Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok cytotec i går, og etter en del timer (ca 6) begynte jeg å blø ganske mye. Det kom da ut ganske store klumper fire ganger, samt at jeg hadde en del smerter. Sent i går kveld hadde smertene nesten gitt seg, og i dag har det gått helt greit, ikke tatt smertestillende, og blødningen er som en mens på dag 3-4. 

Det skal sies at jeg hadde begynt å spotte litt brunt to dager før, men det hadde ikke kommet ordentlig i gang, så jeg valgte å ta cytotec som avtalt med sykehuset likevel. 

Jeg har vært gjennom samme behandling før for en god stund siden, og da var det vondt i 4-5 dager og jeg blødde mye+klumper til tider. Jeg var omtrent like langt på vei da, kanskje litt lenger denne gangen. Skulle vært 11 uker, men fosteret var bare 8.

Syns liksom det gikk så "fort"? Kan det være fordi kroppen hadde startet prosessen litt selv? Bør jeg forvente å begynne å blø en god del igjen senere utover uka? Hva slags erfaringer har dere andre som har tatt cytotec? 

Anonymkode: dd374...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må jeg si at det var utrolig trist å lese at du måtte gå gjennom en MA❤️ Håper du har noen rundt deg som kan gi deg masse støtte og omsorg!

Jeg opplevde noe av det samme. Oppdaget MA i uke 8 og tok Cytotec. Fikk kraftige smerter og blødning med klumper samme kveld, men de neste dagene var det nesten som vanlig mens. Jeg ringte legevakten og de sa det var vanlig. Men etter dag 4 eller 5 (husker ikke eksakt) så begynte jeg å få skikkelige rier lignende smerter og måtte på legevakten. Der måtte de dra ut en klump som hadde samlet seg opp i livmorhalsen. Ingenting farlig, men om du får lignende smerter så hadde jeg dratt inn for å sjekke det😊 Kan jo være at du bare er "heldig" og blør lite også. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen fasit på hvor mye man skal blø. Jeg har hatt MA to ganger og ikke blødd sånn veldig etter ting og tang kom ut. Men begge gangene måtte jeg ha utskrapning da ikke alt kom ut. Trodde jeg var ferdig men fikk veldig vondt i underlivet etter noen dager og da så de at alt ikke var kommet ut. 

Det kan være at alt har kommet ut hos deg men vær obs hvis du får smerter, av og til må man kjenne på magefølelsen og. Er du i tvil spør om de kan sjekke på ultralyd. 

Anonymkode: 73393...32f

Skrevet

Jeg aner ikke. Min abort etter MA i fjor var i uke 12 (foster var bare 8 uker), og var veldig vondt. Hadde sterke rier, og blødde veldig mye. Hadde så vondt at alt jeg ønsket til slutt var bare å få det ut, så jeg kunne slippe smertene

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg tok cytotec blødde jeg masse i ca 4 timer med en del klumper. Fikk negativ graviditetstest etter 3 uker. Venter fortsatt på første mens, gått litt over 6 uker nå.

Anonymkode: 51874...51f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...