Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har vært litt dum og valgt fag etter evne og interesse istedenfor hva som var lurt. Dvs. ikke spisset fagkretsen min, så jeg har litt ymse fag og egentlig ingen tydelig spesialisering. Føler at det er få stillingsannonser som beskriver en ingeniørstilling hvor jeg kan passe, blir litt for mye potet. Har jo vært borti det ene og det andre fagområdet, men ikke nok til at jeg kan det. Kan jo ikke få jobb som byggingeniør med to basisemner i konstruksjonsteknikk, liksom.

I tillegg har jeg svært lite relevant arbeidserfaring så ingeniørarbeid "kan" jeg jo ikke. Og er heller ikke noe lederemne.

Så jeg lurer på, hva annet kan jeg bruke en ingeniørgrad til? 

Anonymkode: f850c...f6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig. hvilken linje er det du går? I hvilken klasse? Som jeg forstår det har du enda ikke hatt relevant sommerjobb?

Er litt i samme båt selv, angrer litt på at jeg ikke valgt flere fag innen mitt spesialiseringsområde. 

Anonymkode: 31f09...804

AnonymBruker
Skrevet

Er ferdig, tok en sivinglinje ved NTNU. Har hatt nok relevant jobb til å oppfylle kravet (som er på minst 6 uker relevant, 12 totalt), men det er jo ingenting og skal ikke så mye til for å få godkjent som relevant erfaring. Hjelper meg neppe med å få jobb, i alle fall 😕 

Anonymkode: f850c...f6f

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du godt kan søke på stillinger som byggingeniør. Evt ta direkte kontakt med aktuelle firmaer å sjekke om de har behov for folk.

Jeg gikk bygg- og anleggsingeniør (bachelor) for 10.år siden, da var i hvertfall denne veldig generell. Med blant annet arealplanlegging, landmåling, veiplanlegging, konstruksjon og byggmekanikk.

Fikk jobb hos en entreprenør som ikke søkte etter folk. De fleste som er ansatt etter meg er også ansatt uten at det har vært utlyst noen stillinger, tror ikke det er så veldig uvanlig.

Anonymkode: 6d01f...cc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...