Gjest Sommerjenta Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 Finnes det noen måte man kan få litt volum i langt hår uten ruller eller krøller? Håret mitt er stritt, og jeg vil gjerne beholde lengden, men er litt lei av at det bare "henger" ned og ser livløst ut Finnes det noen produkter eller lignende? Som helst ikke tørker ut? Eller noen andre råd?
*Lene* Skrevet 30. juni 2005 #2 Skrevet 30. juni 2005 Du har hel lengde på håret? Da er det vanskelig å få merkbart volum i med bare produkter til hjelp. Jeg ville anbefalt deg og klippet det litt opp, og hvis håret ditt er tykt, tynnet det. Mvh Lene , ex frisør
Gjest Gjesta Skrevet 30. juni 2005 #3 Skrevet 30. juni 2005 Tenk på det; et langt hår er TUNGT, og det er vanskelig å motvirke tyngdekraften. Du kan prøve å klippe det litt opp, og å bruke skum og spray i det. Spray med hodet opp-ned, og rist så håret på plass. Men det vil ikke holde evig, pga den samme tyngdekraften. Produkter kan ikke utrette mirakler, selv om produsentene vil ha oss til å tro det.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2005 #4 Skrevet 30. juni 2005 Jeg tar i et volumskum når det er tørt, og så snurrer jeg det opp i en knute oppå hodet og fester med en stor strikk. Når jeg ta den ut etter en tid (ca 30 min) har jeg litt fall og mye volum. Det er også greit å ikke bruke shampo/balsam som ikke tynger håret for mye. Personlig liker jeg ikke å bruke balsam, men tar heller i en leave-in og kurer håret x 1 pr uke.
Milly:) Skrevet 30. juni 2005 #5 Skrevet 30. juni 2005 Jeg har langt, tjukt, glatt hår, og hadde store problemer med å få volum i håret mitt før jeg klipte det. Det ble mye bedre når jeg fikk klipt det skikkelig opp (masse forskjellige lengder, ikke bare to-tre ulike "lag" i håret). Nå bruker jeg skum eller saltvannsspray og fletter håret eller bare rufser det, og vips - mye større hår Det blir også mer volum hvis jeg fletter håret når det er vått og lar det lufttørke (evt føner det). Men hvis du skal klippe opp håret mye forutsetter det at du har ganske tjukt hår.
Gjest colagirl ii Skrevet 1. juli 2005 #6 Skrevet 1. juli 2005 Håret mitt ble mer "fluffy" og fikk mer volum etter at jeg prøvde Sebastian Double thick in shampoo og balsam. Men fall gir det jo ikke da Kjøpte det fra lookfantastic
Gjest herbal Skrevet 2. juli 2005 #7 Skrevet 2. juli 2005 Jeg har også langt hår, og hadde det samme problemet som deg. Prøvde i allefall den nye sjampoen og balsamen til herbal essences (sikkert skrivefeil), og håret mitt er faktisk mye mer fyldig og livlig nå! Trenger ikke gå til innkjøp av sjampo og balsam til 300 kroner :-)
Gjest siri piri Skrevet 2. juli 2005 #8 Skrevet 2. juli 2005 er ikke den omtrent silikoner på flaske? :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 2. juli 2005 #9 Skrevet 2. juli 2005 er ikke den omtrent silikoner på flaske? :klø: ALLE frisørprodukter inneholder også en hel masse silikon, og så lenge den kjemiske betegnelsen er den samme, klarer jeg ikke å ta det på alvor at silikonen i frisørprodukter skal være så mye "bedre" enn den i billigere produkter. Så lenge man bruker en renseshampo innimellom (og her digger produktjunkien Lilith den fra Herbal Essences) kan man bruke silikonholdige produkter.
Lillebi Skrevet 4. juli 2005 #10 Skrevet 4. juli 2005 Hårskum gir håret mitt mer volum. (Særlig når jeg føner det.)
Gjest Frisør_gjest Skrevet 4. juli 2005 #11 Skrevet 4. juli 2005 Stikk til frisøren og få håret klipt opp litt og tynnet ut slik at det blir lettere. Dermed vil det bli bedre å jobbe med og ikke så tungt heller. Så kan du jo godt benytte deg av en volum sjampo og etter vask kan du ha i en volume mousse (eks. Lòreal Body volume), bøye hodet opp ned og føhne håret tørt i alle retninger. Da vil du nok ende opp med volum i håret skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå