Gå til innhold

Hvordan løse ferien når far forlanger så sent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lenge prøvd å avklare ferien med far til sønnen min. 

Jeg har satt opp ferie de ukene barnehagen er stengt slik at jeg er sikret. Av erfaring fra i fjor så satte vi opp ferie sammen og kom til en enighet. Så plutselig kunne ikke far ha ferie og jeg ble stående helt i stikken. 

Har i 3 mnd nå maset om når far har tenkt å ta ut ferie. Ikke noe respons utenom at han ikke vet. Jeg sa at jeg har tatt ut barnet på ferie de og de ukene. Han kunne få velge mellom de og de ukene og ønsket tilbakemelding innen gitt dato. 

Nå først 1 mnd etter svarfrist har han kommet med ønsker. Jeg mener det er forsent. Har likevel foreslått noen av de ukene jeg allerede har tatt barnet ut på ferie fra barnehagen. Det var ikke bra nok mente far. 

Hvordan skal jeg forholde meg til dette? 

Anonymkode: e189a...ac3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt enten tar du av de ukene barnet har ferie, ellers blir det ingen ferie hos far.

Anonymkode: 4506f...faa

• Liker 1
Skrevet

Du forholder deg til det som er tatt ut av ferie, og ber han velge blant de ukene du har foreslått. Han har fått mer enn nok sjanser etter min mening. Det går ikke an å komme sutrende etter så mange måneder hvor han kunne ha fått på plass ferien.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Ulven skrev:

Du forholder deg til det som er tatt ut av ferie, og ber han velge blant de ukene du har foreslått. Han har fått mer enn nok sjanser etter min mening. Det går ikke an å komme sutrende etter så mange måneder hvor han kunne ha fått på plass ferien.

Dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Far mente det var vanskelig å avklare ferien pga korona situasjonen. 

men i utgangspunktet skulle ferien ha vært avklart før det skjedde 😅🤦‍♀️ 

ts

Anonymkode: e189a...ac3

AnonymBruker
Skrevet

Be om time på familievernkontoret for å avklare ferien. Da er han nødt til å oppføre seg ordentlig og ikke som en liten snørrunge! Bli samtidig enige om annenhver tidlig/sent fremover, så slipper dere den diskusjonen mer.

Anonymkode: 16fe7...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det snakk om et barnehagebarn? hva er da problemet med å ta barnet ut ekstra de ukene det er snakk om, så får barnet ferie med far også. Tross alt er det ikke slik at barnet kun får 3 uker ferie, det er altså snakk om minimum 3 uker og man kan fint unne barnet mer fri enn det. Selvfølgelig om du VIL være vrang kan du jo nekte, men jeg ser ikke helt hva du tjener på det. 

Anonymkode: 27c5c...556

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...