AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #1 Skrevet 3. juni 2020 Jeg blir helt utrolig sliten rett før, har liten energi og trøtt 🥱 Anonymkode: 56df1...aad
IkkeAnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #2 Skrevet 3. juni 2020 Det spørs helt på måneden. Noen måneder har jeg ingen symptomer i det hele tatt – men da får jeg et helvete den dagen mensen kommer, føler meg superdeprimert og helt nede, sliten og trøtt, smerter og alt. Andre måneder har jeg to uker med helvete før mensen starter – sinne, depressive symptomer, angst, og hjernetåke. Så gir det seg øyeblikkelig når mensen starter.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #3 Skrevet 3. juni 2020 Ømme større bryst, kåt og følsom. Anonymkode: a593c...e54
The Kitten Skrevet 3. juni 2020 #4 Skrevet 3. juni 2020 Håret mitt blir tørrere og jeg blir mer søvning.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #5 Skrevet 3. juni 2020 Aldri merket noe premenstruelt. Tror ofte slikt er innbilt. Anonymkode: e3cef...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #6 Skrevet 3. juni 2020 Får bare blodsmak i munnen en uke før mensen Anonymkode: 75186...a54
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #7 Skrevet 3. juni 2020 Holder på vann, litt mindre energi og moody.😬 Anonymkode: 49b24...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri merket noe premenstruelt. Tror ofte slikt er innbilt. Anonymkode: e3cef...ad3 Bare fordi DU ikke merker noe, så tror du det er innbilt? 🤦♀️ Stikkordet er hormoner. Anonymkode: 49b24...3f5 5
Candiru Skrevet 3. juni 2020 #9 Skrevet 3. juni 2020 Blir deppa og irritabel. ømme bryster, kviser, vann i kroppen, vondt i magen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #10 Skrevet 3. juni 2020 Mye vann i magen/kroppen, noen ganger kviser og ofte litt «strålinger» nedover beina Anonymkode: ae12d...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #11 Skrevet 3. juni 2020 -Blir sulten som en hest -Kroppen holder mer på vann -Småblødninger et par dager før mens -Kviseutbrudd -Migrene -Sensitiv og følsom -Mindre energi Jeg påvirkes veldig lett av endringer i hormonnivåene så kommer nok til å prøve ut en ny type hormonell prevensjon snart for å stabilisere litt Anonymkode: 1b9f8...766
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #12 Skrevet 3. juni 2020 Superkåt og supertrøtt Anonymkode: 20031...b32
Ego Skrevet 3. juni 2020 #13 Skrevet 3. juni 2020 Varierer litt her og, men er gradvis blitt verre med årene. Vanligst er - Trøtthet (er normalt ikke trøtt før etter midnatt, men uka før helvetet starter stuper jeg ofte i seng før ni) - Nattsvette - Ulvehunger! - Generelt mer nedstemt enn vanlig - Hodepine - Konsentrasjonsvansker (sikkert pga trøttheten) Så erstattes alt av andre koseligheter straks mensen starter.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #14 Skrevet 3. juni 2020 Menstruasjonssmerter - som regel dagene rett før menstruasjon. Kramper i underliv som noen ganger forgrener seg til korsryggen. Dette har jeg litt mindre av etter at jeg begynte med hormonell prevensjon. Økt talgproduksjon. Kan vise seg som kviser, og noen ganger mer inngrodde hår andre steder på kroppen. Generelt mer tette porer. "Tungt" humør og slapphet. Til de som sier dette er innbilt - dette er hormonelle forandringer som kan bevises rent fysisk, når østrogen og progesteron-nivåene faller. Ulike kvinner kan ha ulike symptomer, men det er ingenting underlig ved dette - rent biologisk planlegger kroppen å bli gravid, og reagerer når den ikke blir det. Vi opplever hormonelle forandringer i puberteten og overgangsalderen også, uten at noen stiller spørsmålstegn ved det. Jeg har mindre symptomer nå som jeg går på hormonell prevensjon, men fortsatt noe. Nå er riktignok menstruasjon veldig uregelmessig. Dersom jeg skulle innbille meg symptomene er det i så fall veldig godt gjort av meg å begynne å innbille meg dem to dager før de kommer, når jeg ikke aner når de kommer 🙃 Anonymkode: ef436...65c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #15 Skrevet 3. juni 2020 PMS Hodepine Enten ulvehunger, eller ikke lyst på noe KORT lunte Kåt Anonymkode: c1557...ac3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #16 Skrevet 3. juni 2020 Kan man merke noe dagen eller timene før mens? Skulle likt å visst for jeg er så rett for å plutselig få mensen at jeg tar på bind oftest 2 dager før jeg egentlig skal ha den bare for å være sikker. Anonymkode: dc63b...cae
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #17 Skrevet 3. juni 2020 - Kviser - Oppblåst, både i magen/kroppen og i ansiktet - Veldig sulten - Trett, sover 10 timer - Deppa - Ømme og vonde pupper Anonymkode: d9a4b...d7c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #18 Skrevet 3. juni 2020 Ingenting. Jeg merker at det blir mer utflod, som så stopper, rett før - teller det? Anonymkode: 37125...68e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #19 Skrevet 3. juni 2020 - Mer vann i kroppen - Ømme bryster - Strålende smerter mot lysken, smerter i nedre mageregion og i korsryggen - Kan bli oppkast (ser at ingen andre skriver oppkast, så den delen er kanskje ikke så vanlig?) Anonymkode: 582ea...efd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå