:-) anna Skrevet 29. juni 2005 #1 Skrevet 29. juni 2005 Nå har jeg lurt på noe i mange dager, og siden det er sommer, og jeg har slikt å gjøre så starter jeg likegodt en liten avstemming her. Hvorfor står det på melkekartongene at det er kløver-dekor?! Er det ikke smørblomst da? Kløver ser jo sånn ut Mens smørblomst/engsoleie ser sånn ut: sånn ut. I mitt hode ligner det mer… men det kan jo være at det finnes kløver som ser ut som blomstene som er på melkekartongen. Men så synes jeg så bestemt at jeg husker en katongdekor med sånne blomster som jeg mener er kløver. Hva mener dere...
Gjest Bellatrix Skrevet 29. juni 2005 #2 Skrevet 29. juni 2005 Det er da kløver. Har ikke du lett etter firkløver før? Det er sånne. Men jeg har ikke funnet noen firkløvere på melkekartongen, bare fem.
NullHull Skrevet 30. juni 2005 #3 Skrevet 30. juni 2005 Her forteller Tine om kløverdesignet: http://www.tine.no/Norge_100_aar/40239/
Elbereth Skrevet 30. juni 2005 #4 Skrevet 30. juni 2005 Dekoren er definitivt ingen kløver, selv om Tine kaller det kløverdesign. Ingen kløver har slike blomster, og noe kløverblad er det ikke. Nei, det ligner mest på en smørblomst. Men koselig er designet, og det minner om "gamle dager"
Hu i Svingen Skrevet 30. juni 2005 #5 Skrevet 30. juni 2005 Dekoren er definitivt ingen kløver, selv om Tine kaller det kløverdesign. Ingen kløver har slike blomster, og noe kløverblad er det ikke. Nei, det ligner mest på en smørblomst. Men koselig er designet, og det minner om "gamle dager" Jepp, de har bomma med den historien sin, gitt... Synes det var skikkelig tåpelig da jeg leste det på kartongen.
Gjest Bellatrix Skrevet 30. juni 2005 #6 Skrevet 30. juni 2005 Det festligste er at de mener folk kaller det "urmelken". Den kom på midten av 70-tallet. Så de som ikke er oppvokst på 70-tallet tells ikke.
Gjest LoisLane Skrevet 30. juni 2005 #8 Skrevet 30. juni 2005 Så de som ikke er oppvokst på 70-tallet tells ikke. Det visste vi vel fra før?
Kakemonster Skrevet 30. juni 2005 #9 Skrevet 30. juni 2005 Det er vel slike kløverblad, ikke blomster.
Plym Skrevet 30. juni 2005 #10 Skrevet 30. juni 2005 Dette står i linken Nullhull la ut lenger opp: Blomsten på melkekartongen er ikke kløverblomst. Men begrepet kløverdekor/design brukes som et samlebegrep for dekoren som ble brukt i perioden. Så de har vel sitt på det tørre.
Hu i Svingen Skrevet 2. juli 2005 #11 Skrevet 2. juli 2005 Dette står i linken Nullhull la ut lenger opp: Blomsten på melkekartongen er ikke kløverblomst. Men begrepet kløverdekor/design brukes som et samlebegrep for dekoren som ble brukt i perioden. Så de har vel sitt på det tørre. Ah, da forstår jeg det bedre, men jeg syntes det var temmelig fjernt å kalle det kløver når det vitterlig var blomster på kartongen jeg sto med...
søndagsengel? Skrevet 4. juli 2005 #12 Skrevet 4. juli 2005 Jeg svarte klæver utfra det jeg har lest på melkekartongen, men må innrømme at jeg stusset over det da jeg så bildet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå