Gå til innhold

Rådgivning fra fvk/ barnevern angående samvær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg føler meg veldig alene i alle avgjørelser rundt samvær. Jeg har foreldreansvaret alene (har vært i retten for et par år siden) og selv om jeg har hatt sporadisk kontakt med barnevernet så har de sjeldent kunnet gitt meg tydelige eller konkrete råd på hva jeg skal gjøre angående samvær.. 

Problemstillingen er en far som ruser seg og lever det livet som følger med mtp kriminalitet og skader. I dårlige perioder er det selvsagt lite kontakt, men i gode perioder er det vanskelig å skulle bestemme omfanget av kontakt.

Barnet(6) er veldig glad i pappa og de koser seg sammen. Far har fått møte barnet i gode perioder under oppsyn av andre og i barnets kjente omgivelser, men ønsker nå å være alene med barnet. Har vært rusfri et par mnd (dette er ikke dokumentert), men bruker tunge medisiner ala metadon. Jeg synes det er for tidlig, men det vil jeg kanskje alltid synes.  Det er en vanskelig balansegang mellom å forsikre meg om at sikkerheten til barnet er ivaretatt samtidig som forholdet med faren blir ivaretatt.. 

Er det noen som vet hvor jeg kan søke råd og veiledning? Er det noen som har vært i lignende situasjon? Jeg kan ikke bare gå etter hva som "føles" riktig, eller hva jeg orker eller vil eller hva han eller barnet vil, jeg tenker på hva som vil gavne barnet på sikt. Men det er vanskelig å vite hva som er riktig her og hvordan å gå frem uten å forverre samarbeidet oss imellom (som ikke er til stedet).

Anonymkode: bb16b...d2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skader i alle fall ikke å ringe barnevernet for å få råd😊 De har gjerne oversikt over hvem som kan hjelpe om ikke de kan.

Anonymkode: f73eb...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...