Hei004 Skrevet 3. juni 2020 #1 Skrevet 3. juni 2020 Hei Jeg har litt sosialangst. Jeg greier ikke snakke med folk i klassen noe som betyr at jeg heller ikke har mange venner. Jeg har lyst til å være venn med hele klassen når jeg starter på vgs. Har dere noen tips til hvordan jeg kan komme meg ut av sosialangsten og få meg flere venner? Fordi jeg tør ikke snakke med folk. Jeg er redd for at de skal dømme meg for hvordan jeg er og hva jeg ser ut som og hva jeg kler meg som. 1
Banankaka04 Skrevet 3. juni 2020 #2 Skrevet 3. juni 2020 (endret) Hei! Du er ikke den eneste som har sosialangst! Jeg sliter også med det... Jeg klarer heller ikke å snakke med de andre i klassen... Jeg føler med deg! Akkurat som om jeg skulle ha skrevet det samme selv... Jeg har dessverre ikke så mange råd å komme med ettersom jeg har sosialangst selv, men jeg har troa på deg! Husk at du er sterk! Lykke til på vgs! Endret 3. juni 2020 av Banankaka04 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #3 Skrevet 3. juni 2020 Du må bare begynne å snakke med folk. Prøv omegle eller lignende der du kan snakke med tilfeldig fremmede på nettet. Da får du øvd deg opp. Eventuelt familiemedlemmer. Anonymkode: 5b3e8...6ec
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #4 Skrevet 3. juni 2020 Eller kanskje enda bedre litt profesjonell hjelp. Ta kontakt med din lokale Barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling (BUPA). Mange som har hatt sosial angst og fullt mulig å få hjelp til å bli bedre. Anonymkode: 5b3e8...6ec
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #5 Skrevet 5. juni 2020 Heihei! Sliter med det samme som deg, du er ikke alene. Kommer ikke på noe konkret som har hjulpet annet enn at jeg vært nødt til å utfordre meg selv litt. Og med tiden og alderen så lærer man seg å gi litt mer f*** rett og slett. Sliter fortsatt med visse situasjoner og har gode og dårlige dager. Men jeg har kommer utrolig langt mtp hvor mye jeg slet tidligere. Hvis du ikke har venner eller familie du kan snakke med dette om vil jeg anbefale å komme i kontakt med en psykolog. De har tips og masse kunnskap om dette som kan hjelpe. Hvis det ikke skulle hjelpe så er det uansett deilig å få snakket ut om følelsene dine. Jeg går periodevis til psykolog selv, og jeg gruer meg alltid litt før, men jeg har alltid følt meg bedre med en gang vi er i gang. Stor klem til deg Anonymkode: b789a...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå