AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Del Skrevet 2. juni 2020 Jeg har tenkt tanken på å melde meg som statist litt for morroskyld også lurer jeg på om det er en mulughet der for å bli en faktisk skuespiller uten å gå noe skole for det? Jeg syns det høres morro ut å være skuespiller, men jeg har aldri prøvd meg på noe sånt før. Noen som vil dele noen erfaringer? Anonymkode: e5935...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #2 Del Skrevet 3. juni 2020 . Anonymkode: e5935...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #3 Del Skrevet 3. juni 2020 Det hender de søker etter statister til serier/filmer har jeg sett. De skulle filme inn en ny storfilm ved hytta vår, og da søkte de etter våpenkyndige unge menn, og generelt folk i alle aldre til å være statister. Anonymkode: 0504f...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #4 Del Skrevet 3. juni 2020 De velger ikke skuespillere til filmer og serier fra utvalget statister. Det er to helt ulike arenaer. Har vært statist som barn/ungdom og har en far som jobber i bransjen. Det er en fin erfarning som ung og se et filmsett, og så får du en 500-lapp. Anonymkode: e402b...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #5 Del Skrevet 3. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De velger ikke skuespillere til filmer og serier fra utvalget statister. Det er to helt ulike arenaer. Har vært statist som barn/ungdom og har en far som jobber i bransjen. Det er en fin erfarning som ung og se et filmsett, og så får du en 500-lapp. Anonymkode: e402b...8a2 Ikke hvis man har et naturlig talent engang? Man MÅ ha gått skuespillerlinja for å bli skuespiller? Anonymkode: e5935...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aniita Skrevet 3. juni 2020 #6 Del Skrevet 3. juni 2020 statist.no er en side hvor du kan finne oppdrag. Jeg har vært statist flere ganger, den første gangen fikk jeg vite da jeg kom på settet at de ville ha meg til å spille en liten rolle og si noen linjer. Jeg sa ja til det. Så det var bare ren flaks/veldig gøy. Det samme skjedde en gang etter dette også, ble kontaktet av et byrå som jeg ikke hadde meldt noe interesse for forut, vet ikke hvordan de fikk tak i kontaktopplysningene mine, men de ville også ha meg til å spille en rolle med cirka 3-4 linjer. Har også vært med på en Hollywoodfilm innspilling. Vil bare si at dette er noe jeg ikke gidder å gjøre om igjen. Det er lange dager, ca 10-12 timer. Og man får i løpet av denne tiden bare rukket å spille inn en eller to scener. Du må ta den samme scenen om igjen og om igjen. Det som er superstressende er når man har en rolle, for da må man følge nøye med på når det er din tur til å si det du skal si. Sier man feil, blir det sånn æsj nå må alle ta alt om igjen bare fordi jeg sa feil. Og man må også prøve å spille i tillegg. Det er meget dårlig betalt. Man tjener noen hundrelapper ekstra hvis man har noen linjer, men tjener ikke mer enn 1300 for en hel dag, tidlig til sent. Man får matservering på settet. Hvis du utmerker deg på noen måte, og får mange oppdrag, kan du nok vokse litt i gradene. Men det å bli skuespiller i dag i Norge er ikke lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå