Gå til innhold

Skal du utenfor Norden i sommerferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange Europeiske land åpner for andre Europeiske land uten karantene fra 15. Juni.

Har du planer om å dra til andre Europeiske land utenfor Norden i sommer, i så fall hvilke?

Anonymkode: 3c127...e37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi holder oss hjemme. Jeg er drittlei av å reise på ferie uansett så det passer meg perfekt 👌

Anonymkode: ebba5...323

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg får lov, så gjør jeg det ja. Hvis UD ikke "tillater" og landet jeg hadde planlagt å reise til er stengt blir det selvsagt ikke noe av. 

Anonymkode: c6655...42c

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, blir i Norge.

Skrevet

Nei, i år gjør vi som anbefalt. Så om og gjøre å komme oss utenlands er det ikke, så det tar vi neste år.

Skrevet
9 timer siden, Loff77 skrev:

Yes😀

Tør du virkelig det? Har du ikke lest at reiseforsikringer ikke gjelder, så lenge staten fraråder utenlandsreiser? Å reise noe sted uten gyldig reiseforsikring er galskap. Med mindre du snakker om å reise til Danmark, da, når du snakker om utlandet. 

Eksempel fra en av de største forsikringsselskapene:

"Husk at reiseforsikringen ikke gjelder til de landene som UD fraråder å reise til, selv om disse landene har opphevet forbudet mot innreise."

https://www.europeiske.no/privat/reisetips/reiseinfo-advarsel

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Skulle til Spania, men den turen er avbestilt. Gjør som anbefalt og holder meg i ro hjemme☺️

Anonymkode: 8841c...3dc

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Million skrev:

Tør du virkelig det? Har du ikke lest at reiseforsikringer ikke gjelder, så lenge staten fraråder utenlandsreiser? Å reise noe sted uten gyldig reiseforsikring er galskap. Med mindre du snakker om å reise til Danmark, da, når du snakker om utlandet. 

"Husk at reiseforsikringen ikke gjelder til de landene som UD fraråder å reise til, selv om disse landene har opphevet forbudet mot innreise."

Gjensidige sin reiseforsikring gjelder fortsatt for alt utenom korona.

• Liker 3
Skrevet

Blir nok hjemmeferie. Så forbasket viktig er det ikke å reise til utlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det åpnes mot Finland i nord, reiser vi dit :)

Anonymkode: 513c4...bcf

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Million skrev:

Skal nok til sydligere strøk, gode sykehus med Helfo kortet og reiseforsikring som dekker alt annet enn Corona, null stress😀

• Liker 2
Skrevet

Nei, holder meg til hytta i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, venter til neste år. Frister lite å reise noe sted uten gyldig reiseforsikring

Anonymkode: c874d...843

AnonymBruker
Skrevet

Ja skal til Tyskland. Men regner med grensene er åpne når jeg reiser. Og ellers har jeg tenkt å reise med bil, og reiseforsikringen er ikke så veldig viktig når det gjelder for en reise til Tyskland pga covid19. 

Anonymkode: c331c...7f3

Skrevet

Ja, skal til Kypros. Lite smitte der, og har reiseforsikring som dekker alt unntatt korona.  

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Reiser til Dubai i September da jeg har kjøpt leilighet der nede og må signere diverse papirer. Planen er å bli der i litt over to måneder.

Anonymkode: b982e...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ser ikke helt sjarmen ved å sitte på en uteservering i Spania og late som alt er normalt - mangle av de typiske ferielandene i Europa har hatt mange syke/døde, samt langvarig isolasjon, og stemninga vil nok være deretter. 

Halve gleden ved å være på ferie er jo at det syder av liv, latter og glede i gatene og på restaurantene, ikke at alle gnir seg desperat inn med antibac og ikke tør å nærme seg hverandre. Da sparer jeg heller pengene og drar på en dobbelt så bra ferie neste år.

Anonymkode: 40858...b5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 4.6.2020 den 7.38, AnonymBruker skrev:

Gjensidige sin reiseforsikring gjelder fortsatt for alt utenom korona.

Bortsett fra at de sier at de mest sannsynlig ikke har mulighet til å hjelpe pga korona... en heil haug med forbehold på siden deres. 

Anonymkode: a9c7c...b13

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har billetter til Polen sent i sommer.

Tipper UD endrer reiserådene sine 20.juli, så vi krysser fingrene for at Polen blir et av de landene som ikke lenger blir frarådet. (Vurderer Kroatia hvis Polen-billettene blir kansellert)

Anonymkode: 62fb6...f00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...