AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #1 Skrevet 3. juni 2020 Er disse sandalene verdt å betale over 1.000 kroner for, ofte opp mot 1.700? Er er det mest oppskrytt? Og hvor lenge holder de, sandaler blir jo gjerne svette og mørke i fotsengen etter en sesong, kan de vaskes så. De ikke stinker? Anonymkode: 2b277...731
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #2 Skrevet 3. juni 2020 Har hatt mine i noen år nå, kjøpte de på tilbud på OBS mener jeg. De er for så vidt gode, former seg etter fotsålen. Men jeg kan ikke bruke mine om jeg skal gå MYE, da får jeg gnagsår på innside/underside av fotbladet, akkurat i denne bøyen. Vet ikke om det er jeg som har vært "uforsiktig" når jeg har gått de inn og ikke passet på å ha foten på samme sted hele tiden, eller om de bare ikke fungerer til min fot. Litt lett bruk her og der er de kjempefine til, men jeg for min del kan ikke bruke de over lengre tid. Blir fort sneakers på ferieturer for å si det sånn. Anonymkode: 5c2bf...40c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #3 Skrevet 3. juni 2020 Obs har tilbud nå, 600 kr Anonymkode: 5c053...e97 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #4 Skrevet 3. juni 2020 Det vil jeg si de er, har et par kjøpt til ferien for 10 år siden. De er like fine og mye brukt. De er i kunstskinn ikke skinn på remmene. Har kjøpt et par til senere i skinn, de er også mye brukt. Men med litt skinnpleie er de også like fine etter fem år. Anonymkode: 61afd...835
Bonitapia Skrevet 3. juni 2020 #5 Skrevet 3. juni 2020 Jeg trodde det, til jeg kjøpte et par med kopi på Rusta til 50 kr som jeg skulle bruke når jeg malte. Disse er helt like å ha på! Så du kan jo begynne med et par derfra, så oppgradere når du finner orginale på salg til høsten, hehe. (de fra Rusta er selvsagt ikke like lekre i detaljene, men hallo... 50 kr!) 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #6 Skrevet 3. juni 2020 Jeg syns faktisk det. Og jeg liker ikke å bruke penger unødvendig, men kan investere i noe som holder i år etter år. Mine har vært gull til å bruke rundt huset, og etter en operasjon var de veldig kjekke å ha. Bruker de mye på sommeren (ikke til lengre gåturer, men fint til småturer). Trodde jeg hadde mistet mine, lette i hele huset etter dem, og begynte å tenke på å kjøpe nye siden jeg ikke fant dem. Da vet jeg at for meg så er de verd prisen Anonymkode: b116e...c07
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #7 Skrevet 3. juni 2020 Jeg har bodd i Birkenstock i 24 år. Har vel slitt ut en 5-6 par men bruker dem da hele tiden innendørs. Anonymkode: f457e...d43
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 Du får sikkert forskjellige svar. Og spørs om hvem du skal tro på. Men jeg eier brune («taupe») Birkenstock, men så bestemte jeg meg for at jeg trenger svarte heller. Og da følte jeg ikke at jeg kunne kjøpe nye dyre Birkensotck, fordi mine er ikke gamle og fortsatt helt fine. Så jeg kjøpte noe replika, altså noname Birkenstock. Men de er ekte skinn, ekte kork, veldig fine (bare at de ikke har logoer) og de er nøyaktig like gode på føttene, jeg merker absolutt ingen forskjell. Bruker nå de billigere mye mer, fordi ja, svart farge med sølv lås passer mye oftere til mine antrekk.. Anonymkode: dafe1...69c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 For meg var det ikke verdt det. Alle føtter er forskjellige og har ulike behov når det kommer til sko, og for mine føtter var Birkenstock bortimot det verste jeg kunne ha. Fikk store smerter i føttene, i tillegg til gnagsår hver gang jeg prøvde å gå mer enn 10 meter. Men for mange er det de beste skoene de noensinne har hatt, rent ergonomisk. Anonymkode: 4aba0...799 1
Ludovica- Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 Syns ikke de er gode å ga i. Veldig harde. Kjøpte en par lignende fra Roots til 599 som jeg bruker på jobb. Disse er mye mykere, men ganske like i utseendet. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 Jeg bruker selv birkenstock sine og syntes de er verdt prisen. Men, dersom du finner tilsvarende med kork + ekte skinn, så tror jeg ikke det spiller noen stor forskjell. Ser for eks at Bianco har noen! Anonymkode: 58867...f37
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 Synes de funker bra. Kjøpte mine i 2015 og har brukt dem hver sommer siden, fremdeles ikke utslitte. Bruker dem som tøfler hjemme når jeg skal på verandaen, til/fra stranden på ferie, eller generelt når jeg skal et avslappet ærend i sommersesongen. Til lange turer og travel storbyferie synes jeg ikke de passer, da får jeg gnagsår og ømme områder rundt reimene. Men det gjelder for så vidt alle sandaler og småsko. Det er kun joggesko og sneakers med demping som funker til mye trasking, etter min erfaring. Så ja, Birkenstocks funker til sitt bruksområde, men man bør pakke med seg et par joggesko. Anonymkode: c80b0...015
chouette Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 Jeg synes de myke variantene er gode(de som er lyse i sålen?) Har ellers et par fra Mjuka og de er minst like gode og enda mykere og koster halvparten.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #14 Skrevet 17. juli 2022 Hvordan er de å gå i for folk som har fotproblemer? Plantar fascit. Anonymkode: 5f06f...f7a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #15 Skrevet 18. juli 2022 Veldig gode sandaler, elsker dem og har mange par, de holder seg godt, du kan også kjøpe en spesiell lim som smøres på kantene etter en del bruk, limen gjør sidene på sandalen som ny igjen og sørger for at korken holder seg godt. Anonymkode: ea51a...484
Maestro Skrevet 18. juli 2022 #16 Skrevet 18. juli 2022 Kjøpte et par sånne type sandaler til 195,- på sport Outlet. Kjempe gode og får ikke vondt i føttene heller ☺️👌🏻
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #17 Skrevet 18. juli 2022 Mine er verken utslitt eller stinker. Kjøpte dem for fem år siden og bruker dem inne til enhver tid og ute hver dag på sommeren. Eneste gangen jeg fikk gnagsår var da jeg gikk over en mil med dem i ganske høyt tempo. Rusletur får jeg aldri vondt av. Jeg har kronisk bekkenløsning og dette er mine beste sko. Anonymkode: 261b4...c2b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå