Gå til innhold

Ignorering etter rop om hjelp. Føler meg dum/tom/verdiløs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter flere år uten kontakt og en helt vanvittig kjærlighetssorg tok eksen min kontakt med meg på Facebook. Han fortalte at han slet veldig i livet og at jeg var den eneste han følte han kunne åpne seg opp for. Han virket suicidal ut i fra det han skrev.

Veide for og imot om jeg skulle svare men landet til slutt på at jeg ikke ville snu ryggen til noen som var i en krise. Han ville møte meg og jeg sa at vi kunne møtes. 

Når dagen kom hørte jeg ingenting. Timene gikk og jeg sendte en mld for å spørre om hvor det ble av han, men ingen svar. Jeg ser han er aktiv, så jeg vet han er "i live". 

Men ja.. Syns det var dårlig gjort å ta kontakt på den måten der også ikke gidde å svare. Nå føler jeg meg bare liten og dust som faktisk svarte han og tilbød han min hjelp. Men jeg ble jo redd for at han skulle gjøre seg selv noe, og jeg er en person som vil hjelpe der jeg kan. 

Er jeg patetisk som svarte han? Brukte så lang tid på å komme over han og nå kjenner jeg meg elendig 😔 jeg er ikke engang verdt et svar når det var han som på død og liv ville treffes fordi han var i en livskrise. 

Anonymkode: df6c5...2ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er patetisk, ikke du. 

• Liker 1
Skrevet

Du skal ikke føle deg sånn, du er et godt menneske som stiller opp. Kan hende han ikke turte da, at han følte seg dum. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er helt klart ett godt og anstendig menneske. Du har ingenting å skamme deg over.         Du er ikke patetisk på en flekk. Du ofret din egen sjelefred for å hjelpe en som ropte om hjelp. Du svarte til tross for at du visste det ikke ville være bra for deg. Mange gullstjerner i boka til deg. Bra folk som deg finnes.

Anonymkode: 586ed...e05

• Liker 3
Skrevet

Du gjorde det rette :) 

kan hende han «kom til seg selv» og ble flau over det han hadde skrevet til deg, uansett dårlig av han å ikke svare deg. 

Du er ett godt menneske med ett stort hjerte som ga såpass av deg selv slik som situasjonen er ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for fine kommentarer ❤️❤️

Anonymkode: df6c5...2ba

Skrevet

Jeg synes du virker som et godt medmenneske som gjorde det rette. Hvis jeg skal gjette, tror jeg det kostet ham masse å kontakte deg, og at han setter pris på at du svarte positivt, men at han har fått kalde føtter. Kan du sende ham en sms og si at du fortsatt er der, og at dere kan prøve igjen, kanskje? Hvis du orker?

Tror i alle fall ikke du skal ta det personlig. Dette handler om ham. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...