Gå til innhold

Du som har en epilator: Jeg trenger din hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har forstått det slik at det er en del av dere her inne som har en epilator. Selv vurderer jeg å kjøpe en og har lest mange anmeldelser av forskjellige epilatorer. Mange av disse anmeldelsene virker falske /konstruerte, så jeg lurer egentlig på om dere som har en epilator kan svare på disse spørsmålene:

-Hvilken epilator har du?

-Fjerner den både terminalhår (typ armhulen) og vellushår (dun)?

-Fjerner den hår i "kriker og kroker"? Fungerer den til å fjerne hår i lysken, liksom?

-Er dette en engangsinvestering eller er det deler som ofte må byttes ut? (Forstår naturligvis at en epilator ikke varer ut i evigheten)

Anonymkode: 8bbf7...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en gammel en, synes den tar veldig ujevnt og gav meg masse røde prikker på beina, kan ikke bruke den😣

Anonymkode: ebacf...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en gammel en, synes den tar veldig ujevnt og gav meg masse røde prikker på beina, kan ikke bruke den😣

Anonymkode: ebacf...70d

Jeg har også en eldre type. Tror den heter Babyliss eller noe sånt.

Den tar bra med hår, men gjør veldig vondt. Så passer best på leggene. Mer "følsomme" områder har jeg aldri våget, det gjør vondt nok på leggene. Hehe, en venninne av meg prøvde en tilsvarende på bikinilinjen. Hun holdt på å svime av, så vondt gjorde det.... Tviler på at nyere modeller er mer "smertefrie". Når en hel haug med hår røskes ut med roten, da gjør det vondt. Enten epilatoren er gammel eller ny. 

Anonymkode: 8e5af...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav opp epilatoren og gikk tilbake til voksing. Jeg syntes epilatoren var smertefull og den gav stygge prikker og nappet ujevnt. Voksing er behagelig i forhold. 

Hadde en fra Braun til rundt 2000 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Kvinneguideren skrev:

Tusen takk for svar! Jeg tror egentlig ikke det med smerte kommer til å bli så stort problem ettersom jeg såvidt merker noe ved voksing. 

Voksing merker man jo ikke noe til, i hvert fall ikke på leggene, epilator derimot. Djevelens påfunn. Herregud så vondt det gjør! Hadde aldri prøvd noe annet sted enn på leggen i hvert fall. 

Anonymkode: 9034e...04a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Epilator er et torturredskap etter min mening. Grusomt vondt. Jeg hadde en til 1800 kroner, men den røk bare hårene slik at roten satt igjen, uansett hvor sakte jeg prøvde å dra den. 

Hvis man begynner å tenke at man trenger å bedøve området før man får brukt epilatoren, så er det ikke verdt det. 

Anonymkode: f291c...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde min epilator så vidt under armene, fy faen! Aldri igjen. Bikinilinjen fikk den ikke komme nær.

Endte opp med så mange inngrodde hår at jeg kasta hele skiten og bruker god gammel mach3-høvel!

Epilatorerer tar gjerne ikke de tynneste hårene etter min erfaring. Mulig de nyere modellene er sterkere på dette området.

Anonymkode: d1077...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt epilator de siste 20 årene. Enkelt og man er håpløs lenge. Har nettopp kjøpt meg ny. Hårene du epilerer må ikke være korte, ellers gjør det vondt. Bruker kun på leggene.

Anonymkode: ff095...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en epilator, fra Braun. I 2002, da jeg kjøpte den, så var den best i test. Jeg har den, og bruker den fortsatt. Kun på leggene da, synes det er for vondt i armhulene eller bikinilinjen 😅 Den tar både stive hår og dun. Var vel verdt pengene. Brukes annenhver uke.

Anonymkode: f69c4...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Riv- og røske-metoden!😜😜 Har prøvd en gang, fikk i gave fra mannen... Gikk rett i søpla!

Anonymkode: 89814...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min epilator i 15+ år. Den tar hår på leggene, ikke dun. Så blir ikke helt glatt som med høvvel, men blir til gjengjeld ikke stubbete. Bruker den også i bikinilinja. Det gjør jo vondt, men man blir ganske raskt vant 😊 i motsetning til anonym...0e9 får jeg mer vondt hvis hårene er lange... Og i motsetning til voks, som også elsker huden, tar epilator kun hårene. Jeg er altså fornøyd. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjør mindre vondt for hver gang. Har man hatt en pause er det mer vondt igjen. Bruker den på leggene, armhulene og bikinilinja foran - ikke bikinilinja på undersiden, der er jeg redd den bare røsker av hele huden. Tar mye kortere hår enn voks gjør, og kan brukes i dusjen, så superkjapt å bli hårløs. Får ikke inngrodde hår.

Har en sånn dyr en, men husker ikke hva den heter.

Jeg bryr meg ikke så mye om smerte så lenge jeg ikke blir skadet - dvs river den av meg hud er det uaktuelt, men smerte som ikke lager sår eller skader og som går over ganske kjapt bare ignorerer jeg.

Anonymkode: 70e58...a16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er en fra Braun med ulike hoder til å sette på. Jeg takler ikke voksing, og får masse utslett av det, men det går greit med epilator.

Anonymkode: c66b9...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en som var i overkant av 15 år gammel, og den var et torturredskap. Klarte til slutt å venne med til den under armene, men på legger og bikinilinje var det grusomt. Oppdaterte til en nyere utgave nå nylig, braun silk-epil 9 eller noe sånt, og det var søren meg en annen verden. Feide over leggene på null komma svisj, og fikk med alt av hår. Under armene gikk også bra, men litt mer knotete å komme til, måtte bytte vinkel noen ganger for å få med alt. Har ikke turt å teste på bikinilinjen enda🙈

Anonymkode: f92dc...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt min i over tyve år, og bruker den kun på leggene. Det er bare vondt de første gangene, men ikke så vondt som noen sier her, synes jeg. Det tar lang tid før hårene vokser ut igjen, og snart blir det færre av dem også. Anbefaler epilator på det varmeste, iallfall for beina. 

Anonymkode: a2751...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...