AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #1 Skrevet 3. juni 2020 Noen som har testet første positivt da dere har vært mange uker på vei? Er ifølge appene mine i uke 7, men ikke noe tegn til mensen og negative tester:(( Håper på svar😊😊 Anonymkode: 76190...b30
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #2 Skrevet 3. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har testet første positivt da dere har vært mange uker på vei? Er ifølge appene mine i uke 7, men ikke noe tegn til mensen og negative tester:(( Håper på svar😊😊 Anonymkode: 76190...b30 Når det har gått så lang tid på meg så har mensen alltid vært forsinka. Så mye som å hoppe over en hel måned forsinka. Anonymkode: 578c5...8a6 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #3 Skrevet 3. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det har gått så lang tid på meg så har mensen alltid vært forsinka. Så mye som å hoppe over en hel måned forsinka. Anonymkode: 578c5...8a6 Den er grei! Men var ikke helt det jeg spurte om☺️ Ville vite om noen har testa så sent som mange uker. Anonymkode: 76190...b30
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #4 Skrevet 3. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er grei! Men var ikke helt det jeg spurte om☺️ Ville vite om noen har testa så sent som mange uker. Anonymkode: 76190...b30 Nei, det er ikke mulig. Da er du et sjeldent medisinsk tilfelle som ikke skiller ut hcg i urinen. Anonymkode: 941b3...e28 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #5 Skrevet 3. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er grei! Men var ikke helt det jeg spurte om☺️ Ville vite om noen har testa så sent som mange uker. Anonymkode: 76190...b30 Det er jo et svar på det du lurer på. De 3 gangene jeg har hatt positiv test så har det vært så tidlig som 10 dager etter befruktning og 16 dager etter befruktning. De gangene det går flere uker uten mensen, med negativ test, så er det ingen graviditet. Anonymkode: 578c5...8a6 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #6 Skrevet 3. juni 2020 Jeg kjenner til tilfeller der folk ikke skjønte at de var gravide og derfor først tok en test når de var 7-8 uker på vei. Og også noen med veldig uregelmessig syklus der eggløsning var langt uti syklusen, så selv om menstermin ville tilsi 7-8 uker på vei var de bare 3-4 (og ble da satt tilbake til riktig termin på ultralyd). Har derimot aldri hørt om noen som faktisk er 7-8 uker på vei men ikke får positiv test, det må i så fall være et sjeldent medisinsk tilfelle der hcg ikke skilles ut i urinen i det hele tatt. (En standard graviditetstest trenger 25 mlU/ml for å slå ut; diverse tabeller på nett gir et intervall 4000-150 000 som normale hcg-nivåer i uke 7.) Så det er ekstremt usannsynlig at du er gravid i uke 7. Men vet du sikkert om/når du hadde eggløsning? Har du regelmessige sykluser? Det kan jo være at du er gravid, bare mye kortere på vei. Anonymkode: 44117...9b0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #7 Skrevet 3. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner til tilfeller der folk ikke skjønte at de var gravide og derfor først tok en test når de var 7-8 uker på vei. Og også noen med veldig uregelmessig syklus der eggløsning var langt uti syklusen, så selv om menstermin ville tilsi 7-8 uker på vei var de bare 3-4 (og ble da satt tilbake til riktig termin på ultralyd). Har derimot aldri hørt om noen som faktisk er 7-8 uker på vei men ikke får positiv test, det må i så fall være et sjeldent medisinsk tilfelle der hcg ikke skilles ut i urinen i det hele tatt. (En standard graviditetstest trenger 25 mlU/ml for å slå ut; diverse tabeller på nett gir et intervall 4000-150 000 som normale hcg-nivåer i uke 7.) Så det er ekstremt usannsynlig at du er gravid i uke 7. Men vet du sikkert om/når du hadde eggløsning? Har du regelmessige sykluser? Det kan jo være at du er gravid, bare mye kortere på vei. Anonymkode: 44117...9b0 Er ikke helt 100% sikker på når jeg hadde eggløsning nei.. Slutta på pilla for 3 mnd siden og har hatt mens 2 ganger siden det! Får håpe eggløsning skjedde senere enn antatt! Tusentakk for svar☺️ Anonymkode: 76190...b30
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke helt 100% sikker på når jeg hadde eggløsning nei.. Slutta på pilla for 3 mnd siden og har hatt mens 2 ganger siden det! Får håpe eggløsning skjedde senere enn antatt! Tusentakk for svar☺️ Anonymkode: 76190...b30 Men da har du jo bare ikke fått stabil syklus etter prevensjonslutt. Helt vanlig at det tar flere måneder. Anonymkode: 941b3...e28 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #9 Skrevet 3. juni 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke helt 100% sikker på når jeg hadde eggløsning nei.. Slutta på pilla for 3 mnd siden og har hatt mens 2 ganger siden det! Får håpe eggløsning skjedde senere enn antatt! Tusentakk for svar☺️ Anonymkode: 76190...b30 Ah, skjønner! Er veldig vanlig at det tar litt tid før syklusen stabiliserer seg etter prevensjonsslutt, så er egentlig ikke så mye å gjøre annet enn å vente og se. Om du vil prøve å finne eggløsning aktivt går det an å tempe eller bruke eggløsningstester, masse info inne på prøverforumet. Lykke til! 🤞 Anonymkode: 44117...9b0
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 Jeg vet om tre stk som ikke skilte ut HCG i urinen, og måtte ta blodprøver Anonymkode: 4af99...ce3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om tre stk som ikke skilte ut HCG i urinen, og måtte ta blodprøver Anonymkode: 4af99...ce3 Dette er selvfølgelig bare tull med mindre du mener du kjenner tre stykk med alvorlig nyresvikt som ble gravide. Anonymkode: fc9b3...958 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er selvfølgelig bare tull med mindre du mener du kjenner tre stykk med alvorlig nyresvikt som ble gravide. Anonymkode: fc9b3...958 Har hørt om flere som har vært flere måneder gravide som ikke har fått utslag på test, vet ikke om det er sant, men å høre slike historier får meg til å håpe litt😂 Anonymkode: 76190...b30
IkkeStudentLenger Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 Jeg hadde ikke positiv test før en uke etter forventet mens. Det viser seg at eggløsning var en uke etter forventet, ble satt en uke tilbake på ordinær ultralyd.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om tre stk som ikke skilte ut HCG i urinen, og måtte ta blodprøver Anonymkode: 4af99...ce3 Nei, det gjør du nok ikke. Anonymkode: 941b3...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå