Gå til innhold

Har denne moms inkludert? Slipper jeg å betale noe mer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står shipping + import fees included? Men skjønner ikke

4B0F3208-7061-4D02-A5AE-A359DEF198FA.jpeg

F7AEB72D-531D-4DEF-9098-6E9073007538.jpeg

Anonymkode: 081a3...0a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men hvorfor ikke finne noe som koster under kr 350, inkl frakt, da slipper du tillegg i prisen. De gamle reglene gjelder fremdeles som en overgangsordning. Her må du betale hele pakka pga frakt først og fremst.

Anonymkode: 922c4...473

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Men hvorfor ikke finne noe som koster under kr 350, inkl frakt, da slipper du tillegg i prisen. De gamle reglene gjelder fremdeles som en overgangsordning. Her må du betale hele pakka pga frakt først og fremst.

Dette er ingenting å satse på da overgangsordningen kan stenge når som helst. I tillegg så er flere av de store nettbutikkene nå med i VOEC og krever inn moms selv på beløp under 350 (som ebay).

TS; jeg ser ikke at det står noe om at det er inkludert, men det står "$64.10 Shipping & Import Fees Deposit to Norway". Hvis det er prisen ville jeg sett etter noe som har lavere fraktkostnad, det virket litt dyrt. Men ja, du betaler alt du skal via amazon og slipper noe mer når pakken kommer til Norge.

Anonymkode: 2887e...b5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ingenting å satse på da overgangsordningen kan stenge når som helst.

Så en skal ikke kjøpe på tilbud fordi prisen går likevel opp dagen etter? Lykke til med din forretningsstrategi.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står shipping + import fees included? Men skjønner ikke

4B0F3208-7061-4D02-A5AE-A359DEF198FA.jpeg

F7AEB72D-531D-4DEF-9098-6E9073007538.jpeg

Anonymkode: 081a3...0a8

Prisen er $ 28,99 for varen + $ 64,10 for frakt og importutgifter til Norge. Moms er inkludert i importavgiftene, Amazon tar seg av innkrevingen på vegne av norske tollmyndigheter.

Det vil si at du betaler $ 93 totalt, for pysjamasen, frakt og moms.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så en skal ikke kjøpe på tilbud fordi prisen går likevel opp dagen etter? Lykke til med din forretningsstrategi.

Det var ikke jeg som var den andre anonyme brukeren her.

Men jeg tror at det h*n reagerer på, er at du sier at man «slipper tillegg i prisen» dersom man bestiller før overgangsordningen opphører.

Er vi sikre på at tollvesenet tar utgangspunkt i bestillingsdatoen når de avslutter overgangsordningen? Jeg vil anta at de bare begynner å fortolle alle pakker som kommer inn til Norge på etter en gitt dato, og at det ikke er noen garanti for at man «slipper tillegg i prisen» (moms) dersom man bestiller nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis overgangsordningen slutter i morgen, så blir det plutselig veldig dyrt hvis du har kjøpt den uten å betale moms. Da får du momsen, og fortollingsgebyret i tillegg. Så jeg ser ikke helt sammenligningen med å kjøpe på tilbud, men takk for lykkeønsker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Miss-Grey said:

Er vi sikre på at tollvesenet tar utgangspunkt i bestillingsdatoen når de avslutter overgangsordningen?

Vi er faktisk sikre på det motsatte, orker ikke søke det opp, men har lest flere steder at det er tidspunktet den kommer inn i landet som de legger til grunn, og ikke når den blir sendt. Enig ellers, og ikke bare er det snakk om momsen, men det kan fort bli fortollingsgebyr også. Når vi da snakker om vare til under 350, blir den tullete mange prosent dyrere om overgangsordningen, som jo er midlertidig og som tollvesenet sier de kan stenge når som helst.

Kan muligens krangle med fraktselskapet om noe tollvesenet bestemmer, som er i endring, men jeg synes det virker som sjansespill - det er i hvert fall ikke som å handle på tilbud, her vet man ikke hvor dyrt det kan bli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...