Gå til innhold

6-åring som er sår i rumpa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frøkna mi på snart 6 år har i det siste klagd over at hun har klødd mye i rumpa... Jeg ser at det er veldig rødt og sårt... Hva kan årsaken være? Smører henne med sinksalve for å holde det i sjakk, men hun klør fortsatt...

Anonymkode: 42f1a...796

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig renhold etter avføring?

Anonymkode: f8fa9...661

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sopp. Om hun har svettet mye eller vært mye fuktig bak. Smør på soppdrepende krem. Jeg sleit mye med det selv når jeg var yngre. 

Anonymkode: 24cc7...e63

• Liker 4
Skrevet

Barnemark?  En ikke uvanlig lidelse.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barnemark? Prøv å lyse mot rumpehullet med en lommelykt på kvelden, da kommer de krypende ut ganske kjapt.. 🤮

Evt må hun vaskes bedre, jeg vasker fortsatt 7-åringen min ca annahver dag, fordi hun fortsatt bare gjør en sånn halvveis jobb selv. :)

Anonymkode: 899d5...d15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde forøvrig latt sinksalva være og heller brukt enten potetmel for å holde det tørt, eller en barrierekrem. Erfaringsmessig så kan sinksalve gjøre vondt verre. 

Anonymkode: 2b38c...91a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mim erfaring er at de ofte har prøvd å tørke rumpa selv etter å ha bæsja, men at det fremdeles er igjen rester. Vask med en våtserviett og legg på babypudder. Viktig å holde det tørt så det ikke er fuktighet der 🙂

Anonymkode: 1814b...c8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frøkna mi på snart 6 år har i det siste klagd over at hun har klødd mye i rumpa... Jeg ser at det er veldig rødt og sårt... Hva kan årsaken være? Smører henne med sinksalve for å holde det i sjakk, men hun klør fortsatt...

Anonymkode: 42f1a...796

Må bli flinkere på å tørke seg da. Også vaske seg hver kveld, la det tørke og ikke gnisse for mye. Helt vanlig om sommeren eller når det generelt er varmt at man klør mer på sånne steder. 

Anonymkode: 8d343...693

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min unge har eksem rundt rumpehullet. Legen sa at dette er ganske vanlig. Fikk salve på resept.

Anonymkode: c7507...6b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi Skyller vekk avføringen med lunkent vann (bide eller vannkanne), og klapper tørt med papir. Aldri hatt det problemet. 

Anonymkode: 8438f...4d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi Skyller vekk avføringen med lunkent vann (bide eller vannkanne), og klapper tørt med papir. Aldri hatt det problemet. 

Jeg vasker hullet med dokost og jiff skurekrem og har heller aldri hatt det problemet. Det betyr ikke at det er et godt råd å gi til andre 🙄

Anonymkode: 3b57f...b88

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker hullet med dokost og jiff skurekrem og har heller aldri hatt det problemet. Det betyr ikke at det er et godt råd å gi til andre 🙄

Anonymkode: 3b57f...b88

Så du mener at vann er overvurdert mtp rengjøring av avføring..? Hvis du får bæsj på fingeren hva gjør du da? Seriøst.. Unødvendig kommentar, det er stor forskjell på vann og jiff skurekrem, eller bruker du kanskje ikke vann når du vasker deg? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du får bæsj på fingeren hva gjør du da?

Vasker med vann og SÅPE..?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Vasker med vann og SÅPE..?

Tenkte jeg og.. Spørsmålet mitt var ment sarkastisk. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg og.. Spørsmålet mitt var ment sarkastisk. 

Vel, uten såpe har vannet ingen nytte 😛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det også sånn, i noen år faktisk. Gutten "skulle tørke seg selv" og jeg fikk ikke alltid sjekket. Og når han begynte på skolen, ville lærerne at de skulle ordne alt seg. Men det gikk seg til. Jeg la føring til oftere dusjing og da kunne jeg fortelle han hvordan det er viktig med god vask der bak. Noen ganger litt talkum også...  jeg ser noen nevner barnemark. Da klør det vel veldig hele tiden. 

Anonymkode: 7f33f...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...