Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å ta en mastergrad, men finner veldig lite som er nettbasert (ikke engang BI), og jeg er ikke i en posisjon hvor jeg kan flytte akkurat nå pga. leilighet, mann og barn. Fra bachelorgraden min har jeg derimot erfart at det er sjeldent det er noe obligatorisk oppmøte annet enn på eksamen. Noen her som har noen erfaringer? 

Anonymkode: 2ac53...fa0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ta kontakt med de aktuelle institusjonene og høre hva som er praksis der.

Anonymkode: 10fe8...2c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det der kan variere veldig. Vi hadde mye obligatorisk oppmøte. UiO.

Anonymkode: f0f0c...2c4

AnonymBruker
Skrevet

Varierer veldig. De fleste studier har et "vurderingskrav" på nettsidene.

Anonymkode: baeb4...966

AnonymBruker
Skrevet

Som andre skriver, det varierer. Vi hadde 50%på min master.

Anonymkode: 4b347...31d

Skrevet

På den masteren jeg gikk tror jeg vi hadde ett eller to fag med oppmøte-krav. Samlingsbasert. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar, alle sammen :) Skal sjekke opp med de ulike skolene!

Anonymkode: 2ac53...fa0

AnonymBruker
Skrevet

Hiof. 80% fremmøte

Anonymkode: b26e1...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Du finner flere samlingsbasert mastere, men spørs hvilken retning du skal gå. Noe er nettbasert, med noen få samlinger.

Anonymkode: 983a6...9ce

AnonymBruker
Skrevet

HVL her, master heltid. Såvidt jeg husker hadde vi ingen obligatoriske fag.

Anonymkode: fdcde...905

AnonymBruker
Skrevet

Samlingsbasert studie uten krav til oppmøte:

https://uit.no/utdanning/program/274290/strategisk_ledelse_og_okonomi_-_erfaringsbasert_m

All undervisning, innleveringer og eksamen foregår via nett. Mulig en samling med obligatorisk oppmøte i forbindelse med innlevering av masteroppgave. Fint å delta på samlinger om man har anledning, men fullt mulig å bestå fagene og komme seg gjennom masteroppgave uten.

Anonymkode: b7bd2...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mye mer obligatorisk på master første året og gruppearbeid, muntlige fremføringer, arbeidskrav som krevde oppmøte. Hadde nesten ikke noe på bachelor. Andre året var kun oppgave. Men selvfølgelig er det avhengig skole/fag osv. 

Anonymkode: bf892...c63

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har master fra BI. Der er ikke obligatorisk oppmøte, men det er obligatorisk gruppearbeid og presentasjoner. Og det er veldig vanskelig å komme seg igjennom studiet uten å være på skolen, pensum er bare en del av undervisningen.

Har du overveid Master og Management? Det er samlingsbasert for folk som er i full jobb. 

Anonymkode: 4bdd4...d66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...