AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #1 Skrevet 3. juni 2020 En venninne har tvillinger, og under hele svangerskapet var hun veldig opptatt av at det var to ulike individer med egne personligheter. Hun snakket mye om dette, og ønsket f.eks ikke at tvillingene skulle få felles ting. Men så kler hun dem helt likt. De er også eneggede og vi utenom familien ser ikke forskjell. Hvorfor gjør mange tvillingforeldre dette? Hva er poenget? Er det søtt? Praktisk? Nå behandles de, for å være ærlig, som én person. Jeg bare lurer. Anonymkode: a8e53...c7b 6
Fortunatus Skrevet 3. juni 2020 #2 Skrevet 3. juni 2020 Jeg har tvillinger selv og undrer meg det samme. For meg virker det mest praktisk å bare kle dem forskjellig for da kan jeg ha færre plagg i omløp. 🙂 men selvfølgelig til jul og store anledninger så synes jeg det er søtt å matche de. Og mange klespakker jeg har kjøpt på finn og Facebook så er det ofte to av hvert plagg. nå er min gutt og jente og bruker forskjellig størrelse så de ligner ikke. jeg tror folk gjør det for at de synes det er fint og for å forsterke det at de er tvillinger. Det er hvertfall det jeg gjør når jeg først kler de likt 😉 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #3 Skrevet 3. juni 2020 Vet ikke om det er sammenlignbart, men våre to jenter, ikke tvillinger, liker også veldig godt å ha noen like ting. Det som er mest stas er like kjoler når de skal pynte seg. Jeg synes det er søtt, så gjør ikke meg noe 😄 Anonymkode: 0c4f0...d2b 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #5 Skrevet 3. juni 2020 Har en venninne med tvillinger og hun sier det er vanskelig å kle dem forskjellig når de kommer til en alder der de begynner å krangle om hvem som skal ha den fineste genseren og lignende. Da blir det bare så mye lettere å bare kjøpe to like. Den perioden går heldigvis også over etter hvert. Anonymkode: 1a505...c78 24
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #6 Skrevet 3. juni 2020 Nå matches vel småsøsken/storesøsken også og langt fra kun tvillinger. Samt som hun over nevner, den ene skal gjerne ha det den andre har også. Så det er vel ofte enklest. Anonymkode: 9fcd8...dca 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #7 Skrevet 3. juni 2020 Det er enklest, og man slipper krangler om hvem som har de fineste plaggene. Anonymkode: e132c...589 4
Arkana Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 Jeg tenker det er så enkelt som at de synes det er pent når de er likt kledd eller at barna faktisk ønsker det selv. Jeg tror ikke noen tvillingforeldre tenker at barna deres er samme individ og personlighet og det er jo uansett ikke ulike klær som skaper individualitet. 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #9 Skrevet 3. juni 2020 Virker som mange foreldre (kanskje mest mødre) synes det er søtt med like klær. Jeg kjøper ikke helt den med at det er praktisk med like klær, for jeg vil nå heller tro det er mer styr med å passe på at det finnes dobbelt sett av ethvert klesplagg i skuffen til enhver tid. Vil barna kle seg likt er det annerledes, men små barn som ikke kan uttrykke dette enda der er det nok foreldrenes skyld. Tror de rett og slett synes det er søtt. Men det ser jo bare dumt ut. Barna må jo også lære seg at de ikke kan gå rundt og være like og ha like klær hele tiden. Anonymkode: 2fc9d...680 6
Mumsmums Skrevet 3. juni 2020 #10 Skrevet 3. juni 2020 Barna krangler? Men hvorfor kles babyer likt? De krangler da ikke, eller kan velge hva de har på.. Jeg skjønner heller ikke dette,må da være enklere å ha ett av hvert plagg å slippe å koordinere to antrekk. Kan skjønne det på feks yttertøy og sko o.l da det er lite farger å velge i hvis man finner et merke eller en modell man liker. Kjøper jo ikke noe dårligere kvalitet til ett av barna bare for at de ikke skal ha samme. Har selv en jente og en gutt, som er noen år mellom, men de har mye det samme yttertøyet og sko. 1
Helgeline Skrevet 3. juni 2020 #11 Skrevet 3. juni 2020 Mye glede med tvillinger, men også mye jobb. Når man har tvillinger er en av gledene å kle dem likt i søte klær. Kjøpte gjerne finkjoler til mine, like men i forskjellige farger. Jentene mine var veldig ulike, så i begynnelsen kledde jeg dem noenlunde likt for å markere at de var tvillinger. Det blir snart slutt på muligheten til like klær, tro meg... 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #12 Skrevet 3. juni 2020 Den eneste grunnen jeg kan tenke meg til at jeg hadde kledd et tvillingpar likt, er at da hadde jeg sluppet å tenke ut to forskjellige antrekk på absolutt ALT. Slipper unna med halve tiden i klesbutikker, bare å ta to like av hvert plagg jeg finner. Ut av butikken på halve tiden.(jeg hater å handle i klesbutikker) Og, som noen ovenfor er inne på, etterhvert kan man slippe unna mange diskusjoner om hvem som skal ha den eller den kjolen eller genseren, hvis begge mener kjole A er finere enn kjole B. Er det to like, så er det jo et fett. Anonymkode: ba232...7dc
The Kitten Skrevet 3. juni 2020 #13 Skrevet 3. juni 2020 7 minutter siden, Helgeline skrev: Mye glede med tvillinger, men også mye jobb. Når man har tvillinger er en av gledene å kle dem likt i søte klær. Kjøpte gjerne finkjoler til mine, like men i forskjellige farger. Jentene mine var veldig ulike, så i begynnelsen kledde jeg dem noenlunde likt for å markere at de var tvillinger. Det blir snart slutt på muligheten til like klær, tro meg... Hvem skulle du markere det for? Dem? Familien? Deg selv? Fremmede? 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #14 Skrevet 3. juni 2020 Hva skjer egentlig hvis en av tvillingene bæsjer eller gulper ned antrekket sitt og må skifte? Må begge skifte da? Anonymkode: 75ab8...bfc 12
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #15 Skrevet 3. juni 2020 “Når barna er ferdig med babystadiet bør de ikke alltid kles helt likt lenger.” sier Tvillingforeldreforeningen. https://www.tvilling.no/alt-om-tvillinger/tvillingers utvikling/?article_id=84 Anonymkode: f3c91...66a 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #16 Skrevet 3. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer egentlig hvis en av tvillingene bæsjer eller gulper ned antrekket sitt og må skifte? Må begge skifte da? Anonymkode: 75ab8...bfc Ei jeg kjenner bytter på begge ungene hvis den ene griser seg ut😅 Anonymkode: 0a7a1...de3 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #17 Skrevet 3. juni 2020 5 minutter siden, The Kitten skrev: Hvem skulle du markere det for? Dem? Familien? Deg selv? Fremmede? Er vel for alle rundt? Er jo koselig å matche tvillinger Anonymkode: 40f9f...319 1
Helgeline Skrevet 3. juni 2020 #18 Skrevet 3. juni 2020 3 minutter siden, The Kitten skrev: Hvem skulle du markere det for? Dem? Familien? Deg selv? Fremmede? Det spørsmålet kan jeg ikke svare på. Men hvorfor skulle jeg ikke markere det? Skader det noen? Jentene mine er så ulike at fremmede ikke trodde de var søsken engang... 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #19 Skrevet 3. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ei jeg kjenner bytter på begge ungene hvis den ene griser seg ut😅 Anonymkode: 0a7a1...de3 Omg Anonymkode: 2fc9d...680 5
The Kitten Skrevet 3. juni 2020 #20 Skrevet 3. juni 2020 2 minutter siden, Helgeline skrev: Det spørsmålet kan jeg ikke svare på. Men hvorfor skulle jeg ikke markere det? Skader det noen? Jentene mine er så ulike at fremmede ikke trodde de var søsken engang... Ok. Var bare et spørsmål... Siden du mente det måtte markeres lurte jeg på hvorfor det var viktig og for hvem? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå