Gå til innhold

ulykkelig av liten tilgang til sex og nærhet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at sex er noe man bare må  ha når man ikke får det, eller er man generelt mer lykkelig når man har jevn tilgang til sex og nærhet ente via partner eller tilfeldig sex?

Personlig føler jeg meg litt nedenfor for tiden,  siden jeg i det siste har hatt lite tilgang til sex og nærhet(halvt år siden sist gang) og det noe som faktisk plager meg litt i hverdagen for tiden merker jeg. Er på en måte noe vesentlig som mangler i hverdagen, når man ikke har en partner eller en man dater jevnlig. Jeg har prøvd å forandre situasjonen via dating osv, men jeg nok ikke det største dame draget, dessverre!

Jeg er mann forresten, hvis det er relevant.

Anonymkode: c4737...a64

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok rett i det. Vi er sosiale dyr. Nærhet er veldig viktig for de fleste - om man ikke har opplevd noe traumatisk, som gir negative assosiasjoner til nærhet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann forresten, hvis det er relevant.

Hvis du ikke skjønner at dette er veldig relevant, er det egentlig ikke så rart du ikke klarer å få deg et ligg.

Anonymkode: 2a4a9...857

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg har gått i mange år uten sex og hatt det helt greit. For at jeg skal ha lyst på sex må jeg være i et forhold og ha det bra i forholdet. Så for meg kommer nok lysten av kvaliteten ellers på forholdet, ikke omvendt.

Jeg er kvinne, aner ikke om andre har det slik.

Anonymkode: 2294c...847

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at jevn tilgang på sex og nærhet skaper bedre mennesker. Det handler om våre grunnleggende behov. Er selv singel og sliter med konseptet "kosevenn", men må nok finne meg en løsning. Det er jo superviktig for oss. I perioder er ikke sex så viktig, men kos og nærhet - armkrok og det å ligge inntil noen, kjære vene som jeg savner det... 

Anonymkode: 889bf...6a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke har tilgang på sex kan man fort bli besatt av tanken. Bare det å vite at man når som helst kan gå på tinder eller byen og få seg noe kan være nok, selv om man ikke benytter seg av "tilbudet". Dette er mye av grunnen til at kvinner er mindre desperate, de vet de lett kan få noe om de vil

Anonymkode: 8d51e...572

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke så "besatt" på tanken da jeg var singel, da var det liksom slik det var.

Nå når jeg er i et forhold så merker jeg det hvis det er lenge siden sist. Han har barna halvparten av tiden og noen ganger når vi ikke har sett hverandre eller hatt sex på en stund, så kan jeg kjenne på en generell nedstemthet. Det føles ikke spesifikt som mangel på sex, men jeg tror det er en mangel på kroppskontakt. 

En forskjell på menn og kvinner her er nok at mange menn ikke bare savner sexen, men hele intimiteten. Mange menn har ikke så mange venner de er nære med, de er ikke fysiske med vennene de har og sex er den eneste situasjonen der noen faktisk tar på dem. 

Jeg har alltid en venninne jeg kan snakke med om noe er vanskelig, og hun kan klemme meg, med hele kroppen, i et minutt i strekk. Slik tror jeg ikke menn har det. Og det er vanskelig å se hvilken behov det fyller når man aldri har hatt det. Da tenker man bare "nei, det er bare utløsningen jeg trenger". Men den får du jo med hånda. Det er noe mer som mangler. 

Anonymkode: c8241...392

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dere vurdert nærkontakt kampsport? Det er noe psykologisk bak det, selv om det er kampsport. Man får likevel den fysiske kontakten med andre mennesker som gir en følelse av lykkerus. 

Har selv gjort det, og ble hekta. Plutselig var det helt greit å være singel, og jeg er mye mer tilfreds med livet og meg selv. 

Det er et velment råd fra meg, prøv det :)

Anonymkode: 5ce74...824

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg har gått i mange år uten sex og hatt det helt greit. For at jeg skal ha lyst på sex må jeg være i et forhold og ha det bra i forholdet. Så for meg kommer nok lysten av kvaliteten ellers på forholdet, ikke omvendt.

Jeg er kvinne, aner ikke om andre har det slik.

Anonymkode: 2294c...847

Enig👏👏👏

Jeg har lyst på sex men jeg ville ikke ha sex med noen uten kjemi (ONS)

Skrevet

Tråden er ryddet for kontaktannonse og svar til dette. Elaine Marley, mod

AnonymBruker
Skrevet
På 3.6.2020 den 20.34, AnonymBruker skrev:

Har dere vurdert nærkontakt kampsport? Det er noe psykologisk bak det, selv om det er kampsport. Man får likevel den fysiske kontakten med andre mennesker som gir en følelse av lykkerus. 

Har selv gjort det, og ble hekta. Plutselig var det helt greit å være singel, og jeg er mye mer tilfreds med livet og meg selv. 

Det er et velment råd fra meg, prøv det :)

Anonymkode: 5ce74...824

Hva slags kampsport?

Anonymkode: 850b9...76c

AnonymBruker
Skrevet

Mange tror dessverre at sex og nærheten det gir er det samme som omsorg, kjærlighet eller at noen bryr seg om deg. Det er ofte en del av det samme, men da handler det ikke bare om sex. Sex i seg selv er godt og deilig, men tilknytning til et annet menneske i kombinasjon med sex noe av det beste som finnes. Sex alene, uten noe annet, kan bli tomt og ensomt, både alene og med andre.

Anonymkode: dba83...de2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...