Gå til innhold

Annonser som skryter av godt arbeidsmiljø etc....flaut.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man leser stillingsannonser blir man skremt over fasaden som fremstilles i dagens arbeidsliv, alle med litt erfaring i arbeidslivet vet hvor skitten det er. Alt handler om penger og prestasjon, noe som ikke er relatert til et godt miljø.

Siste jeg søkte på stod det "Kameratslig miljø", herregud. Etter intervjuet var jeg helt sjokkert over alle dumme spørsmålene og alt personene fortalte meg.

Dagens arbeidsliv er helt ødelagt av fasade, jeg har jobber siden slutten av 90-tallet å ser hvor ille det har blitt. Forstår at unge faller utenfor å bli ufør. Problemet i norge er saueflokkmentaliteten; man skal være en "gjeng". Der alle er like, skal henge sammen. Sterk sosial kontroll, gjerne på fritiden også. Der skal du også bestemmes over. Arbeidslivet vil aldri bli sosialt; pga måten vi trykkes ned på hver dag i jobben.

Så skal du være følge: Engasjert, humørfylt, sosial, utadvent, fremoverlent, lidenskapelig, trivelig, brennende, listen er lang...

Dette kan også gjelde i jobber som å selge boller og brus på narvesen. Er den en selger jobb er du automatisk en slave, er det rart folk ender opp med en pilleboks og fastlegen? Når arbeidslivet skal ta livet av deg med urimelige krav, så har bemanningsbyråene som fronter cv-syken. Ødelegger arbeidsmarkedet.

Sukk.

Anonymkode: 8beef...d64

• Liker 37
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig, jobbannonser er så fulle av klisjeer at det er flaut. «Framoverlent» er det verste jeg ser!

Anonymkode: fd98b...d08

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet siden 80 tallet og syns det er blitt bedre så har vel litt med innstilling og å finne en jobb som passer for en

Anonymkode: 518a4...43f

• Liker 6
Skrevet

mm er mye fasade og penger, man føler til tider det er meningsløst, men så trenger man den inntekten da og blir stuck i hamsterjulet. Generelt er folk veldig saueflokk ja, man skal ikke skille seg ut for mye. Jeg er en sånn som ikke er i saueflokken så jeg skiller meg ut i både klesstil og at jeg tør å snakke der andre holde kjeft🤣Blir faktisk mer og mer sånn etter som åra går, er tryggere på meg selv og er ikke så opptatt av at folk skal like meg, men jeg har og lært meg når det er lønnsomt å holde kjeft og være flink pike. Men tankene mine får de aldri:opplyser:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det samme gjelder nettsidene deres når de beskriver arbeidsmiljøet der.

Anonymkode: 8c5e1...9ac

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

klisjefylte arbeidsannonser, boligannonser og tinderprofiler er bare to tegn i tiden at det er tabu å være ærlig på nett..

Anonymkode: f9e85...377

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler aldri på det de skriver om arbeidsmiljøet. Alle har på papiret godt arbeidsmiljø, selv de jeg vet som har fryktelig arbeidsmiljø.

Det som får meg til å steile aller høyest (som man heldigvis ser sjeldnere og sjeldnere) er de som er ute etter et ja-menneske. Jeg kan på mange måter passe til beskrivelsen og søker derfor aldri på de jobbene ettersom det siste jeg trenger er en parasitt av en sjef som spekulerer i pliktfølelesen min. Sånn sett er det litt leit hvis de slutter å skrive det for da mister jeg det røde flagget mitt.

Anonymkode: 145d8...8ec

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoler aldri på det de skriver om arbeidsmiljøet. Alle har på papiret godt arbeidsmiljø, selv de jeg vet som har fryktelig arbeidsmiljø.

Det som får meg til å steile aller høyest (som man heldigvis ser sjeldnere og sjeldnere) er de som er ute etter et ja-menneske. Jeg kan på mange måter passe til beskrivelsen og søker derfor aldri på de jobbene ettersom det siste jeg trenger er en parasitt av en sjef som spekulerer i pliktfølelesen min. Sånn sett er det litt leit hvis de slutter å skrive det for da mister jeg det røde flagget mitt.

Disse sjefene er de verste, ja. Når de sier "ja-menneske", så mener de egentlig: STFU - et "nei" er ikke et alternativ. 

Sjefen sier følgende: Can I grab your ass? 

Din oppgave er å si: Yes, sir! Eller: Blessed Be The Fruit! May The Lord Open! 

Anonymkode: d15a4...a23

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man leser stillingsannonser blir man skremt over fasaden som fremstilles i dagens arbeidsliv, alle med litt erfaring i arbeidslivet vet hvor skitten det er. Alt handler om penger og prestasjon, noe som ikke er relatert til et godt miljø.

Siste jeg søkte på stod det "Kameratslig miljø", herregud. Etter intervjuet var jeg helt sjokkert over alle dumme spørsmålene og alt personene fortalte meg.

Dagens arbeidsliv er helt ødelagt av fasade, jeg har jobber siden slutten av 90-tallet å ser hvor ille det har blitt. Forstår at unge faller utenfor å bli ufør. Problemet i norge er saueflokkmentaliteten; man skal være en "gjeng". Der alle er like, skal henge sammen. Sterk sosial kontroll, gjerne på fritiden også. Der skal du også bestemmes over. Arbeidslivet vil aldri bli sosialt; pga måten vi trykkes ned på hver dag i jobben.

Så skal du være følge: Engasjert, humørfylt, sosial, utadvent, fremoverlent, lidenskapelig, trivelig, brennende, listen er lang...

Dette kan også gjelde i jobber som å selge boller og brus på narvesen. Er den en selger jobb er du automatisk en slave, er det rart folk ender opp med en pilleboks og fastlegen? Når arbeidslivet skal ta livet av deg med urimelige krav, så har bemanningsbyråene som fronter cv-syken. Ødelegger arbeidsmarkedet.

Sukk.

Husker jeg søkte jobb på Narvesen sånn rundt 19/20, ca 8 år siden nå. Fikk spørsmål på jobbintervju fra en ekstremt seriøs leder: brenner du for pølser?? Brenner du for å steike gode pølser? 

Altså det var kvinne som var helt seriøs om dette. Jeg ble ansatt og hun var helt vill på å fremstille denne jobben akkurat som hun hadde skrevet i annonsen. 

Anonymkode: 7dde8...c36

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ja herregud jeg er så enig. Da jeg var på intervju til en butikkjobb snakket de som om de var en kult og de holdt flere motivasjonstaler enn de faktisk snakket med meg for å bli kjent med meg. De kom med «her på *butikkens navn* er vi en familie, vi har mot! Vi har samhold! Vi er en livsstil!» og de sa det som at de virkelig mente det, som at butikkjobben var verdens viktigste jobb og holdt taler som at vi skulle ut i krig. Jeg trodde jeg skulle le meg i hjel! Er så bullshit! Jeg fikk jobben da, og la meg bare si at vi er langt i fra en familie og det er langt i fra en livsstil for meg.... 😂 bare gi meg pengene mine og la meg være liksom, så viktig er det ikke å selge pynteputer og telys!!

Anonymkode: 5daef...b0c

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

De viser tydelig at de hvertfall ikke søker introverte folk. Det er diskriminering synes jeg. Er ikke plass for oss da i arbeidslivet? 

De tenker ikke at utadvendte, blide og omgjengelige folk da lettere kan bli distrahert og prate seg bort litt? Mens introverte fokuserer og holder på med jobben sin. Siler de da ut hvis noen skriver st de er innadvente eller sjenerte? Jobb annonser er en vits. 

Anonymkode: e1f1b...b1d

• Liker 28
Skrevet

"Fremoverlent" og "sulten" er det KLEINEISTE jeg vet. På 00-tallet husker jeg en del ledere snakket om "pæssjion" (passion, irriterte meg alltid at de ikke bare kunne bruke "lidenskap" eller "iver"). "Pæssjion har takkeskaperen gått i ledelsesglemmeboka.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De viser tydelig at de hvertfall ikke søker introverte folk. Det er diskriminering synes jeg. Er ikke plass for oss da i arbeidslivet? 

De tenker ikke at utadvendte, blide og omgjengelige folk da lettere kan bli distrahert og prate seg bort litt? Mens introverte fokuserer og holder på med jobben sin. Siler de da ut hvis noen skriver st de er innadvente eller sjenerte? Jobb annonser er en vits. 

Stemmer det, derfor lager men et arbeidsliv som IKKE inkluderer alle.

Man skal faktisk få lov å møte på jobb, gjøre jobben sin. Så gå hjem. Uten noe mer komplisert tull enn det!

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt litt tid på dette siden jeg er ledig.

Kan sitere en jeg møtte ifb med intervju: Leste han utadvent og sosial i en søknad gikk de rett i søppla! 🙂 

Disse som holder på å skrive slike ting i en søknadtekst driter seg jo ut. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, -Missi- skrev:

mm er mye fasade og penger, man føler til tider det er meningsløst, men så trenger man den inntekten da og blir stuck i hamsterjulet. Generelt er folk veldig saueflokk ja, man skal ikke skille seg ut for mye. Jeg er en sånn som ikke er i saueflokken så jeg skiller meg ut i både klesstil og at jeg tør å snakke der andre holde kjeft🤣Blir faktisk mer og mer sånn etter som åra går, er tryggere på meg selv og er ikke så opptatt av at folk skal like meg, men jeg har og lært meg når det er lønnsomt å holde kjeft og være flink pike. Men tankene mine får de aldri:opplyser:

Da er jeg veldig spent på den klesstilen. Beskriv gjerne.

Anonymkode: 06601...4be

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skjønner jo ikke selv hva som ligger i introvert og ekstrovert og hvilke gode egenskaper som hører til begge. De skjønner heller ikke at de fleste av oss er en mellomting. De tenker bare at jeeeeeee, ekstrovert er kult og best hele tiden!! Dumskaller. 

Anonymkode: 82144...990

• Liker 15
Skrevet

Enig. Det er mye floskler der ute. 

Forøvrig, apropos fremoverlent, denne ler jeg alltid like godt av hver gang jeg leser den:

https://www.dagensperspektiv.no/2019/hva-far-en-bedrift-til-a-soke-etter-en-fremoverlent-stillasarbeider-eller-taktekker

Sitat

En sulten og fremoverlent arbeidstaker øverst oppe på stillaset må da være verneombudets verste mareritt.

:ler: 

Men litt mer seriøst: ja, det er synd at alt skal være så overfladisk. Og at man skal være så sabla ekstroverte, utadvendte og sosiale. Som om ikke den introverte faktisk kan gjøre en meget god jobb. Jeg tror mange ledere går glipp av gode kandidater fordi de på død og liv søker etter kun én type mennesker.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SPOCA skrev:

Enig. Det er mye floskler der ute. 

Forøvrig, apropos fremoverlent, denne ler jeg alltid like godt av hver gang jeg leser den:

https://www.dagensperspektiv.no/2019/hva-far-en-bedrift-til-a-soke-etter-en-fremoverlent-stillasarbeider-eller-taktekker

:ler: 

Men litt mer seriøst: ja, det er synd at alt skal være så overfladisk. Og at man skal være så sabla ekstroverte, utadvendte og sosiale. Som om ikke den introverte faktisk kan gjøre en meget god jobb. Jeg tror mange ledere går glipp av gode kandidater fordi de på død og liv søker etter kun én type mennesker.

Ja, arbeidslivet er helt ødelagt. Tenk så mange som stenges ute, eller faller utenfor. Tør ikke søke heller når de leser lista med krav i en annonse.

Arbeidslivet er jo ikke sosialt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det finnes en arbeidsplass som har det annonsene antyder.Enhver arb.plass har 1,2,3,4 eller 5 pers som stinker.

Anonymkode: 077a5...70e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekket på FINN, 356 stillinger for utadvendte, ingen for innadvendte.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...