AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #1 Skrevet 3. juni 2020 Jeg har den siste tiden hatt det jeg har tenkt at har vært flass, men nå er jeg litt usikker. Noe kan jeg tydelig se at er flass, men flakene er ganske små. Jeg har også svært små prikker som jeg ikke kan se hva er, og er bekymret for at det kan være lus. «prikkene» er utrolig små, og jeg har ikke hørt at flakene man flasser kan være så små. Jeg klør for øvrig ikke, og jeg er heller ikke i nærkontakt med andre mennesker. Klemmer ikke e.l, deler ikke luer eller hårbørster etc da jeg bor alene. Det nærmeste jeg kommer nærkontakt er å sitte ved siden av noen. Så er det mulig at jeg kan ha lus? Anonymkode: 96c00...d02
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #2 Skrevet 3. juni 2020 Hvis det er levende lus kan du se at de kryper på en overflate i kontrastfarge. De er ikke helt mikroskopiske. Eggene er sorte. Flass kan være veldig mye mindre enn lus. Anonymkode: 24b71...421 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #3 Skrevet 3. juni 2020 Børst håret over et hvitt håndkle, rist godt i håret og børst og børst.. Så ser du om det er dyr på håndkleet etterpå.. Anonymkode: 5dad0...ace
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #4 Skrevet 3. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er levende lus kan du se at de kryper på en overflate i kontrastfarge. De er ikke helt mikroskopiske. Eggene er sorte. Flass kan være veldig mye mindre enn lus. Anonymkode: 24b71...421 Har ikke sett levende lus. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Børst håret over et hvitt håndkle, rist godt i håret og børst og børst.. Så ser du om det er dyr på håndkleet etterpå.. Anonymkode: 5dad0...ace Har gjort det, og fant ingen dyr. Takk for svar begge to. Anonymkode: 96c00...d02
Hasselnøtter Skrevet 3. juni 2020 #5 Skrevet 3. juni 2020 Hvor lenge er "den siste tiden"? Om du har gått en stund vil det ha kommet mange lus til nå. Det er ikke så vanskelig å se lusene, de kryper rundt, eggene er tydelige, og det klør veldig. Jeg var også veldig usikker frem til jeg faktisk så lus. Hvis du er i tvil er det ofte flass. Brukte du lusekam eller børste?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #6 Skrevet 3. juni 2020 Prøv lusekam og sånn lusesjampo, du... Om det ikke hjelper, er det nok flass... Jeg sliter selv med flass og jeg synes at det er lett å se forskjell på lus og flass, men jeg skjønner at ikke alle synes det... Anonymkode: 1cf42...1ca
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #7 Skrevet 3. juni 2020 2 minutter siden, Hasselnøtter skrev: Hvor lenge er "den siste tiden"? Om du har gått en stund vil det ha kommet mange lus til nå. Det er ikke så vanskelig å se lusene, de kryper rundt, eggene er tydelige, og det klør veldig. Jeg var også veldig usikker frem til jeg faktisk så lus. Hvis du er i tvil er det ofte flass. Brukte du lusekam eller børste? Usikker hvor lenge, men i hvert to uker. Brukte vanlig børste da jeg ikke har lusekam. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøv lusekam og sånn lusesjampo, du... Om det ikke hjelper, er det nok flass... Jeg sliter selv med flass og jeg synes at det er lett å se forskjell på lus og flass, men jeg skjønner at ikke alle synes det... Anonymkode: 1cf42...1ca Har sjeldent flass, bortsett fra når jeg har blitt solbrent i hodebunnen, så jeg vet ikke helt hvordan det ser ut. Kanskje jeg skal gå til innkjøp av lusekam og lusesjampo, skader ikke å prøve. Takk for svar! Anonymkode: 96c00...d02
Hasselnøtter Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har sjeldent flass, bortsett fra når jeg har blitt solbrent i hodebunnen, så jeg vet ikke helt hvordan det ser ut. Kanskje jeg skal gå til innkjøp av lusekam og lusesjampo, skader ikke å prøve. Takk for svar! Anonymkode: 96c00...d02 Begynn med kam, ikke nødvendig å kjøpe lusemiddel hvis du ikke har lus.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #9 Skrevet 3. juni 2020 1 minutt siden, Hasselnøtter skrev: Begynn med kam, ikke nødvendig å kjøpe lusemiddel hvis du ikke har lus. Godt poeng. Anonymkode: 96c00...d02
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #10 Skrevet 3. juni 2020 Hadde det vært lus hadde du sett bevegelse og det hadde klødd veldig. Ikke bruk lusemiddel unødig, du vil ødelegge håret. Anonymkode: 5bd4a...5b4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #11 Skrevet 3. juni 2020 Hva om det klødde veldig men ikke var lus? Anonymkode: b5944...7a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå