AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 https://morgenbladet.no/kultur/2020/06/lukten-av-narcissus Les denne om hvordan mote ble gørr kjedelig med infuencere. God observert og skrevet! Anonymkode: 7c3b1...9ce 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #3 Skrevet 3. juni 2020 Fantastisk artikkel, velformulert og helt på kornet! Jeg føler hun setter ord på noe jeg ikke visste jeg hadde observert de siste årene, om dere skjønner hva jeg mener? Altså, hun bringer fenomenet ut i lyset. Og dette er vel kanskje hvorfor det er så vanskelig å snakke om det forrige tiårets mote. Det er ingenting av substans, ingen tyngde, ingen kunst, i klær lenger. I hvertfall ikke i det som fremmes i SoMe og MM.. Alt forsvinner i manglende selvstendighet og en evig sjø av likes. Og neste sekund er det glemt. Jeg hadde helt mistet gløden for klær og mote de siste årene, men har fått en oppsving i det siste etter å ha oppdaget Kibbe Body System og Årstidsteorien. Nå jobber jeg med å utvikle en genuin, personlig stil, helt uavhengig av trender og influensere, en slags gjenfødelse midt i 30-årene. Anonymkode: 57089...cd6 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #4 Skrevet 3. juni 2020 Influencer mote er faen meg noe av det styggeste jeg har sett. Ser ut som de prøver å bare være mest mulig ''Flashy'' for å fange oppmerksomhet.. Sorry, men ja artikkelen stemmer på en prikk Anonymkode: 72919...27c 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #5 Skrevet 3. juni 2020 Jeg vil bestride at det er godt skrevet. Det er grammatisk korrekt og inneholder mange vanskelige ord, men det gjør det ikke til en god tekst. Teksten er altfor tung å lese. At det er en god observasjon, kan dog hende. Anonymkode: 2fd3a...ac1 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #6 Skrevet 3. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk artikkel, velformulert og helt på kornet! Jeg føler hun setter ord på noe jeg ikke visste jeg hadde observert de siste årene, om dere skjønner hva jeg mener? Altså, hun bringer fenomenet ut i lyset. Og dette er vel kanskje hvorfor det er så vanskelig å snakke om det forrige tiårets mote. Det er ingenting av substans, ingen tyngde, ingen kunst, i klær lenger. I hvertfall ikke i det som fremmes i SoMe og MM.. Alt forsvinner i manglende selvstendighet og en evig sjø av likes. Og neste sekund er det glemt. Jeg hadde helt mistet gløden for klær og mote de siste årene, men har fått en oppsving i det siste etter å ha oppdaget Kibbe Body System og Årstidsteorien. Nå jobber jeg med å utvikle en genuin, personlig stil, helt uavhengig av trender og influensere, en slags gjenfødelse midt i 30-årene. Anonymkode: 57089...cd6 Ja! Dette setter ord på noe jeg har merket men ikke klart å sette ord på selv. Jeg har også vært fortvilet. Jeg elsker mote, men har også mistet noe av gløden. Prøver desperat å finne den igjen med inspirasjon andre steder, men får det ikke helt til. Og nei, det er ikke alderen. Det er influenserstyret. Anonymkode: 7c3b1...9ce 1
Djungelvrål Skrevet 3. juni 2020 #7 Skrevet 3. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bestride at det er godt skrevet. Det er grammatisk korrekt og inneholder mange vanskelige ord, men det gjør det ikke til en god tekst. Teksten er altfor tung å lese. At det er en god observasjon, kan dog hende. Anonymkode: 2fd3a...ac1 Helt enig, masse fjasete ord. Datt ut halveis. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! Dette setter ord på noe jeg har merket men ikke klart å sette ord på selv. Jeg har også vært fortvilet. Jeg elsker mote, men har også mistet noe av gløden. Prøver desperat å finne den igjen med inspirasjon andre steder, men får det ikke helt til. Og nei, det er ikke alderen. Det er influenserstyret. Anonymkode: 7c3b1...9ce Jeg synes disse to teoriene gir veldig mening, og anbefaler deg å sjekke de ut! Det er 12 "årstider": https://www.headcovers.com/resources/beauty/how-to-find-your-color-season/ Og 13 kroppstyper: https://cozyrebekah.com/2020/03/23/body-type-test/ I tillegg kommer essence: Og hvilken stil/stiler du foretrekker: Til sammen får man ihvertfall et mye bedre grunnlag for å sette sammen en helhetlig og personlig stil, enn ved å scrolle på Instagram eller lese årets moteblader. 😍 Skulle virkelig ønske jeg oppdaget dette for 10 år siden.. Anonymkode: 57089...cd6 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #9 Skrevet 3. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til sammen får man ihvertfall et mye bedre grunnlag for å sette sammen en helhetlig og personlig stil, enn ved å scrolle på Instagram eller lese årets moteblader. 😍 Jeg skal se på det. Moteblader ga jeg opp for flere år siden. Det er jo bare en fast venninnegjeng med gode kontakter som fyller innholdet. Og det var før influenserhelvete tok skikkelig av. Instagram fungerer best til å kikke på katte- og hundevidoer. Anonymkode: 7c3b1...9ce 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja! Dette setter ord på noe jeg har merket men ikke klart å sette ord på selv. Jeg har også vært fortvilet. Jeg elsker mote, men har også mistet noe av gløden. Prøver desperat å finne den igjen med inspirasjon andre steder, men får det ikke helt til. Og nei, det er ikke alderen. Det er influenserstyret. Anonymkode: 7c3b1...9ce Jeg er også moteinteressert, men ærlig talt, det er da ikke norske moteblader og influensere man søker seg til for å dyrke den interessen! Hvorfor lar du deg påvirke av uvesentligheter? Jeg er litteraturinteressert også, men jeg lar da ikke Unni Lindell og Tore Renberg stå i veien for det. Jeg søker i stedet litteratur. Anonymkode: 86582...107 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også moteinteressert, men ærlig talt, det er da ikke norske moteblader og influensere man søker seg til for å dyrke den interessen! Hvorfor lar du deg påvirke av uvesentligheter? Jeg er litteraturinteressert også, men jeg lar da ikke Unni Lindell og Tore Renberg stå i veien for det. Jeg søker i stedet litteratur. Anonymkode: 86582...107 Du tok ikke poenget? Anonymkode: 7c3b1...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes disse to teoriene gir veldig mening, og anbefaler deg å sjekke de ut! Det er 12 "årstider": https://www.headcovers.com/resources/beauty/how-to-find-your-color-season/ Og 13 kroppstyper: https://cozyrebekah.com/2020/03/23/body-type-test/ I tillegg kommer essence: Og hvilken stil/stiler du foretrekker: Til sammen får man ihvertfall et mye bedre grunnlag for å sette sammen en helhetlig og personlig stil, enn ved å scrolle på Instagram eller lese årets moteblader. 😍 Skulle virkelig ønske jeg oppdaget dette for 10 år siden.. Anonymkode: 57089...cd6 .... men dette er da virkelig ikke ny informasjon? Mormor sverger til årstidfargesystemet, tror det var the shit på 80-tallet 😂 Anonymkode: 914b4...d54 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 "Bloggerlivets uutholdelige letthet". Fantastisk bra formulert og på kornet. Anonymkode: 67414...22c 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: .... men dette er da virkelig ikke ny informasjon? Mormor sverger til årstidfargesystemet, tror det var the shit på 80-tallet 😂 Anonymkode: 914b4...d54 Nytt er det vel ikke nei, begge deler ble utviklet på 80-tallet. Jeg oppdaget årstidene på VGS for 15 år siden, men da var det bare 4 av dem. Kibbe har fått en kraftig oppgradering av youtubere og bloggere nå nylig, som sikkert gjør det både mer aktuelt og mer anvendelig. Jeg er typen som liker å ha et sett med regler å forholde meg til, så kan jeg evt bryte de med vilje. 😜 Før min del gav Kibbe den siste brikken i puslespillet for å skjønne hvorfor noe funker og andre ting ikke funker for meg. Og det gjør meg glad og gir en ny glød for å kle meg litt ekstra fint i hverdagen. Anonymkode: 57089...cd6 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #15 Skrevet 4. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nytt er det vel ikke nei, begge deler ble utviklet på 80-tallet. Jeg oppdaget årstidene på VGS for 15 år siden, men da var det bare 4 av dem. Kibbe har fått en kraftig oppgradering av youtubere og bloggere nå nylig, som sikkert gjør det både mer aktuelt og mer anvendelig. Jeg er typen som liker å ha et sett med regler å forholde meg til, så kan jeg evt bryte de med vilje. 😜 Før min del gav Kibbe den siste brikken i puslespillet for å skjønne hvorfor noe funker og andre ting ikke funker for meg. Og det gjør meg glad og gir en ny glød for å kle meg litt ekstra fint i hverdagen. Tror kanskje du ville likt What No To Wear også 😊 Ligger endel på YouTube Anonymkode: 914b4...d54 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #16 Skrevet 4. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Bloggerlivets uutholdelige letthet". Fantastisk bra formulert og på kornet. Anonymkode: 67414...22c Kan ikke se for meg at bloggerne vet hva denne tittelen faktisk er i orginalen. Anonymkode: b755d...cea 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #17 Skrevet 4. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: .... men dette er da virkelig ikke ny informasjon? Mormor sverger til årstidfargesystemet, tror det var the shit på 80-tallet 😂 Anonymkode: 914b4...d54 Stemmer har selv brukt det siden 90 tallet. Anonymkode: 86bed...9d1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #18 Skrevet 4. juni 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Kan ikke se for meg at bloggerne vet hva denne tittelen faktisk er i orginalen. Anonymkode: b755d...cea Sannsynligvis ikke. Tviler på at Milan Kundera befinner seg mellom bokhyllene. Anonymkode: 67414...22c 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #19 Skrevet 4. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tok ikke poenget? Anonymkode: 7c3b1...9ce Tydeligvis ikke... Jeg beklager. Anonymkode: 86582...107
Perelandra Skrevet 5. juni 2020 #20 Skrevet 5. juni 2020 Er enig i at moten er blitt kjedelig, men har ikke koblet det opp mot influencere og sosiale medier. Jeg har tenkt at det er fordi jeg begynner å bli gammel. Det er normalt at gamle tanter på snart femti ikke liker det ungdommene kler seg i. Klær og stil er interessant og spennende, men jeg irriterer over "saueflokk-mentaliteten" når det gjelder mote hvor nesten alle butikkene har samme type klær. Jeg skulle ønske at de ulike kjedene eller merkene kunne har mer særpreg uavhengig av trender. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå