AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Hei! Har ikke flerlinger selv, men er bare ekstremt nysgjerrig. Jeg synes legging er veldig krevende med bare én baby, og lurer derfor på hvordan i alle dager dette gjøres med flerlinger? Samme med natt! Er de som regel synkrone på oppvåkninger eller? Anonymkode: b2c46...1ac
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Jeg ammer de på tur og tv1 sovner mens jeg ammer tv2. Deretter legger jeg begge fra meg og håper at de har tenkt å sove en liten stund 😅 Innsovingen her går faktisk veldig greit, men det er ikke alltid at de sover like lenge og da blir det raskt krøll i systemet Var litt slitsomt i starten, men etter 3 måneder kunne jeg starte å gi faste måltider fremfor "pupp on demand" og da ble søvnen mye mer synkron i forhold til lengde. Er fortsatt dobbelt så mange oppvåkninger på natten med to enn en (etter min erfaring, har en enling fra før), men heldigvis så er det ikke slik at de vekker hverandre, så da unngår vi totalt kaos. Anonymkode: ad7a7...27a 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 Jeg har hørt om flere som vekker den andre tvillingen når den ene våkner om natten nettopp for at de skal bli synkroniserte og ikke våkne «dobbelt opp». Anonymkode: 846e3...e78
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ammer de på tur og tv1 sovner mens jeg ammer tv2. Deretter legger jeg begge fra meg og håper at de har tenkt å sove en liten stund 😅 Innsovingen her går faktisk veldig greit, men det er ikke alltid at de sover like lenge og da blir det raskt krøll i systemet Var litt slitsomt i starten, men etter 3 måneder kunne jeg starte å gi faste måltider fremfor "pupp on demand" og da ble søvnen mye mer synkron i forhold til lengde. Er fortsatt dobbelt så mange oppvåkninger på natten med to enn en (etter min erfaring, har en enling fra før), men heldigvis så er det ikke slik at de vekker hverandre, så da unngår vi totalt kaos. Anonymkode: ad7a7...27a Jeg har så ekstremt stor respekt for flerlingmødre (egentlig alle mødre, men spesielt de som må ta vare på mer enn en samtidig). Jeg synes det var så ekstremt tøft med «bare» min (ganske enkle) ene. Helt rått! Anonymkode: b2c46...1ac
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 Mine er 7 mnd. Jenta legger seg først etter amming og grøt, sovner alltid på 5 min rundt 21:00. Gutten sover en lur litt etter, lar han sovne på et annet rom så bærer vi han inn. Etter en times tid våkner han og skal ikke sove før nærmere 23:00-02:00. Jenta våkner rundt 01 for mat, og rundt 04. Står opp ca 06 og er klar for en ny dag. Gutten sover til 05 for mat og står opp 08 og spiser og pludrer litt før han vil sove litt mer. Så en av oss er mer eller mindre oppe hele natten, nå er det ganske bra siden man kan sove fra 01 eller 02 til 04. Før måtte en være klar med flaske i det en våknet ellers ble det kaos i timesvis 😛 verdens beste babyer ❤️ Anonymkode: 1baed...a99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå