Gå til innhold

"Ny" kjæreste og barn fra før..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har vært sammen med kjæresten min i ganske nøyaktig 1 år og 6 måneder. Det har ikke gått helt knirkefritt, med et par krangler, men ingenting stort. Kjæresten min er 40 år, barnløs og har heller ingen ønsker om (biologiske) barn. Han syntes det er fint at jeg har barn, og har tatt initiativ til å kjøpe gaver til han og spør litt her og der hvordan det går. Han mener selv han er flink med barn, men jeg aner ikke for jeg har aldri sett han rundt barn.

Som dere kanskje har skjønt så har han ikke møtt barnet mitt enda, til tross for at det har gått 1,5 år. Jeg skal innrømme at han blir den første som eventuelt får møte barnet mitt og jeg sliter veldig med litt usikkerhet/nervøsitet for hvordan det skal foregå. Av en eller annen grunn kvier jeg meg veldig og føler nesten på en slags prestasjonsangst ved at de to skal møtes. Derfor ventet jeg til vi hadde vært kjærester i ca 1 år før jeg i det hele tatt nevnte det, at de måtte møtes.

Men nå har jeg følelsen av at det er han som egentlig ikke vil, for han har aldri spurt om å møte han (han mener han ikke har gjort det av respekt for mine grenser) og nå mener han at vi må være sammen enda lenger før det er aktuelt å møte han, fordi noe annet ville vært egoistisk av meg som mor tilfelle forholdet vårt ryker. Han sikter nok til at vi har hatt et par krangler, og jeg er HELT enig i at man ikke skal dra inn barn i et ustabilt forhold, men hvor mange år skal man egentlig være sammen før man må hoppe i det og satse? Jeg vet jo at andre par krangler iblant, forventer han at vi aldri skal ha noen uenigheter igjen (i x antall år?) før han tenker det er greit å møte barnet mitt? 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke? Jeg har ikke inntrykk av at han planlegger å gå fra meg og han har jo møtt familien min ellers. Han er som sagt den første jeg eventuelt vil la møte sønnen min (som er 9 år) og det er 8 år siden det ble slutt mellom meg og far til barnet. 

Noen tips/råd? Setter pris på alle konstruktive råd altså! 

Anonymkode: d9dd5...d47

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Dette synes jeg høres mistenkelig ut. De fleste par har noen krangler eller hete diskusjoner, men ofte vet man jo om det er nettopp kun det og man løser de konfliktene fint og fortsetter eller om det virker som om kranglene og diskusjonene er noe som på sikt vil drepe forholdet.

Jeg hadde tenkt at om han ikke engang virker interessert i å møte barnet så er han vel egentlig ikke interessert i å bli involvert på et dypere plan der man tenker at man kanskje kan bli en familie på sikt. Ikke at det er noe en trenge hoppe i etter under 2 år, men jeg ville jo gjerne at han skulle møtt ungen og sett an kjemien dem i mellom. For meg ville det vært alfa og omega om han faktisk kom overens med ungen min.

Hadde ikke det funket hadde jeg aldri ville tatt forholdet videre fordi ungen min kommer foran alt og alle. Selv en mann som jeg kan føle er drømmemannen. Da hadde vi i såfall måtte fortsatt som kjærester og særboere frem til ungen var myndig. Jeg ville aldri påtvunget ungen min en stefar som ungen ikke kom overens med.

Samtidig så ville jeg nok ikke klart å være sammen med en mann som barnet mitt ikke kunne omgåes med. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste som har en sønn fra før. Jeg har også en sønn fra før. 

Vi har avtalt oss imellom at vi skal møtes på en nøytral plass og oppføre oss som venner. Se om hvordan barna trives sammen og hvordan barna trives med oss. Tar et skritt i gangen. 

Vi har vært sammen nå i 5 mnd. Snakket med far til barnet mitt og han har snakket med mor til barnet sitt. Vi er åpen og ærlige. 

Når tiden er inne og barna er trygge på alle så skal vi vurdere å ta forholdet videre. Kommer ikke til å tvinge på sønnen min en stefar og stebror om ikke kjemien stemmer for alle parter. Må være litt barnas valg også tenker jeg. 

Det jeg stusser over er at denne mannen ikke virker interessert i ungen. Hadde han vært det så hadde han spurt om å få møte han. Kanskje han trives i et forhold uten barn ? Tror du bør tenke deg godt om du vil ha han som en del av familien din eller kun som kjæreste når barnet ikke er der. 

Anonymkode: 57b53...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...