/quote']

Mange av disse er jo gjerne gamle/dyre. Jeg hadde aldri latt noe slikt bli igjen. Men jeg hadde opplyst om det (skriftlig) før salg. Det samme ville jeg gjort om jeg var kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stephanie

Nå har vi fått listen fra megleren, og der står det bla om oppvarming. Det står at ovner uansett feste skal stå igjen. Vi har ikke brukt panelovnene som er på veggen. De er ganske gamle, og de bare henger der for å si det sånn. Vi bruker oljefylt radiator, sånn på hjul...De mener vel ikke at vi skal la disse stå også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Vi bruker oljefylt radiator, sånn på hjul...De mener vel ikke at vi skal la disse stå også???

Jeg ville nok tatt disse med meg, men for å være på den sikre siden: spør megleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...