Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det beste å "spare" andre for det? Jeg feks har både sosial angst, litt generell angst og en type mild depresjon som gjør at jeg sliter med å finne glede i ting. 

Jeg klarer dog å late som om ting er fint og holder mine mer alvorlige tanker for meg selv. Jeg er absolutt ikke en som byrder andre med mine problemer. 

"Problemet" i vennskap ville kanskje vært at jeg noen ganger ikke orker å være med på ting, avhengig av dagsform. 

Kunne du tenkt deg en slik venn?

Jeg skulle ønske jeg bare kunne bli "frisk" og glad, men jeg har egentlig aldri vært en slik person i utgangspunktet. 

Anonymkode: 4dce6...1b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også deprimert og jeg klarer ikke å holde på vennskap over tid. Jeg forteller aldri noen om problemene mine, men jeg klarer ikke å stille opp og delta på alt det sosiale som friske mennesker ønsker. Da faller man fort ut og vennskapet blir vanskelig å opprettholde.

Anonymkode: fd4ce...565

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er det. Depresjon kan leges, angst også. Kombinasjonen av terapi og gjøre de små tingene du liker, vil gjøre livet ditt bedre. Hvilke ting vil du gjøre? En ting er å da melde seg inn i en klubb/forening etc der du kan gjøre dette sammen med noen. Det vil hjelpe. Tro meg, jeg vet av  egen erfaring. 😀 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endel trøbbel, depresjon/angst/sosialangst, men har funnet en gjeng som er åpen og varm og alle har vel sitt å slite med, så det er mulig og verdt et forsøk:-)

Anonymkode: 38fbe...d4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...