AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #1 Skrevet 3. juni 2020 Hei. Dere som har tatt keisersnitt. Hvor lenge var dere plaget etterpå? 3 uker siden her nå og er fortsatt såpass ømt og sårt at det er vondt å ha på bukser. Selv helt lette bukser som ikke strammer over såret. Å ha storesøster på fanget er helt krise. Det er liksom ikke bare i selve såret heller, er sårt i hele mageområdet under navlen. Når jeg vasker magen i dusjen så er det såvidt jeg orker å være borti huden. Har også en kul/hevelse under operasjonssåret. Ganske hard og kjenner den godt gjennom klær. Den er vond. Såret ser ellers fint ut. Ikke rødt eller hovent bortsett fra den kulen. Er i fin form. Regner jo med at det kan ta sin tid før det blir helt bra, men høres dette vanlig ut? Anonymkode: 7058d...867
Anonym6789 Skrevet 3. juni 2020 #2 Skrevet 3. juni 2020 Jeg hadde også vondt lenge måtte ha hjelp opp og ned fra sofa/seng de første ukene, og klær var vondt. Den kulen vet jeg ikke hva kan være, så kanskje du må sjekke den? i tilfelle det er noe betennelse eller infeksjon 1
Gjest Lama_Drama Skrevet 3. juni 2020 #3 Skrevet 3. juni 2020 Kan den kulen være en infeksjon? Ville fått den sjekket hos fastlege.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #4 Skrevet 3. juni 2020 Jeg ville fått det sjekket opp ang den kulen. Men det er et ganske heftig sår man får etter keisersnitt, så det er ikke rart at det er ømt en god stund. Anonymkode: 49a69...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #5 Skrevet 3. juni 2020 Spiste på paralgin forte og tramadol i 4 uker etter keisersnitt, så kjenner følelsen. Gikk kun med gravidbukser, kunne ikke ha noe som strammet. Anonymkode: d6bc4...0de
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #6 Skrevet 3. juni 2020 Den kulen ville jeg fått sjekket. Har ikke hat keisersnitt selv, men et mindre inngrep, laproskopi. Jeg har da lun 2 bitte små sår, og nå en mnd etter, er det enda noe sårt. Kan tenke meg at et keisersnitt da vil vare en del lengre i og med at det er et større inngrep. Men den kulen ville jeg absolutt fått sjekket hos legen. Min første tanke var «brokk», men vet ikke om det skal være en «hard» kul da 🤔 Anonymkode: 82960...639
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #7 Skrevet 3. juni 2020 Det høres ikke normalt ut, få det sjekket. Arret her var veldig pent etter 5 dager og ikke vondt/ømt. Kunne dusje og ha på jeans uten å tenke over det ca 2 uker etter. Hadde kompress over da så det ikke skulle gnage i trusekanten det var ekkelt. Har hatt laparoskopi også og da var jeg skikkelig øm i magen i over en uke, slik at baby på fanget var ubehagelig - men slik var det ikke etter ks. Anonymkode: a7310...f35
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 Takk for svar alle!☺️ Skal få sjekket den kulen, den kom ganske kort tid etter snittet. Burde jo blitt borte nå hvis det bare var en vanlig hevelse.. Og så får jeg bare være tålmodig med smertene og fortsette med paracet. Hadde håpet å bli litt piggere enda litt fortere bare, mest for 3-åringens skyld😅 Anonymkode: 7058d...867
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #9 Skrevet 3. juni 2020 Ikke normalt. Litt ømt er det jo. Jeg gikk en mil med vogn 4 dager etter. Men gikk nok et par uker før jeg hadde jeans med linning rett over. Reiste hjem to dager etter ks, så brukte bare Paracet etter det. Anonymkode: 2c3f7...165
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #10 Skrevet 3. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke normalt. Litt ømt er det jo. Jeg gikk en mil med vogn 4 dager etter. Men gikk nok et par uker før jeg hadde jeans med linning rett over. Reiste hjem to dager etter ks, så brukte bare Paracet etter det. Anonymkode: 2c3f7...165 Så fordi du ikke hadde vondt, så er dette unormalt? 🤔 Jeg hadde som sagt mye smerter og måtte gå med gravidbukser i flere uker. Min venninne slet også med smerter i flere uker. Anonymkode: d6bc4...0de 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #11 Skrevet 3. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Så fordi du ikke hadde vondt, så er dette unormalt? 🤔 Jeg hadde som sagt mye smerter og måtte gå med gravidbukser i flere uker. Min venninne slet også med smerter i flere uker. Anonymkode: d6bc4...0de Ja det er unormalt, på sykehuset sa de at behov for paracet etter en uke var grunn til bekymring. Med kompress og bandasje over skal det IKKE være vondt. Anonymkode: a7310...f35
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #12 Skrevet 3. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det er unormalt, på sykehuset sa de at behov for paracet etter en uke var grunn til bekymring. Med kompress og bandasje over skal det IKKE være vondt. Anonymkode: a7310...f35 Jeg fikk helt annen beskjed. Det er ikke unormalt med smerter i noen uker. Anonymkode: d6bc4...0de
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #13 Skrevet 3. juni 2020 Kulen ville jeg sjekketut, men keisersnitt smerter fra helvete er helt vanlig selv om enkelte påstår at det ikke er her. Nå 1,5 år etter snittet så har jeg fremdeles ikke fått tilbake følelse i huden under navlen. Er et ganske stort område som føles bedøvet hos meg. Anonymkode: fd550...924 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #14 Skrevet 3. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk helt annen beskjed. Det er ikke unormalt med smerter i noen uker. Anonymkode: d6bc4...0de Vondt og smerter eller ubehag? Her fikk man ikke reise hjem med smerter. Anonymkode: a7310...f35
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #15 Skrevet 3. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vondt og smerter eller ubehag? Her fikk man ikke reise hjem med smerter. Anonymkode: a7310...f35 Vondt og smerter. De ville ikke at jeg skulle reise før jeg var nok smertelindret på Paracet. Det kunne de glemme 😅 Jeg reiste hjem etter to dager og fikk sterke smertestillende av fastlegen. Anonymkode: d6bc4...0de
Fragaria Skrevet 3. juni 2020 #16 Skrevet 3. juni 2020 Jeg har 3 keisersnitt bak meg, og første gang kom jeg meg raskest, hadde da vondt i veldig mange uker etterpå. Husker jeg klarte å gå veldig korte turer etter 4 uker. Sist keisersnitt tok det nesten et halvt år før jeg kom meg på beina. Da hadde jeg fått en infeksjon, og ble raskt bedre når jeg fikk antibiotika. Hvis du er usikker så dra til legen, det gjorde ikke jeg, og fikk mye av baby-perioden ødelagt pga unødvendige plager med smerte og nedsatt almenntilstand.
Gjest Deltapiken Skrevet 3. juni 2020 #17 Skrevet 3. juni 2020 Det er veldig individuelt fra person til person når det gjelder smerte etter. Jeg var rask på beina og rask hjemme og raskt ute på tur men det betyr ikke at andre har det verre. Jeg brukte ikke smertestillende i det hele etter noen av mine 3 snitt men vet om flerer som har måtte bruke det. Jeg hadde sjekket opp denne kulen, det kan i verste tilfelle være en infeksjon, blodansamlingsklump eller et lite brokk
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #18 Skrevet 4. juni 2020 Da har jeg vært på gyn og fått sjekket kulen. Det var et hematom, men siden de evt må åpne såret for å fjerne den så ville de ikke det. De regna med at den ville bli borte av seg selv i løpet av noen mnder. Skulle ta kontakt direkte på føden dersom jeg fikk tegn på infeksjon. Så greit å få det sjekket☺️ I forhold til smertene så var det helt normalt. Kunne regne med at det ville være sårt og ømt noen uker til. Jeg hadde store blødninger dagen etter snittet, så de klemte og styra fælt på magen for å få ut alt. Kunne nok være litt ekstra vondt etter det. Så da smører jeg meg med tålmodighet og håper det går over om ikke altfor lenge🤞 Anonymkode: 7058d...867
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå